آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۱
حوادث
۱۲

از گوشه و کنار ایران

بازداشت 3 نفر در پرونده مرگ خانم دکتر

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز از بازداشت سه نفر در ارتباط با مرگ یک پزشک خانم متخصص پوست و مو خبر داد.

افشین محمدی دره شوری سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز در پی وقوع حادثه مسمومیت چند نفر در میهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، در جمع خبرنگاران از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به این حادثه خبر داد.

وی با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این میهمانی در بازداشت به سر می برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. در این حادثه در مجموع 6 نفر دچار مسمومیت شده اند که یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده اند.

او با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه های غیرموثق انتشاریافته در فضای مجازی تاکید کرد: «برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.»

این در حالی است که گفته شده همسر این پزشک نیز که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه اش از کار افتاده است و هم اکنون در کما به سر می برد.

پلیس خودروی آتش گرفته را خاموش کرد

یک دستگاه خودرو که در سنندج آتش گرفته بود، با اقدام بموقع واحد گشت انتظامی، بدون صدمه جانی خاموش شد.

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان به خبرنگاران اعلام کرد: ماموران انتظامی سنندج حین گشت در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن یک خودروی پژو در آن حوالی شدند که راننده و یک سرنشین نیز داخل خودروی بودند. ماموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفای حریق که داخل خودرو سازمانی بود، موفق شدند خودرو را که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش کنند. این اقدام بموقع پلیس از صدمات جانی پیشگیری کرد.

انتقال نوجوان مرگ مغزی با بالگرد برای اهدای اعضا

پیکر نوجوان مرگ مغزی برای اهدای عضو با بالگرد به اهواز منتقل شد.

فرهنگ کره بندی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان گفت: پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت 15:50 یکشنبه حامل فرشته 13 ساله مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضا به اهواز پرواز کرد.

وی ضمن همدردی و قدردانی از خانواده این فرشته کوچک افزود: این کودک که متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت والدین شریفش برای نجات جان چند بیمار به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

ساسان کیانپور رئیس اورژانس هوایی خوزستان نیز در حاشیه این گفت و گو با تشکر از تیم انتقال بیمار گفت: با تلاش همکاران بهداشتی درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی، بیمار با ایمنی کامل و در سریع ترین زمان ممکن انتقال یافت.

مرگ یک مسافر در واژگونی اتوبوس قزوین

واژگونی اتوبوس در اتوبان قزوین به زنجان محدوده پل دولت آباد یک کشته و 21 مصدوم برجا گذاشت.

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ساعت 03:07 بامداد دوشنبه 10 اردیبهشت گزارشی مبنی بر واژگونی اتوبوس در کیلومتر 20 اتوبان قزوین به زنجان مسیر جنوبی(محدوده پل دولت آباد) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد. بلافاصله تیم های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه 21 مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت که پس از ارزیابی و رهاسازی چهار نفر از حادثه دیدگان و انجام اقدامات پیش بیمارستانی مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند.

دستگیری عاملان درگیری در شرکت نفتی

فرمانده انتظامی شهرستان هویزه از بازداشت 22 نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خبر داد.

سرهنگ علی تقدسی در تشریح جزئیات خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره درگیری در یکی از شرکت های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت، بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان 22 نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و 2 تیغه خشاب به کار رفته در صحنه تیراندازی را کشف کردند.

تلف شدن 57 گوسفند در برخورد با قطار

عبور گله گوسفندان از روی ریل قطار در قزوین باعث تصادف و مرگ 57 راس گوسفند شد.حجت مددخانی فرماندار آبیک در تشریح این خبر گفت: با وجود اینکه برای عبور گله زیرگذر ساخته شده بود اما بی توجهی به آن باعث بروز حادثه شد و روز یکشنبه هنگام عبور گله گوسفندان در آبیک از روی ریل راه آهن 57 راس گوسفند بر اثر برخورد قطار با آنها تلف شدند. در این حادثه 2 چوپان نیز از ناحیه دست و سر آسیب دیده و مجروح شده اند.

دستگیری حفاران غیرمجاز در «مغاطیلو»

10 حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه توسط ماموران میراث فرهنگی دستگیر شدند.

بهروز محبی سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: تیم های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با دریافت گزارش و رصد منطقه در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه ای حفاران غیرمجاز را حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر کردند. در این عملیات علاوه بر دستگیری 10 حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریبگران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

3 کشته در تصادف تریلر و مزدا

برخورد تریلر با مزدا در یکی از بلوارهای شهر اهواز منجر به مرگ سه مرد شد.

عارف شرهانی سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حادثه برخورد تریلر با مزدا که ساعت 23:20 یکشنبه (9 اردیبهشت ماه) در بلوار مدرس بین پل کیان آباد و منطقه سید خلف اهواز رخ داد، سه مرد 35 تا 40 ساله فوت کردند. همچنین در این حادثه سه مرد 18، 31 و 49 ساله مصدوم شدند که توسط تکنیسین های اورژانس 115 به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.