آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۵۷۴۹
جامعه
۴
آموزش و پرورش

بیم و امیدهای صندوق ذخیره فرهنگیان در آستانه 30 سالگی این موسسه

صندوق ذخیره فرهنگیان #سی_سال پیش امیدی ایجاد کرد تا بعد از بازنشستگی گره ای از مشکلات اعضا باز کند اما حالا در آستانه سی سالگی نه خبری از پرداخت #سهم_دولت است و نه مبلغ پرداختی تناسبی با دارایی های صندوق و تورم داشته و نه توان گره گشایی دارد. بلکه #شرایط_بحرانی ناشی از زیان ده شدن بسیاری از شرکت ها و حیف و میل کردن ها و سونامی بازنشستگی، تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت ها به ویژه وزرای آموزش و پرورش، امیدها و اعتمادها را به شدت تضعیف کرده است.

در این شرایط برخی خواستار #خروج و #قطع_عضویت و برخی در پی #انحلال صندوق و برخی قصد #شکایت از مسوولان به ویژه اعضای هیات امنا و هیات مدیره و مدیران عامل همه ادوار در این 30 سال را دارند و برخی با خشم و ناامیدی قصد دارند با #تجمع و اعتراض های میدانی مانع از استمرار این وضعیت شوند.

اما چند سالی است که به طور عام اعضای صندوق در شبکه های اجتماعی و رسانه ها و تعدادی از آنها در قالب مطالبه گر علاوه بر کنش های عرصه عمومی در تعامل با مسوولان صندوق، به دنبال چاره گشایی هستند که در این مسیر محاسبه و پرداخت #حق_مالکانه یعنی سهم اعضا از همه دارایی های صندوق نقطه آغازی تشخیص داده شد که تا کنون از آن اجتناب می شده و حالا هم که گام های نخست آن برداشته شده است بیم آن می رود که نهایی نشود و یا به قول معروف کلید نهایی شدن آن فشرده نشود در حالیکه حسن نیت مسوولان در گروی نهایی شدن اختصاص واقعی حق مالکانه است و به تبع آن #بورسی_شدن همه دارایی های صندوق برای شفاف سازی است .اعضای صندوق هیچ بهانه ای را برای عدم تحقق این مهم نمی پذیرند و تاخیر در آن را فریب افکار عمومی دانسته و در صورت استمرار این وضعیت مبهم، دست به اقداماتی خواهند زد که جبران خسارت های آن امکان ناپذیر خواهد بود. ما مطالبه گران در 5 سال اخیر به این نتیجه رسیده ایم که مشکلات صندوق در سه ضلعی #ماهیتی، #مدیریتی و #مشارکتی خلاصه می شود

لذا برای رفع ابهامات ماهیتی بر اجرای #اساسنامه_1400 و اصلاح آن در مسیر رفع ابهامات و تصریح در #خصوصی_بودن این موسسه تاکید داریم و در بخش مدیریتی خواستار کوچک سازی و چابک سازی و کارآمد کردن مجموعه صندوق با هدف #سودآور_شدن و جلوگیری از استمرار زیان های تحمیلی و حیف و میل های مفسدانه هستیم و راه اندازی #سامانه_کدال را در این راستا ضروری و تاخیر آن را فراری غیرمسوولانه می دانیم.

برای تحقق مشارکت و نظارت اعضا نیز به جد خواستار #برگزاری_انتخابات هیات امنا و انتخاب نمایندگان بر اساس یک آیین نامه تضمین کننده به منظور ورود شش عضو منتخب واقعی و کارآمد به هیات امنا و دستیابی نمایندگان فرهنگیان عضو به اکثریت اعتماد ساز در هیات امنا هستیم.

بی تردید ما با اطمینان به اینکه مطالبات مورد تاکید این جمع مطالبات همه اعضای صندوق است و به پشتوانه حمایت های اعضا، تا دستیابی به نتایج اطمینان بخش به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد و در این راستا ظرفیت #منتخبان_استانی، فعالان #تشکل ها، کنشگران #شبکه_های_اجتماعی و #فعالان_رسانه ای را مکمل هم می دانیم.

. #محمود_باقری نماینده کانون صنفی معلمان

#نورعلی_پیشداد منتخب فرهنگیان شهر تهران و نماینده مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در امور صندوق ذخیره #امیر_خراسانی منتخب شهرستان های استان تهران در صندوق ذخیره فرهنگیان

#علی_خزایی منتخب استان همدان در صندوق ذخیره فرهنگیان

#علیرضا_خلیقی فعال حوزه صندوق از خراسان رضوی

#سعید_شهسوارزاده عضو شورای نویسندگان صدای معلم

#محمد_داوری فعال رسانه ای

#صدیقه_مرادی نماینده انجمن اسلامی معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان

#فاطمه_منصورزاده منتخب استان اصفهان در شورای عالی آموزش و پرورش

#عبدالحسین_هاشمی مسوول کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان سازمان معلمان ایران