آرشیو پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، شماره ۲۳۶۰۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

*رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند اصل حضور مردم در انتخابات، حتی از انتخاب اصلح هم مهم تر است؛ اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد. بررسی نتایج نظرسنجی های به دست آمده خوشبختانه گویای آن است که به احتمال زیاد مشارکت مردم در انتخابات پیش رو عدد 50 درصد را پشت سر خواهد گذاشت. جا دارد پیشاپیش به دلیل این حماسه بزرگ که دفع کننده بسیاری از تهدیدات است، در مقابل خدای مهربان سجده شکر به جا آورد.

جرجانی

* دوسال بود مردم ایران، نه حرفی از اف ای تی اف و نه از سی اف تی می شنیدند و نه پیگیر پالرمو و فصل هفتم و شورای حکام و... بودند چون می دیدند کشور بدون برجام با تدبیر رئیسی شهیدمان با آرامش و قدرت و عزت روز به روز به سوی ثبات و بهبود بیشتر پیش می رود. ولی باز دوباره صدای پای غربگرایان کدخدا پرست شنیده می شود تا همه چیز را به لبخند کدخدا گره بزنند و زندگی را مثل سال های شوم دهه 90برای این مردم سخت کنند.

جعفری- اصفهان

* رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) درباره ویژگی های شهید رئیسی گفتند ایشان نصاب جدیدی را در باب خدمتگزاری به ملت ایجاد کرد.دلیل آن این است که دولت شهید رئیسی توانست میزان خدمتگزاری را هم در حوزه داخل و هم در حوزه خارج از کشور افزایش دهد و در سخت ترین شرایط اقتصادی در حجم خدمت رسانی به مردم رکورد جدیدی را ثبت کند که بازگرداندن نزدیک به 10 هزار کارخانه به خط تولید و بیمه رایگان بیش از 6 میلیون نفر از قشر ضعیف جامعه از آن جمله است.

خاکشور

*شهید رئیسی نه تنها تراز خدمتگزاری را بالا برد؛ بلکه تراز مسئولان نظام را نیز ارتقا داد. به همین دلیل در وضعیت فعلی، مردم انتظار دارند رئیس جمهور آینده ضمن رعایت اخلاق، برنامه ای جامع برای رفع مشکلات آنها داشته باشد و در راستای تحقق برنامه هایش جهاد کند.

گنجی

* آقای پزشکیان گفتند دولت سوم روحانی نیستم پس چرا در گفت وگوی سیاسی دکتر ظریف وزیر امور خارجه ضعیف دولت قبل را در کنار خود نشاند تا او هم در مقابل مردمی که سالها از بی تدبیری دولت روحانی عذاب کشیدند، بگوید دولت روحانی کشور را سرفراز کرد؟!

فرهادی

* ‏به دولت خدمتگزار سیزدهم به ویژه شهید رئیسی عزیز در مناظرات جفا می شود و درخصوص مسکن و کاهش تورم تهمت می زنند. شایسته است از دولت کسی برای پاسخگویی دعوت شود تا به شهدای خدمت جفا نشود.

فارمی- یزد

* مدت 32 سال کشور در دست اصلاح طلبان بوده است و امروز به جای پاسخگویی به عملکرد خود طی این مدت، که در برخی موارد باید محاکمه شوند متاسفانه طلبکار هم شده اند!

حسینی- کرمان

* آقای ظریف جن و انس می دانند که برجام دست پخت شما و روحانی و لاریجانی بود. لطفا بیش از این دروغ تحویل مردم ندهید و کارنامه سراسر خسارت بارتان را طور دیگر به نمایش نگذارید!

سعیدی

*پزشکیان نامزد اصلاح طلبان گفته است در زمانی که وزیر بودم در لواسان 10 هکتار زمین می دادند و می گفتند این زمین ها آینده دارد ولی هیچ وقت سهمی نگرفتم. الان هم جایی سهمیه ندارم. سوال اینجاست شما که یکی از شعارهایت مبارزه با فساد است چرا همان موقع که وزیر خاتمی بودید و دیدید که از سفره بیت المال به وزرا تعارف می کردند فریاد ممنوعیت و ممانعت از ویژه خواری سر ندادید؟

کلهر

*روزنامه اقتصادی دمارکر که یک رسانه عبری زبان است گزارش کرده بعد از آغاز جنگ غزه (عملیات طوفان الاقصی) فرار صهیونیست ها به خارج از سرزمین های اشغالی و اقامت دائم در یونان به شدت افزایش یافته و هزاران خانواده اسرائیلی اکنون یونان را به عنوان پناهگاه موقت یا دائم خود برگزیده اند. بنابراین اسرائیل هرگز به قبل از عملیات طوفان الاقصی برنخواهد گشت و باید غزل خداحافظی را بخواند.

شهبازی

*ایستادگی و مقاومت مردم و حماس، ارتش رژیم صهیونیستی را در میدان و دولت نتانیاهو و بایدن را بین افکار عمومی و نهادهای بین المللی با شکست روبه رو کرده است. این وضعیت را مقایسه کنید با 57 سال قبل که در آن، ارتش صهیونیست در جریان جنگ شش روزه، طی یک حمله غافلگیرکننده به سه ارتش بزرگ عربی (مصر، سوریه و اردن) شکست سختی بر آنها تحمیل کرد.با ادامه این وضعیت روزهای سخت تری در انتظار صهیونیست ها خواهد بود.

فخرالدینی

*برنامه ای که سیما در این انتخابات تدارک دیده معمولا درطول یک سال انجام می شد درحالی که در این دوره کمتر از یک ماه کار بزرگی تدارک دیده شد. پس می توان کار یکساله را در کمتر از یک ماه انجام داد!

شیخ الاسلام

*سردار دل ها شهید سلیمانی چه زیبا گفته اند که انسان در هر ارتقایی و ارتفاعی که پیدا می کند، چه منصبی باشد چه مسئولیتی، اگر در آن انکسار و خودشکستگی وجود نداشته باشد این تکبر و غرور و نخوت و طاغوت درست می کند. در طول انقلاب شاهد سقوط چنین افرادی بودیم که موجب شد از قطار انقلاب پیاده شده و سر از نا کجا آباد در بیاورند.

دانشور

* یکجانبه گرایی آمریکا نه تنها جهان را با بن بست مواجه کرده، بلکه حتی قادر به حل و فصل مشکلات خود این کشور نیز نیست. اکنون طبیعی است که قدرت های نو ظهور در جهان به سمت چندجانبه گرایی که راه حل های روشن و مشخص برای حل مشکلات و معضلات جهانی دارد خواهند رفت.

توانگر

* استعفای سه عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی آن هم در میانه جنگ و در حالی که اسرائیل به هیچ هدفی نرسیده است، نشان می دهد که شکاف در جامعه صهیونیستی و سیاست های آن بسیار عمیق تر از چیزی است که دیده می شود و حتی تلاش برای ارائه یک تصویر ساختگی از پیروزی با آزادی 4 اسیر صهیونیست به ضرب کشتار وحشیانه صدها زن وکودک فلسطینی در جبالیا هم نتوانست این اختلافات و شکاف ها را پنهان کند.

زرینکوب

* نکته بسیار مهم در استفاده از ربات همستر کامبت گمان نادرستی است که به همه کاربران (120 میلیون) القا می شود سود هنگفتی اختصاص داده می شود. این در حالی است که بر فرض محقق شدن اهداف گفته شده، سود مورد نظر به اندازه ای نیست که بتواند همه کاربران را پوشش دهد و اگر هم باشد به اندازه بسیار ناچیزی خواهد بود و صرفا سرشبکه های اصلی را تامین خواهد کرد و عموم کاربران را شامل نمی شود.

عبدالرشیدی

* اگرچه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت است و رای دهندگان باید به گزینه اصلح رای بدهند، اما نباید انتظار داشت که فرد منتخب بتواند مشکلات را به صورت آنی حل کند. واقعیت آن است که نمی توان مشکلاتی را که در طول سال های متمادی شکل گرفته و عوامل متعددی در تداوم آنها دخیل است، یک شبه حل کرد؛ حل مشکلات نیازمند کار کارشناسی دقیق و مستمر و مجاهدانه است.

قاسمی

*انتخاب اصلح به این معنا نیست که فرد منتخب ما از هر جهت اصلح باشد. چرا که نمی توان انتظار داشت نامزدها به صورت 100 درصدی و کامل دارای شرایط اصلحیت باشند. انتخابات، عرصه یک رقابت در دنیای واقعی و انتخاب میان امکان های موجود است و هر فرد منتخبی، در کنار نقاط قوت و مثبتی که دارد، طبیعی است که نقاط ضعفی هم دارد.

روحبخش