آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۷۹۸
سیاسی
۲

اخبار

نامه انتخاباتی 2600 عالم اهل سنت به رهبر انقلاب

2600 نفر از ائمه جمعه و جماعات و مدیران مدارس علوم دینی و علمای اهل سنت کشور در نامه ای به رهبر انقلاب، رای دادن را حق مسلم و تکلیف هر ایرانی دانسته و تاکید کرده اند:

انتخابات پیش رو زمینه ساز اقتدار و اراده ملت و زمینه ساز فردایی پرافتخار برای همه ایرانیان اعم از فارس، کرد، ترک، بلوچ، ترکمن و لر و شیعه و سنی و پیروان ادیان الهی خواهد بود. این نامه را علمای اهل سنت از استان های کرمانشاه، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، بوشهر، فارس، کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و گیلان امضا کرده اند.

ملت، برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی شهید جمهور با تسلیت اربعین شهدای خدمت گفت: دولت خدمت اگرچه کوتاه بود اما دستاوردهای بزرگی به دست آورد. شهید رئیسی در ابتدای دولتش، در نقطه حداکثر فشار دشمنان اسلام و ایران بود. دشمنان نظام و انقلاب ما را در مسیر کرنش و تسلیم قرار داده بودند. رئیسی در سخت ترین شرایط سیاسی، اقتصادی و تهاجمات سخت رسانه ای برای از بین بردن اعتمادها و باورها دولت را تحویل گرفت.سلامی ادامه داد: دشمنان داخلی انقلاب ادبیات زور را به زبان فارسی در داخل کشور منتشر می کردند. آنان فضا را این گونه آلوده کرده بودند که دوره آیت الله رئیسی دوران تحریم و تحمیل خواهد بود و پنجره دیپلماسی بر ایران بسته می شود و در جهان سیاسی تنها می ماند. انسداد و انقباض سیاسی جامعه ایران را فراخواهد گرفت. آنان چنین القا می کردند که سرمایه گذاری داخلی و خارجی و درآمدهای دولت کاهش می یابد و خزانه تعطیل می شود و اقتصاد ایران از اقتصاد جهان منفصل می شود و حقوق ها و معیشت مردم دچار بحران می شود و تحریم فروشگاه ها را خالی خواهد کرد. آنان می گفتند دولت در حل مشکلات انباشته سیاسی و اقتصادی عقب می افتد و نمی تواند بدون تن دادن به اراده قدرت های بزرگ آنها را حل کند.فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این پیام ها را واضح منتقل می کردند اما آنچه اتفاق افتاد عکس القائات آنان بود. رئیس جمهور و دولت در فضای تدبیر و سرچشمه حکمت یعنی در امتداد حکمت های الهی و هدایت های رهبری قرار گرفت. رئیس جمهور منطق رهبری را معیار حرکتش قرار داد. این منطق چه بود؟ رهبری از کتاب خدا استمداد گرفت و دیدیم که فشارها و القائات نتوانست به اسلام و ایران ضربه بزند. دولت ایران در مسیر هدایت الهی حرکت کرد و نبرد مبهم و سخت را به سرانجام رساند و اجازه نداد القای ناامیدی نسبت به نظام اتفاق بیفتد. او در قلب احیای اعتماد به نفس ملی و اقتدار در مقابل سیاست های دشمن موفق شد.فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: فضل چیزی است که دشمنان به آن گواهی می دهد. ستایش دشمن، واقعی است. مرکز افکارسنجی گالوپ می گوید اعتماد مردم ایران به دولت رئیسی افزایش یافت. این موسسه همچنین ادامه داد 6 نفر از 10 ایرانی اعتماد به نفس شان به دولت ملی ایران افزایش یافت و 72 درصد ایرانیان دولت رئیسی را تایید کردند.دولت سیزدهم در دولت چهاردهم را خواهانیم. انتخابات باید به صحنه غلبه ملت ایران بر دشمنان تبدیل شود. حضور مردم پای صندوق های رای از حساسیت بالایی برای مان برخوردار است؛ چون به تعمیق اقتدار ایران بر جهان می انجامد. از همه آحاد ملت ایران استمداد می کنم برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید.

ان شاءا... شاهد مشارکت پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود

آیت ا...احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان درجلسه این شورا اظهار کرد:روزسه شنبه عیدسعید غدیر خم بودوعاشقان و ارادتمندان امیرالمومنین حضرت علی(ع) در سراسر ایران اسلامی برای بزرگداشت این عید باعظمت تلاش کردند.

وی افزود: این تلاش ها شایسته تقدیر است و همچنین این گستردگی حضور مردم در این مراسم نشان از تعلق خاطر مردم به اعتقادات و آموزه های دینی دارد. دبیر شورای نگهبان همچنین فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتربهشتی و72تن از یاران امام خمینی(ره) را گرامی داشت وگفت: زحمات مدیران و کارکنان پرتلاش قوه قضاییه، به ویژه جناب حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس محترم قوه قضاییه را قدر می نهیم. وی ابراز امیدواری کرد در نتیجه این مجاهدت ها، شاهد گسترش عدالت و ریشه کن شدن فساد در جامعه باشیم. آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: عدالت در قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد و این جایگاه برجسته باید در حرکت کلی کشور لحاظ شود. دبیر شورای نگهبان در خصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه هشتم تیر برگزار خواهد شد، تاکید کرد: مردم شریف ایران اسلامی در ایام تبلیغات انتخاباتی با شعارها و برنامه های نامزدهای محترم آشنا شده اند و ان شاءا... با مشارکت پرشور و آگاهانه خود حماسه ساز خواهند شد.