آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲، شماره ۵۶۵۰
حوادث
۱۱
گزارش

کارآگاه پرونده در گفت و گوی اختصاصی با «اعتماد» از مرد 59 ساله ای می گوید که از طعمه هایش طلا و پول نقد سرقت کرده است

سارق اینستاگرامی

در پی وقوع سرقت های سریالی از زنان میانسال و اغفال آنان به روش مشابه عامل اصلی که مردی حدودا 59 ساله بوده است، بازداشت می شود.

کارآگاه پرونده در این مورد به «اعتماد» می گوید: «سارق از حدود پنج، شش ماه پیش شروع به شناسایی طعمه هایش در اینستاگرام کرده بود. زنان میانسال را شناسایی و با آنان طرح دوستی می ریخت. وقتی اعتماد آنان را جلب می کرد به خانه آنها می رفت و طلا و پول نقد سرقت می کرد. چند شاکی در این زمینه پرونده تشکیل دادند، اما برخی دیگر از ترس ابروی شان سکوت و اعلام کردند شکایتی از سارق ندارند. حتی یکی از طعمه های سارق اهل قم بود. سارق او را به همدان می برد و اموال قربانی را سرقت می کند.»

علی ولی پور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران نیز در مورد این پرونده اعلام کرد: «پس از وقوع سرقت های سریالی از خانه های چند زن میانسال و کلاهبرداری از آنها با شگرد مشابه موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان در فضای مجازی طعمه های خود را که اکثرا زنان میانسال مجرد بودند، شناسایی کرده و پس از اعتمادسازی به قصد سرقت وارد خانه آنها شده است. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم پس از اینکه مدارک هویتی شکات را به همراه طلا و پول به سرقت برده با استفاده از این مدارک دست به اعمال مجرمانه دیگری از جمله کلاهبرداری زده است.»

او در ادامه عنوان کرد: «با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان وارد عمل شدند و با بهره گیری از شیوه های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند، در ادامه نیز با استفاده از اطلاعات موجود مخفیگاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات در دستورکار ماموران قرار گرفت.»

ولی پور گودرزی با اشاره به انجام عملیات برای دستگیری این فرد، گفت: «ماموران راهی مخفیگاه متهم شدند و او را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان همان بازجویی های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر سرقت و کلاهبرداری از زنان میانسال مجرد اعتراف کرد.»

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت: «این فرد به همراه پرونده متشکله به دادسرا منتقل شد. همچنین با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی تحقیقات ماموران در این پرونده برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات ادامه دارد.»