آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۵۷۴۹
ورزش
۵
گزارش

سرمربی و بازیکنان تیم ملی قبل از فینال فوتسال آسیا چه گفتند؟

وحید شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تایلند می رویم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری قبل از دیدار فینال جام ملت های آسیا مقابل تایلند میزبان این دوره از رقابت ها گفت: ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین می رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتما تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می آیند که این موضوع ما را خوشحال می کند. او در پاسخ به سوالی که تفاوت قهرمانی به عنوان بازیکن و مربی در فوتسال آسیا چیست گفت: اینها دو مقوله جدا هستند، خوشحالم که در دو سال مربیگری ام دو بار فینال را تجربه کردم. به عنوان بازیکن معمولا تمرکز روی خودتان است اما وقتی مربی هستید در قبال 85 میلیون هواداری که تیم ملی کشورشان را عاشقانه دوست دارند مسئول هستید. شمسایی با بیان اینکه تایلند تیم بسیار قابل احترامی است گفت: هر تیمی که به این مرحله رسیده حتما شایستگی اش را داشته است، من و همکارانم در تمام کنفرانس های خبری همیشه با احترام به حریفان به خصوص مربیان کارمان را انجام داده ایم، این بخشی از فرهنگ ماست اما باید تاثیر میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد فوتبال این کشور با دقت دید، ما همکاریم اما فردا روبه روی هم قرار می گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم. شمسایی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه ایران در جام جهانی ازبکستان بیان داشت: جام جهانی فضای متفاوتی دارد، هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و همه برای دفاع از اعتبار کشور و البته فوتسال آسیا به میدان می روند، تیم ملی ایران هم همینطور است اما الان تمام تمرکز ما روی بازی فینال مقابل تایلند است.

همچنین سعید احمدعباسی بهترین بازیکن مسابقه ایران و ازبکستان در نشست مطبوعاتی پس از بازی نیمه نهایی جام ملت های 2024 فوتبال آسیا گفت: تیم ما تغییرات زیادی کرده است و بعضی بازیکنان مان برای نخستین بار در چنین تورنمنتی بازی می کنند، شاید همین باعث شد عملکرد مورد نظرمان را نداشته باشیم.

وی گفت: مهم این است که الان در فینالیم و آماده یک مسابقه تمام عیار. با تمام احترامی که برای تایلند قائل هستیم، ما اینجاییم تا قهرمان شویم و خوشحالیم که روبه روی تماشاگران بازی می کنیم.

احمدعباسی افزود: به امید خدا قهرمان می شویم چون هدف مان این است که مردم مان را خوشحال کنیم.

دیگر ستاره کشورمان محمدحسین درخشانی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان در نشست خبری قبل از بازی فینال جام ملت های آسیا با تایلند گفت: صعود به فینال را به همه مردم ایران تبریک می گویم، این مسئولیت و وظیفه ما بود، خوشحالیم که در فینال هستیم و برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می جنگیم.

او گفت: از اینکه تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند استقبال می کنیم. بازیکنان ایرانی عاشق رقابت پرفشار و پرهیجان در حضور تماشاگران هستند و این موضوع آمادگی ما را دو چندان می کند.

درخشانی با بیان اینکه فینال همیشه رقابتی نزدیک و حساس است گفت: امیدوارم هر دو تیم نمایش خوبی ارائه کنند و تیمی که شایسته تر است پیروز میدان و در نهایت قهرمان این تورنمنت حساس شود.

او گفت: عملکرد تیم ها و مسابقاتی که برگزار شد نشان داد که فاصله ها کم شده است اما ما ایران هستیم و اینجا در فینال بهترین نمایش را ارائه خواهیم کرد.

در عین حال صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال جام ملت های 2024 فوتسال آسیا باعث شد تا امیر قلعه نویی پیامی را برای آن ها منتشر کند که به شرح زیر است:

قلعه نویی که از روی یک متن صحبت های خود را قرائت می کرد رو به دوربین گفت: «به نظرم شما ایرانی بودن را معنا کردید. تیمی هستید که تا آخرین لحظه دست از تلاش بر نمی دارید. نسل تازه ای با درایت سرمربی بادانش در حال شکل گیری است. قهرمانی در آسیا تازه گام ابتدایی برای افتخارات بیشتر و جهانی است. آرزو دارم و اطمینان می دهم با همین گام های استوارتان با جام به وطن بر می گردید.»

تیم ملی فوتسال ایران امروز و از ساعت 30: 14 به وقت تهران در بانکوک آره نای شهر بانکوک در کشور تایلند به مصاف میزبان می رود.