آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۰
حوادث
۱۲

از گوشه و کنار ایران

بخشش بی قید و شرط قاتل فرزند

با پیگیری های دادستانی شهرستان لردگان و تلاش های اعضای شورای حل اختلاف، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم بخشیده شد.

اسماعیل باقری، دادستان عمومی و انقلاب لردگان به ایرنا گفت: در پی درگیری که در سال 1399 در روستای مرادان شهرستان خانمیرزا به وقوع پیوست مرحوم «وحید مرادی» در اثر وارد شدن جراحت ناشی از سلاح سرد به قتل رسید که بلافاصله قاتل مورد تعقیب قضایی قرار گرفت و پس از بررسی های قضایی وی در دادگاه کیفری یک به قصاص نفس محکوم شد. اما با تلاش های صورت گرفته، پس از چهار سال اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به قاتل اعلام کردند.

باقری افزود: از ابتدای سال 1400 تاکنون 12 فقره پرونده قصاص نفس و عضو منتهی به رضایت شده است.

کشف نیم تن موادمخدر در پل بین المللی ابریشم

هوشیاری ماموران ایست و بازرسی پل بین المللی ابریشم زابل منجر به کشف بیش از نیم تن مواد افیونی شامل شیشه و تریاک شد.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا گفت: ماموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین المللی ابریشم حین کنترل خودروهای ترانزیتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

این مقام ارشد در مرزبانی فراجا ادامه داد: ماموران با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند محل اختفای مواد مخدر را که به صورت ماهرانه ای در کابین خودرو جاسازی شده بود، مشاهده کنند و مقدار 520 کیلوگرم مواد افیونی شامل 409 کیلوگرم شیشه و 111 کیلوگرم تریاک کشف و یک سوداگر مرگ را دستگیر کنند.

مصدوم شدن 4 آتش نشان در دارالقرآن تالش

حریق گسترده در یک مجتمع قرآنی (دارالقرآن) در شهر تالش با تلاش آتش نشانان خاموش شد اما به دلیل گستردگی حریق و دود بسیار ناشی از آن چهار آتش نشان مصدوم شدند.

داوود قوی پنجه شهردار تالش گفت: حریق این مجتمع سه طبقه واقع در میدان امام علی(ع) شهر تالش ساعت 9:30 صبح سه شنبه به مرکز آتش نشانی گزارش شد که فوری پنج دستگاه ماشین آتش نشانی به مرکز شهر اعزام شدند و با توجه به وسعت حریق سه دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرهای همجوار یعنی اسالم، لیسار و جوکندان اعزام شد. هیچ شهروندی در این حادثه آسیب ندید اما 4 آتش نشان مصدوم شدند. طبقه سوم و سقف این دارالقرآن که متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان است نیز کاملا سوخت. علت آتش سوزی بر اساس بررسی های اولیه بروز اتصالی در سیم های برق است اما بررسی های دقیق و کارشناسی ادامه دارد.

انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت به خارج از کشور

اعضای باند11 نفره قاچاق سوخت به خارج از کشور با کشف 284 هزار لیتر فرآورده نفتی دستگیر شدند.

سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله ها توسط یکی از شرکت ها دریافت کردند و از فعالیت افرادی نیز در زمینه قاچاق فرآورده های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود و تحت نظر قرار دادن چند نفر از اعضای شبکه باند قاچاق سازمان یافته فرآورده های نفتی موفق شدند در این رابطه 11 تانکر حامل سوخت قاچاق را شناسایی کنند. با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار 284 هزار لیتر فرآورده های نفتی کشف شد که به صورت سازمان یافته از مرز به خارج از کشور قاچاق می شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله های سوختی قاچاق را 110 میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این ارتباط 11 متهم دستگیر و متهمان به همراه پرونده های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مرگ دلخراش کارگر زیر آوار سنگ

یک کارگر حین انجام کار در کارگاه سنگ شکن حوالی شهر زاهدان، بر اثر سقوط آوار سنگ روی سرش جان باخت.

یک منبع کارگری در زاهدان به ایلنا گفت: حادثه روز یکشنبه زمانی رخ داد که یک کارگر شاغل در یک کارگاه سنگ شکن واقع در دو کیلومتری شهر زاهدان بر اثر رعایت نشدن ایمنی کار جان خود را از دست داد.به گفته وی؛ بررسی های اولیه حاکی از آن بود که این کارگر مشغول کار زیر نوار نقاله دستگاه سنگ شکن بود که ناگهان بر اثر شکسته شدن دستگاه سنگ شکن حجم زیادی از سنگ از ارتفاع روی این کارگر فرو ریخت و در نتیجه آن بر اثر جراحت وارده جانش را از دست داد. هویت کارگر متوفی «عبدالرحمن شاهوزهی» 24ساله بود. علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

دستگیری ماموران قلابی در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق زورگیری خبر داد که تحت پوشش ماموران پلیس آگاهی، سپاه و بسیج از شهروندان تبریز با تهدید سلاح سرد اقدام به اخاذی و سرقت می کرد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سه نفر ناشناس که خود را ماموران انتظامی و بسیج معرفی کرده و با استفاده از سلاح سرد، وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و با تحقیقات گسترده مالک اصلی خودرو شناسایی شد اما گفت خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری است. با دستگیری متهم در نهایت لب به اعتراف گشود و دیگر همدستانش را معرفی کرد و گفت که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مامور پلیس آگاهی، سپاه و بسیج، اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان کرده و در صورت مقاومت اشخاص، آنها را با سلاح سرد تهدید و اقدام به زور گیری کرده است. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این جرم خشن ادامه دارد.

مرگ مرموز مسافر پایتخت

تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به یکی از کلانتری های شهرستان ملارد از ناپدید شدن پدر میانسالش خبر داد.

او در تحقیقات گفت: پدرم برای انجام کاری، صبح روز گذشته از خانه خارج شد تا به تهران برود اما دیگر از او خبری نشد. از دوستان و بستگان هم سراغ پدرم را گرفتیم اما کسی از او خبری نداشت و تلفن همراه پدرم نیز خاموش است.

نگرانش شدیم و احتمال می دهیم برای او اتفاقی رخ داده باشد.

به دنبال شکایت مرد جوان، تحقیقات از سوی تیمی از کارآگاهان اسلامشهر آغاز شد.

بررسی های تیم تحقیق نشان می داد که مرد ناپدید شده سوار بر خودرو عبوری شده و به تهران رفته است.

همزمان با ناپدید شدن مرد میانسال، کارآگاهان پلیس پایتخت مطلع شدند که پیکر نیمه جان مرد میانسال به یکی از بیمارستان های پایتخت منتقل شده و ساعاتی بعد مرد میانسال جانش را از دست داده است.

هیچ مدرک هویتی همراه مرد میانسال نبود اما از آنجایی که مشخصات او با مرد گمشده شباهت داشت و از سویی روز مرگ او با روز ناپدید شدن مرد میانسال یکی بود، این احتمال مطرح شد که جسد متعلق به مرد ناپدید شده است.

موضوع به خانواده مرد گمشده به نام هاشم اطلاع داده شد و با حضور خانواده مرد میانسال در پزشکی قانونی و مشاهده جسد، هویت او برملا شد و آنها هاشم را شناسایی کردند.

در ادامه تحقیقات نیز کارآگاهان پلیس هویت راننده عبوری که هاشم را سوار کرده بود، بدست آوردند.

بررسی ها نشان می داد که راننده خودرو ساکن تهران است و آنها با نیابت قضایی راهی پایتخت شدند تا با دستگیری راننده از سرنوشت مبهم هاشم پرده بردارند.