آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲، شماره ۵۶۶۰
اقتصاد
۸

ویژه

همه جایگاه های سوخت منطقه کردستان در مدار قرار گرفتند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از راه اندازی مجدد سیستم سامانه ‏هوشمند سوخت همه جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی استان با تلاش شبانه روزی مسوولان ‏و کارشناسان منطقه خبر داد. ‎

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش ‏نوکانی در گفت و گو با صدا و سیمای استان با ‏اشاره به وضع ‏سوخت رسانی در استان اظهار کرد: بعد از اختلال به وجود آمده و تلاش ‏کارشناسان فنی این ‏شرکت و اعزام به جایگاه های عرضه سوخت، سامانه هوشمند سوخت همه ‏جایگاه های عرضه ‏سوخت در استان فعال شده و فرآیند سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت ‏انجام می شود. نوکانی ضمن تشکر از صبر و همکاری مردم، از تعامل و همکاری بسیار خوب اصحاب رسانه و ‏شبکه استانی صداوسیما با این منطقه در جهت اطلاع رسانی و ایجاد فضای آرام جهت رفع ‏اختلال سامانه هوشمند سوخت تقدیر و تشکر کرد.‏ جهانبخش نوکانی با اشاره به وضعیت مطلوب سوخت مجاری عرضه منطقه اظهار کرد: در حال ‏حاضر مشکلی از نظر توزیع سوخت در سطح استان وجود ندارد و خدمات به شهروندان در حال ‏انجام است‎.‎

اختصاص 55 میلیارد ریال جهت توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی جهرم

سعیده ناصری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از اختصاص 55میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی شهرستان جهرم خبر داد و گفت: طرح های خط انتقال آب و شبکه انتقال برق ناحیه صنعتی کوثر در برنامه این شرکت قرار گرفته است. سید مصطفی هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، افزود: طرح خط انتقال آب ناحیه کوثر به طول 2300متر با اعتبار 35میلیارد ریال در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار گرفته است.

وی افزود: مناقصه شبکه انتقال برق ناحیه صنعتی کوثر نیز با هدف تامین برق واحدهای موجود در آستانه بهره برداری، با اعتبار 20میلیارد ریال برگزار و پیمانکار عملیات اجرایی طرح انتخاب شده و به زودی این طرح نیز آغاز می شود. هاشمی از انعقاد قرارداد با 86 سرمایه گذار در شهرک صنعتی جهرم و ناحیه صنعتی کوثر این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 40 واحد صنعتی در این دو شهرک صنعتی با اشتغالزایی 765 نفر به بهره برداری رسیده است. هاشمی تصریح کرد: هم اینک 46واحد صنعتی نیز در این دو شهرک صنعتی در مرحله ساخت و ساز است که با بهره برداری از این واحدها اشتغال در شهرک های صنعتی جهرم به دو برابر میزان فعلی افزایش می یابد. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به تکمیل بودن زیرساخت ها در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی، از آمادگی این شرکت برای اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در این زمینه براساس دستور و تاکید استاندار فارس مبنی بر تسریع در اجرای طرح های توسعه، اقدام خواهیم کرد.

هاشمی همچنین با اشاره به آماده بودن زیرساخت ها در ناحیه صنعتی کوثر، بیان کرد: در راستای حمایت از رشد تولید، تکمیل زیرساخت های این ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.