آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۰
صفحه آخر
۲۴
نما

برای برنامه محفل و زندگی با آیه ها

اصلا خوب نبود!

حجت الاسلام حامد تقدیری (مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا)

هرجور نگاه می کنم برنامه پویش زندگی با آیه ها و برنامه محفل اصلا خوب نبود. نمی دانم شما در چه فضایی هستید و چطور فکر می کنید، اما برای من که همه عمرم را در کار فرهنگی گذاشته ام و فعالیت های قرآنی هم جزو دغدغه های اصلی ام بوده، اصلا خوب نبود. من ماه رمضان که تمام شد آنقدر این برنامه برایمان بد بود که گوشه ای رفته ام و لحاف به سر کشیده ام و دارم به کارهای بدم فکر می کنم.

محفل برایمان بد بود؛ چون نشان داد می توانیم همه مان پای آرمان مان بایستیم و نه آرم هایمان؛ همه مجموعه های فرهنگی به جای کشیدن هر برنامه به سمت خودشان و زدن آرم بزرگ تر از بقیه پای پوستر و طرح و کار فرهنگی بی شمار که در آخر اثرش معلوم نمی شود، بیایند و دست به دست هم دهند و با هم یک کار خوب را رقم بزنند.

محفل برایمان بد بود؛ چون نشان داد قرآن اتفاقا برای زندگی هایمان است و آنقدر در زندگی به آن نیاز داریم که همیشه باید در محضر قرآن باشیم و دنبالمان باشد نه اینکه فقط برای گرفتن ثواب به سراغ آن برویم و ماه های رمضان آن را بخوانیم.

محفل برایمان بد بود؛ چون حجت را برایمان تمام کرد و نشانمان داد آدم هایی که در ظاهر توانشان از من کمتر است هم در این مسیر نورانی موفق شده اند و ما از سر تنبلی و غفلت بازمانده این راهیم.

محفل برایمان بد بود؛ چون نشان داد رسانه می شود معنوی، نورانی، قرآنی و با برکت و این که ما چقدر می توانیم از رسانه برای زیبایی های دین مان بهره ببریم و کوتاهی کرده ایم.

محفل برایمان بد بود؛ چون نشان داد اتفاقا راه قرآن و فعالیت های فرهنگی دینی چون مطابق با فطرت هاست بر دل ها می نشیند و راه ارتباط ما با جامعه اسلامی است؛ حتی آنهایی که به ظاهر از دین و معنویت فاصله گرفته اند.

محفل برایمان بد بود؛ چون ما را که به روزمرگی های فعالیت فرهنگی عادت کرده بودیم، فهم جدیدی بخشید و از غفلت خارج مان کرد.

حال این ماییم و پسا محفل و یک زندگی جدید با آیه ها. ماییم و نوجوانان که فهمیده اند که موسیقی و فیلم های کره ای آدرس غلط بوده و قرآن پر از زیبایی است. حال این ماییم که باید محفل نوجوانی را بسازیم و زندگی های پر از آیه و معنویت را برایشان رقم بزنیم. ماییم و راه جدید در انسجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی و بهره جدید از رسانه جامعه اسلامی.

بیایید و برای سال پیش رویمان، برای محفل ها و آیه های زندگی هایمان برنامه ریزی جدیدی کنیم و راهی پر نور و برکت در مسیر عشق الهی باز کنیم.

خدا قوت به همه عزیزانی که در راه و مسیر تحقق زندگی با آیه ها، خالصانه و مجاهدانه وارد میدان شدند که ان شاءالله اجرشان را از دستان مبارک کریم اهل بیت و امیرالمومنین علیهما السلام خواهند گرفت. قدردان زحمات تان هستیم.