آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳، شماره ۲۳۶۰۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

*ظریف در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی آقای پزشکیان آمارهایی از شاخص های منفی اقتصادی دولت روحانی را به عنوان عملکرد دولت شهید رئیسی ارائه کرد. پس از این برنامه و با آشکارشدن این دروغگویی مجبور شد در توئیتی به اشتباه بودن آمارهایش اعتراف کند.اما اگر صداقت داشتند می پذیرفتند وقتی در رسانه ملی با بینندگان میلیونی چنین دروغی را گفته اند با اذعان به دروغ بودن آن در یک رسانه کم مخاطب نمی توانند موضوع را از سرخودشان باز کنند. اگر با مردم رو راست بودند باید در برنامه تلویزیونی بعدی اصلاح می کردند.

صابرپور

*آقای پزشکیان با بیان اینکه درهای ستاد من به روی هرکسی باز است چون می خواهم رای بیاورم سعی کرد از این واقعیت که اداره کنندگان ستادش همان فاجعه آفرینان دولت روحانی هستند شانه خالی کند و گفت که افتخارش عضویت در دولت خاتمی است یعنی همان دولتی که به گفته خود پزشکیان به هریک از وزرا 10 هکتار زمین بیت المال در لواسان را حاتم بخشی می کرده است! یعنی همان دولتی که در پایان آن ، مردم درشعارهایشان با بیان وجود فقر و فساد و تبعیض موجود خطاب به نامزد ریاست جمهوری بعدی می گفتند بپا خیز. آقای پزشکیان به چه چیزی افتخار می کند؟

جوادی

* مطابق گزارش بانک مرکزی میانگین رشد اقتصادی بدون نفت در سه سال اخیر یعنی از سال 1400 تا 1403، 4/3 درصد بوده است. چگونه است آقای پزشکیان نامزد اصلاح طلبان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خیلی راحت به دروغ توئیت کرده رشد اقتصادی بدون نفت پس از سال 1400 منفی بوده است.خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری بنویسید به جای فکر کردن به پیروزی به هر قیمت درصدد رای پاک باشند. مردم می گویند کسی که از حالا بنیان کارش را بر دروغ گذاشته است اگر به قدرت برسد دیگر می خواهد چه بلایی بر سر کشور بیاورد!

اسماعیلی

* باید توجه داشت انتخابات، عرصه رقابت در یک دنیای واقعی و انتخاب میان امکان های موجود است و هر فرد منتخبی، در کنار نقاط قوت و مثبتی که دارد، طبیعی است که نقاط ضعفی هم دارد و انتقاداتی بر او هم وارد است. در این شرایط، برای انتخاب اصلح باید میانگین امتیازات نامزدها را در نظر گرفت. پس با منطق صفر و صدی نمی توان به عرصه انتخابات نگریست.

سلگی

*کسانی که در جریان رقابت های انتخاباتی از لزوم احیای برجام و رفع تحریم ها از این طریق سخن می گویند، نمی توانند چشم خود را بر خسارت های دیپلماسی التماسی دولت حسن روحانی در این عرصه ببندند. دیدیم که همه آرزوهای خیالی برجام خیلی زود بر باد رفت و حالا دیگر از برجام، چیزی جز یک نام تهی باقی نمانده است.

کیانی

*رهبر معظم انقلاب را بحق باید بزرگ ترین مدافع مردم سالاری دینی در ایران دانست که ذره ای از این آرمان کوتاه نیامده اند. به همین دلیل معظم له از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سیاست قطعی شان مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و رهبری هیچ گاه از این سیاست اعلامی عدول نکرده اند.

مهدیخانی

*مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و خاصه تدابیر و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی است. معتقدم پرچم حماسه 8 تیر را پیش و بیش از همه باید ما دلسوزان و علاقه مندان نظام جمهوری اسلامی بر سر دست بگیریم.

فروغی

* یک جریان سیاسی مشکلات اقتصادی کشور را همیشه صرفا به تحریم نسبت می دهد و از قضا راه رفع تحریم را نیز تنها در مذاکره به سبک دهه 90می بیند. ولی واقعیت این است که رفع تحریم میسر نخواهد شد مگر با قوی شدن ایران و قوی شدن ایران نیز فقط با خنثی سازی تحریم ها یعنی استفاده بهینه و حداکثری از منابع و امکانات موجود، امکان پذیر می باشد.آن زمان خواهید دید که همین غربی ها برای توسعه روابط با ما به التماس می افتند.

خانلری

* چند ده میلیون از مردم ایران در شهادت شهیدان خدمت گریستند و برای تشییع پیکرهای پاکشان به صحنه آمده بودند و فقط اسرائیل بود که در خوشحالی از شهادت این عزیزان با خانم ابتکار همراهی و اقدام به پخش شیرینی کرد. اینکه مقامات اسرائیلی علنا از مدعیان اصلاح طلبی به عنوان بزرگ ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران یاد کرده بودند معنی اش چنین مواقعی آشکار می شود.

ظهیرالدینی

* در حالی که امیدها برای آزادی حمید نوری شهروندی که در سوئد به اتهام دست داشتن در اعدام منافقین در جریان عملیات مرصاد و با صحنه گردانی سازمان مجاهدین خلق «منافقین» دستگیر و به حبس ابد محکوم شده بود تقریبا رو به ناامیدی می رفت شهید عزیز دکتر امیرعبداللهیان با پیگیری های مستمر و ایفای نقش فعال و موثر توانست قدرت ایران را به رخ کشیده و مقدمات آزادی این شهروند ایرانی را فراهم کند. امروز این شهید خودش نیست که نمایش قدرت ایران در عرصه دیپلماسی را ببیند اما روحش در ملکوت اعلی نظاره گر این رخداد مبارک است.

طبری

*آزادی حمید نوری آزادی یک فرد نیست، بلکه شکست بزرگ براندازانی است که خود را به آب و آتش زدند تا با دادگاه و محاکمه او نظام را به خیال خودشان به گوشه رینگ ببرند. ولی رودست خوردند و به واسطه دیپلماسی انقلابی دولت رئیسی سنگ روی یخ شدند. نوری بهانه و شهید رئیسی نشانه بود. خلاصه کلام این که براندازان این بار هم بد جوری باختند.

داورزنی

*چین و روسیه دلارزدایی از اقتصاد خود را شروع کرده اند. بانک مرکزی روسیه در بیانیه ای اعلام کرده یوان چین به ارز خارجی اصلی این کشور تبدیل و جایگزین یورو و دلار شده است.طوری که سهم یوان در معاملات بورس مسکو در ماه می به 54 درصد رسیده است. کشور و دولت ما هم باید دلارزدایی از اقتصاد را هرچه زودترشروع کند.

بهادری

*ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشته است، این رژیم با خطرناک ترین بحران تاریخ خود مواجه است. وی در یادداشت خود افزوده است ما در برابر یک تصمیم دشوار و قاطع، بین گزینه های بد در رابطه با موضوع ادامه جنگ در غزه، گسترش عملیات علیه حزب الله در شمال و خطر یک جنگ فراگیر و چند محوری که ایران و نیروهای وابسته به آن را در بر می گیرد، ایستاده ایم. باید گفت رژیم کودک کش اسرائیل بد جوری در بحران گیر کرده است.

صاحبی

*نظامیان ذخیره ارتش اشغالگر صهیونیستی در واکنش به تصویب طرح معافیت ارتدوکس های حریدی از خدمت سربازی،گفته اند دولت به جای بسیج عمومی برای یک جنگ دشوار به ما خیانت کرده است. چنین قانونی موجب اختلاف و چند دستگی در ارتش اسرائیل شده است و باید منتظر عواقب آن در داخل اسرائیل بود.

همتیان

* ارتش یمن از نوامبر گذشته تاکنون با حملات روزانه خود بیش از 50 کشتی در کریدور حیاتی دریای سرخ را هدف قرار داده است.این حملات برای غرب به حدی سنگین تمام شده که خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این مورد گزارش کرده است نبرد با ارتش یمن شدیدترین چالش نیروی دریایی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم است. در این میان ، یمن هم اعلام کرده در حمایت از فلسطین تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به منافع این رژیم در دریای سرخ را ادامه خواهد داد.

شریف