آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۶
جامعه
۱۰

سیلاب جاده خاش به ایرانشهر جان 3 نفر را گرفت: آماده باش دستگاه های امدادی در 5 استان جنوب کشور در پی هشدار قرمز هواشناسی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه آماده باش دستگاه های امدادی در پنج استان جنوبی در پی هشدار هواشناسی خبر داد.

حسین ظفری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ادامه آماده باش در پنج استان بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: استان های هم جوار این استان ها نیز در حالت آماده باش بوده و در صورت نیاز آماده امدادرسانی هستند.

ظفری با اشاره به شدت بارش باران در این استان ها و احتمال وقوع سیلاب در این مناطق از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و افزود: وزارت بهداشت نیز تمام تمهیدات بهداشتی را در نظر گرفته است. وی اظهار داشت: مردم از نزدیک شدن به مسیل ها، دهانه پل ها و حاشیه سد جدا خودداری کنند، همچنین با توجه به ادامه بارش ها در این استان ها از مردم می خواهیم سفرهایشان را به این استان ها به تعویق بیندازند.

بنا به این گزارش، به دنبال ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است؛ این سامانه عصر چهارشنبه 29 فروردین از کشور خارج می شود.

سیلاب جاده خاش به ایرانشهر جان 3 نفر را گرفت

در همین حال، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از جان باختن سه نفر از کارکنان کارگاه راه سازی شرکت نصر مجری راه آهن خاش- ایرانشهر در بارندگی های چند روز اخیر این استان خبر داد.

مجید محبی روز سه شنبه به ایرنا گفت: این کارکنان مجری قطعه 6 راه آهن خاش- ایرانشهر بودند که به همراه 20 نفر دیگر از اعضای این شرکت با یک دستگاه لودر در حال عبور از عرض جاده کوهستانی و سخت گذر بین ایرندگان و کارواندر بودند. به دلیل حجم سیلاب این لودر واژگون شده و از مجموع سرنشینان آن این سه نفر جان خود را از دست دادند.

امدادرسانی به بیش از 200 حادثه دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به وقوع سیل و آب گرفتگی در 7 استان، از امدادرسانی به بیش از 200 نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی، گفت: تا سه شنبه، 28 فروردین و تا ساعت 15 و 30 دقیقه، 7 استان (بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند. در این مدت زمان، 24 مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به 208 نفر متاثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

وی افزود: 24 تیم عملیاتی، شامل 125 امدادگر، 13 نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در 8 واحد مسکونی را تخلیه کردند. شهروندان در زمان های اعلام شده از تردد و توقف در مسیر ها و جاده ها و بستر رودخانه ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره 112 ندای امداد و نجات تماس بگیرند.