آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۲۳۶۱۱
ورزشی
۹

خبر

مدیرعامل یک تیم لیگ برتری چند میلیارد گرفت تا تیمش بازنده شود!

مدیرعامل یکی از تیم های لیگ برتری برای این که تیمش بازنده شود و تیم حریف از انتهای جدول فاصله بگیرد چند میلیارد دریافت کرد و تیمش نتیجه یک دیدار حساس را به حریف خود واگذار کرد!

فصل نقل و انتقالات بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال از روز هفتم تیرماه آغاز خواهد شد اما دلالان و مدیرانی که به فکر پرکردن جیبشان هستند از چند روز پیش فعالیت در این بازار برای بالا بردن قیمت بازیکنان را آغاز کرده اند. مبارزه با فساد در فوتبال که چند سالی است بیشتر در حد حرف و شعار دنبال می شود و هرازگاهی محور صحبت ها و اظهار نظرهای برخی مسئولان می شود، از چند هفته پیش وارد مرحله جدیدی شده اما هنوز مشخص نیست پایانی باز خواهد داشت یا با رسیدگی به پرونده متخلفان آنها را برای همیشه از فوتبال حذف خواهند کرد.

تجربه نشان داده است که چند روزی در این مورد اظهار نظر می شود اما افراد متخلف با قدرت تر از قبل به جایگاه های خود برمی گردند و این بار با استرس و ترس کمتری اقدامات فاسدانه خود را دنبال می کنند. در حالی که رسیدگی به پرونده افراد مرتبط در فساد باشگاه مس رفسنجان ادامه دارد و نهادهای مربوطه به جزئیات جدیدی هم دست پیدا کرده اند، رسانه ها از یک فساد دیگر مطلع شده اند که البته مربوط به چند سال قبل و باشگاه مس نیست و پرونده جدیدی را می طلبد.

براساس اطلاعات خبرگزاری مهر مدیرعامل یکی از تیم های لیگ برتری در دیداری که برای تیم حریفش اهمیت زیادی داشته و این تیم را از انتهای جدول جدا می کرده، چند میلیارد از یکی از افراد متمول تیم حریف دریافت می کند و تیمش آن بازی را می بازد تا حریف در لیگ برتر بماند! این اتفاق در شرایطی رخ داده است که تیم مدیرعامل متخلف وضعیت باثباتی در لیگ برتر داشته و امتیاز آن دیدار خیلی در رده بندی تیمش تاثیرگذار نبوده است. این مدیرعامل در سال های گذشته البته حاشیه های زیادی داشته و از سوی نهادهای نظارتی هم احضار شده بود.

گزینه نهائی نیمکت تیم ملی بسکتبال کیست؟

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، درباره آخرین گزینه های مد نظر فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی صحبت کرد.

سعید تابش نیا درباره گزینه های مد نظر فدراسیون بسکتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی توضیح داد: همان طور که پس از جلسه آخر کمیته فنی اعلام شد، ما دو گزینه خارجی و دو گزینه داخلی را مد نظر داشتیم که در حال حاضر از میان آن ها دو گزینه (یکی داخلی و یکی خارجی) باقی مانده اند. فدراسیون بسکتبال آقایان مهران شاهین طبع و مهران حاتمی را به عنوان دو گزینه داخلی مد نظر داشت که آقای شاهین طبع اعلام کردند شرایط لازم برای همکاری با فدراسیون را ندارند. به این ترتیب تنها گزینه داخلی ما آقای حاتمی هستند که قرار شد پس از بررسی های لازم، نظر خود را اعلام کنند.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال ادامه داد: «مارکو راموندینو»ی 43ساله از ایتالیا و «رادووان تریفانوویچ» 54 ساله از اسلوونی نیز دو گزینه خارجی تیم ملی بودند که آقای راموندینو نیز پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را رد کرده است. دلیل این موضوع هم عدم هماهنگی برنامه های ایشان با پنجره های انتخابی کاپ آسیا بود. او در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتخاب مربی خارجی بیشتر از داخلی است: همه چیز به شرایط بستگی دارد اما من فکر می کنم که انتخاب نهائی فدراسیون گزینه داخلی باشد که البته باید منتظر تصمیم نهائی آقای مهران حاتمی باشیم.

تابش نیا در پاسخ به این سوال که آیا امکان اضافه شدن گزینه های دیگر وجود دارد، توضیح داد: با توجه به اینکه آقایان راموندینو و شاهین طبع پیشنهاد فدراسیون را رد کرده اند و گزینه های ما کاهش یافتند، احتمالا دو یا سه گزینه خارجی هم به این دو فرد باقی مانده اضافه شوند. فدراسیون در تلاش است تا بهترین گزینه را انتخاب کند. او در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کند تا چه زمانی سرمربی تیم ملی معرفی شود، توضیح داد: قرار بود بعد از اتمام لیگ این اتفاق رخ دهد و اکنون به نظرم تا پایان تیرماه، سرمربی جدید معرفی می شود تا تکلیف تیم ملی مشخص شود.

بیانیه جامعه ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

جامعه ورزش و جوانان در بیانیه ای از مردم ایران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

جامعه ورزش و جوانان در بیانیه ای از مردم ایران اسلامی برای حضور پرشور و شعور در این عرصه و خلق حماسه ای ماندگار دعوت کرد. متن بیانیه وزارت ورزش و جوانان، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان بسیج ورزشکاران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برهه ای حساس را فراروی ملت شریف ایران قرار داده است تا هر صاحب رای، با اندیشه و تدبیر، در انتخابی جدید، زمینه فعالیت دولت را به وجود آورده و مشارکت گسترده ای را در عزت و اقتدار کشور به منصه ظهور برساند.

تجلی مردم سالاری دینی با شور و شعور و اشتیاق هموطنان عزیز در همراهی با آرمان های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب، این بار هشتمین روز از تیرماه 1403 را به حماسه ای ماندگار تبدیل خواهد کرد تا نام ملت سرافراز ایران عزیز با گرامیداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهیدمان، باز هم به بزرگی در تاریخ یاد شود.

آنچه همواره در تاریخ باعظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نقطه اطمینانی برای عظمت این کشور تبدیل شده، تعصب و تعهد مردمی است که در بزنگاه های مهم در هماوردی غیر مستقیم با دشمنان قسم خورده این نظام، شکوه پشتوانه مردمی این نظام را در دنیا به مرحله بروز و ظهور رسانده اند.

اکنون در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، جامعه ورزش و جوانان همراه با سایر اقشار جامعه، این عرصه سیاسی را به پیروزی بزرگ دیگری بدل می کند تا مشارکت گسترده، نویدبخش آینده ای روشن تر برای ایران اسلامی باشد. وزارت ورزش و جوانان، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان بسیج ورزشکاران از کلیه اقشار جامعه، همچنین ورزشکاران، مربیان، داوران، مربیان، پیشکسوتان، مدیران و ورزش دوستان دعوت می کند تا در استمرار حضور شکوهمندانه در انتخابات، برای تعیین نهمین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی ارزنده ای داشته باشند. به امید فتح قله های پیروزی برای ملت سربلند جمهوری اسلامی ایران.

وعده ما: روز جمعه، هشت تیرماه از ساعت 9 صبح در شعبه اختصاصی جامعه ورزش و جوانان در تهران در ورزشگاه شهید شیرودی و شعبه های اختصاصی جامعه ورزش در شهرهای بزرگ سراسر کشور.

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب پنج طلا و دو برنز به مقام قهرمانی آسیا دست یافت.

رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا، روزهای 4 و 5 تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان، تیم ایران توسط «سام ارشد» در وزن 51 کیلوگرم، «آرین مهرعلیزاده» در وزن 55 کیلوگرم، «ابوالفضل شمسی پور» در وزن 71 کیلوگرم، «رضا افشار» در وزن 80 کیلوگرم و «امیررضا علیپور» در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، «امیرعباس رمضانی» در وزن 45 کیلوگرم و «امیرعباس علیزاده» در وزن 48 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده بندی تیمی ایران با 183 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های قرقیزستان و قزاقستان به ترتیب با 156 و 151 امتیاز دوم و سوم شدند.

اما تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با سرمربیگری محسن سوریان با کسب 3 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند و بر سکوی دومی آسیا ایستاد. عملکرد شاگردان بهنام احسانپور در تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان همچون سال گذشته خوب بود و این بار نیز فاتح رقابت های قهرمانی آسیا شدند اما تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با هدایت محسن سوریان با یک پله سقوط نسبت به سال قبل در رده دوم آسیا جای گرفت و عنوان قهرمانی را به ازبکستان واگذار کرد.

نگاهی آماری به چند دوره گذشته رقابت های نوجوانان آسیا نشان می دهد تیم های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در سال های 1397، 1398 و 1402 هر دو موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده بودند. با فراگیر شدن ویروس کرونا، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان آسیا نیز همانند بسیاری از رقابت های دیگر در سال های 1399 و 1400 (2020 و 2021) برگزار نشد. پس از 2 سال وقفه، بدترین نتیجه کشتی آزاد نوجوانان ایران طی سال های اخیر در رقابت های آسیایی 1401 (2022) رقم خورد و تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، 3 نقره و یک برنز حتی از رفتن بر روی سکوی آسیا بازماند و به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید. تیم کشتی فرنگی ایران نیز در این سال با کسب 2 طلا، 4 نقره و 2 برنز بر سکوی دومی آسیا ایستاد.

تیم ملی تکواندو عازم کره جنوبی شد

تیم ملی تکواندو کشورمان با ترکیبی از 6 تکواندوکار برای حضور در رقابت های جام جهانی به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

جام جهانی 2024 تکواندو به صورت تیمی طی روزهای 11 تا 13 تیرماه با حضور تیم هایی از مراکش، ساحل عاج، چین، هند، ایران و کره جنوبی به عنوان میزبان این رقابت ها در شهر «چانچئون» برگزار خواهد شد، به همین منظور تیم ملی کشورمان پنجشنبه هفتم تیرماه تهران ساعت 22:40 را به مقصد چانچئون ترک می کند.

بر همین اساس تیم ملی ایران با ترکیب مهدی عابدینی، محمدحسین یزدانی، علی خوش روش و ابوالفضل زندی در گروه آقایان با مربیگری رضا ایمان زاده، ملیکا میرحسینی، یلدا ولی نژاد، ساغر مرادی و مهلا مومن زاده در گروه بانوان با هدایت فاطمه صفرپور در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت. شایان ذکر است ابوالفضل زندی با صلاحدید کادر فنی جایگزین امیرحسین بیضایی در این رویداد شد. همچنین تیم ملی تکواندو ایران در دوره قبلی این مسابقات موفق به کسب مدال طلای تیمی مردان و مدال برنز بخش ترکیبی شده بود.

نتایج ضعیف شمشیربازان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

تیم ملی اسلحه اپه مردان در جدول 16 تیمی به کار خود در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا پایان داد.

در ادامه دیدارهای تیمی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا، دیروز چهارشنبه رقابت های اسلحه اپه مردان با حضور 17 تیم برگزار شد. دیدارهای این اسلحه از جدول 32 تیمی آغاز شد اما تیم ملی اسلحه اپه مردان ایران به دلیل قرعه استراحت، اولین دیدار خود را در جدول 16 تیمی برگزار کرد. چین حریف ایران در این مرحله بود که به برتری دست یافت و مانع از صعود ایران شد. عملکرد تیم ملی اسلحه اپه مردان در مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:

جدول 32 تیمی

* قرعه استراحت

جدول 16 تیمی

* ایران 22- 45 چین.

در بخش دختران هم تیم ملی اسلحه فلوره با کسب جایگاه نهم به کار خود در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا پایان داد. دیدارهای این بخش از جدول 16 تیمی آغاز شد. در این مرحله تیم ملی اسلحه فلوره دختران ایران در مصاف با قزاقستان شکست خورد و نتوانست صعود کند.