آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۷۹۸
رسانه
۶
آوا

«روز انتخاب»روی موج رادیو

با نزدیک شدن به روز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مناظره های انتخاباتی و پخش برنامه هایی با محوریت انتخابات داغ شده است. شبکه های رادیویی علاوه بر پخش مناظره نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری، ویژه برنامه های گسترده ای برای روز هشتم تیر تدارک دیده اند تا راوی انعکاس این رویداد بزرگ و سرنوشت ساز باشند.

«روز انتخاب» نام ویژه برنامه انتخاباتی رادیو ایران است که روز جمعه هشتم تیر ماه از نخستین ساعات آغاز رای گیری انعکاس دهنده این رویداد بزرگ خواهد بود. گزارشگران نیز با حضور در میان مردم روایتگر این لحظات هستند. از ظرفیت ایرانیاران (شبکه گسترده گزارشگران مردمی رادیو ایران) نیز برای دریافت تازه ترین اخبار از حضور مردم پای صندوق های رای از اقصی نقاط ایران استفاده خواهد شد. تمام مخاطبان رادیو ایران می توانند عکس های خود درباره انتخابات را در فضای مجازی به این شبکه رادیویی ارسال کنند. ارتباط با گزارشگران مراکز مختلف، رصد خبرگزاری های خارجی، ارتباط با گزارشگران خارج از کشور درباره شرکت ایرانیان مقیم دیگر کشورهادرانتخابات،میزبانی ازتحلیلگران سیاسی و...ازبخش های مهم برنامه روزانتخاب است که پخش می شود.برنامه زنده «رئیس جمهور محبوب من» کاری از گروه فرهنگ، جامعه و سلامت است که هفتم و هشتم تیر با چند گروه برنامه ساز از ساعت 7 صبح پخش می شود. مخاطبان این برنامه، جوانان و نوجوان رای اولی هستند. در این برنامه رادیویی با کارشناسان مختلف سیاسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پژوهشگران حقوقی شورای نگهبان و افراد صاحب نظر با موضوع انتخابات ریاست جمهوری گفت وگو خواهد شد.ویژه برنامه «حماسه جمهور» جمعه هشتم تیر از ساعت7با محوریت انعکاس فضای انتخاباتی کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پخش اطلاعیه های وزارت کشور از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود. ارتباط با گزارشگران مراکز استانی و رصد خبرگزاری های خارجی، بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در مطبوعات خارجی و... از بخش های مهم این برنامه است. حمیرا فراتی، سمیه نجفی و محمد مسعود مصدرالامور گزارشگران رادیو فرهنگ در سطح شهر تهران هستند و علیرضا نوری، گزارشگر شبکه در ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور حضور دارد.

شبکه رادیویی تهران با استقرار واحد سیار در مسجد لرزاده با ویژه برنامه «شهرآرا» لحظه به لحظه؛ اخبار، رویدادها، اتفاقات و حواشی چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را منعکس می کند. حضور گزارشگران رادیو تهران در محل اخذ رای و گفت وگو با مسئولان برگزاری این دوره از انتخابات، مصاحبه با مسئولان کشوری ولشکری، رای دهنده ها و مردم در سطح شهر بخشی از این ویژه برنامه است. تدارک بخش های کارشناسی، نمایش، طنز، پخش موسیقی شاد و انتخاباتی از دیگر بخش های ویژه برنامه شهرآراست. «میدان انتخاب» با هدف حضور ورزشکاران و جامعه ورزش در انتخابات ازاولین دقایق آغاز رای گیری از رادیو ورزش پخش خواهد شد و تا پایان زمان اخذ رای ادامه خواهد داشت . این برنامه در گروه های برنامه ساز، مسابقات و ورزش قهرمانی، تفریحات و ورزش همگانی، رادیو ورزش بانوان وگروه فرهنگ وعلوم ورزشی تهیه خواهشد.گزارش ازشعب اخذ رای، گفت وگو با ورزشکاران در حال رای دادن، گزارش از استان های کشور، انعکاس حضور بانوان و رای اولی ها، اجرای مسابقه تلفنی و... بخش هایی از این ویژه برنامه است. همچنین میدان انتخاب در روز هفتم تیر از چهار گروه برنامه ساز پخش خواهد شد.