آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۷۹۸
رسانه
۶

«جام جم» از پیامک های 162 گزارش می دهد

نوسان در صف اول

صدف تهرانی

در هفته ای که گذشت، مخاطبان رسانه ملی پیامک های بسیاری به سامانه 162 ارسال کردند و درخواست پخش فیلم ها و سریال های مورد علاقه شان را داشتند، اما نکته جالب، حس نزدیکی و قرابتی است که مخاطبان با این رسانه دارند و در پیامک های شان درددل های خود را مطرح می کنند.

مثلا این که از گرانی و کم بودن حقوق بازنشستگان نکاتی را بیان کرده اند، یا درخواست رسیدگی به مشکلات شان را دارند. در این میان عده ای هم از پخش برخی برنامه ها تشکر کردند و پیگیر برنامه هایی بودند که پخش آنها به پایان رسیده است. ازجمله برنامه «شیوه» که عده ای از ادامه تولید آن سوال کردند. بااین حال برخی اسامی جزو کلیدواژه های پرتکرار محسوب می شدند و بیشتر از بقیه در پیامک ها به چشم می خوردند که در گزارشی که پیش رو دارید به آنها می پردازیم.

نوسان پرمخاطب

یکی از برنامه هایی که هر هفته مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد و به خاطرش به 162 پیامک می زنند، برنامه «نوسان» است. این برنامه گا هشمار اتفاقات جهان است که از شبکه دو پخش می شود.در این برنامه، به مجموعه مستندهای کوتاه و بلند با موضوع اتفاقات روز دنیا و نگاه بین المللی پرداخته خواهد شد.همچنین از 20 آبان اتفاقات و وقایع اخیر غزه به صورت زنده و به مدت زمان تقریبی 15دقیقه ای روانه آنتن می شود. این برنامه به دلیل رویکردی که دارد توانسته مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد.

روشنگری به افق فلسطین

تلویزیون از همان روز آغاز درگیری های حماس و رژیم صهیونیستی تلاش کرد آخرین اطلاعات و اخبار را در اختیار مخاطبان قرار دهد. شبکه افق از 24 مهر سال گذشته پخش برنامه زنده «به افق فلسطین» را آغاز کرد که هدف آن پاسخ به شبهات و ناگفته هاست. در قسمت اول، شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور و محمد قوچانی، فعال رسانه ای مهمانان ویژه برنامه بودند. برنامه به افق فلسطین در مدتی که روی آنتن رفته تا تحولات غزه را پوشش دهد، توانسته با یک خلاقیت ویژه، حرف تازه ای برای گفتن به مخاطب داشته باشد. حرف هایی که دیگر محدود به پوشش تحولات نمی شد و تحلیل این وقایع در کنار مصاحبه با افراد نزدیک در صحنه ها و خبرنگاران را هم شامل می شد. در این برنامه چهره های سیاسی و هنری از طیف های فکری مختلف حاضر شدند و در گفت وگو با مجری از نگاه خود به بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در طول اشغالگری فلسطین پرداختند. این برنامه نیز مدام در پیامک های مردمی تکرار می شود و بابت پخش آن از دست اندرکاران این رسانه تشکر می کنند.

پخش تلاوت های حامد شاکرنژاد

حامد شاکرنژاد، قاری بین المللی است که مخاطبان تلویزیون با او آشنایی دارند. البته بعد از برنامه «محفل» که دو سالی است در ماه رمضان پخش می شود، با این شخصیت بیشتر آشنا شده اند. او یکی از داوران این برنامه بود که با تلاوت های زیبا و دلنشینی که در خلال برنامه داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت. همین امر باعث شده تا برخی مخاطبان درخواست پخش تلاوت های این قاری جوان و موفق را داشته باشند.

گفت وگوهای ویژه «صف اول»

رسانه ملی علاوه بر وظایف و کارکردهای اصلی اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، آموزش و سرگرمی، دو راهبرد مهم و اساسی مطالبه گری و عدالت محوری را در مسیرتحولی خود در پیش گرفته است.از این رو علاوه بر دریافت، بازتاب و پیگیری درخواست ها و مطالبات جامعه تا تحقق آنها، وظیفه خطیر دیگری دارد و آن انعکاس عملکرد، دستاوردها، پیشرفت ها و موفقیت های کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و...است. باآغاز فصل جدید و تحولی صداوسیما، برنامه ای با رویکرد جدید و متفاوت تحت عنوان «صف اول» این وظیفه را بر دوش گرفت و حال می توان از آن به عنوان یکی از شاخص ترین برنامه های گفت وگومحور رسانه ملی نام برد که نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و بابت این برنامه تشکر کرده اند.

برش

پخش فیلم های درخواستی

یکی از باکس های پرطرفدار شبکه های تلویزیونی، باکس فیلم های سینمایی است که هر هفته عده ای از مخاطبان درخواست پخش فیلم های مورد علاقه شان را از شبکه های سیما به خصوص شبکه نمایش دارند. ازجمله فیلم های ژاپنی، فیلم های رزمی و فیلم های جنگی دهه60. در این میان عده ای هم درخواست پخش سریال های موردعلاقه شان رااز شبکه تماشا داشتند.مثل مجموعه های «افسانه جومونگ» و سری فیلم های «ارباب حلقه ها»و...در این میان یکی ازمخاطبان هم چندهفته ای است درخواست پخش فیلم های جمشید هاشم پور را در شبکه نمایش دارد.