آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۱۰۸۹۵
اقتصادی
۳

محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد: لزوم حرکت در مسیر شاخص های تبیین شده مقام معظم رهبری برای انتخاب فرد اصلح

محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: روز سه شنبه مورخ 5 تیرماه، مقام معظم رهبری در دیدار با مردم به تبیین برخی نکات پرداختند که راهگشا و صریح بود. ایشان از ادوار گذشته تا به امروز همواره بر مشارکت حداکثری تاکید داشته اند و ضامن بقای جمهوری اسلامی ایران را مردم می دانند. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بیان داشته اند که مردم پشتوانه نظام هستند و حضور و مشارکت در انتخابات نیز نشان از جمهوریت نظام و اهمیت تصمیم گیری مردم کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری افزود: بی شک آرای مردم برای کشور بزرگترین سرمایه است و تامین کننده امنیت می باشد. در این راستا ضرورت دارد تا تمامی نخبگان، متخصصان، مسئولان و نامزدها، مردم را به مشارکت حداکثری دعوت بدارند. بی شک در این مسیر گلایه های مردم پذیرفتنی است و بدیهی است که مشکلات معیشتی برای شان ملموس می باشد.

رشیدی با بیان اینکه مردم سرمایه های اجتماعی کشورند، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم به منزله حفظ امنیت و اقتدار نظام اهمیت دارد و یک سرمایه بزرگ اجتماعی تلقی می گردد. دراین راستا مشارکت مردم اهمیت فراوانی دارد و به همین سبب است که همواره نسبت به آن تاکید می شود. عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی کشور همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در سالروز عید غدیر بر انتخاب اصلح تاکید داشتند. بی شک مولفه انتخاب اصلح در تمامی انتخاب ها اعم از شوراها و مجلس شورای اسلامی اهمیت دارد اما در انتخابات ریاست جمهوری این اهمیت مضاعف است چراکه شخص رئیس جمهور سکاندار امور اجرایی کشور به مدت 4 سال خواهد بود. بنابراین در این فرآیند مهم شیوه انتخاب اهمیت فراوانی دارد. این انتخاب مطابق با شاخص هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، میسر خواهد شد. ایشان در بیانات خود فرمودند که شخص اصلح، شخصی است که از مبنای انقلاب آگاه باشد و همچنین مومن و معتقد باشد. یکی دیگر از شاخص های فرد اصلح نگاه به ظرفیت های کشور است؛ بر این اساس نباید چشم و امید به غرب داشته باشد و می بایست به ظرفیت های داخلی اهتمام بورزد.

او با تاکید بر ضرورت توجه به کارنامه و سوابق اجرایی نامزدها متذکر شد: خستگی ناپذیر بودن، پرتلاش بودن و رفع کمبودها با فعالیت مستمر از دیگر شاخص های عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری بود که می بایست بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد. ایشان همچنین بیان داشتند که تنها نباید به برنامه های عنوان شده نامزدها توجه داشت و می بایست به سوابق اجرایی نیز دقت داشت. آنکس که امروز بیان می دارد درصدد تحقق اقدامات مختلف است، باید می شود و می توانیم را تجربه کرده باشد و توانایی خود را نیز به مردم ثابت کرده باشد. وی در پایان این گفت وگو با تاکید بر دو مولفه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح یادآور شد: مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین شاخص های موردنیاز برای انتخاب فرد اصلح، امیدواریم مشارکت حداکثری از سوی مردم شریف شکل گیرد و این انتخابات نیز حماسه ساز حضور شود.