آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۴۹۷
حوادث
۱۳

حوادث جهان

خروج یک قطار روسی از ریل

خروج یک قطار مسافربری از ریل در منطقه «کومی» روسیه بیش از 70 زخمی برجا گذاشت. رسانه های روسی گزارش دادند که 9 واگن از یک قطار مسافربری که 232 مسافر داشت، از ریل خارج شدند.در پی وقوع این حادثه نیروهای امدادی به محل خروج واگن ها از ریل اعزام شدند و عملیات امدادی را آغاز کردند. همچنین تردد قطارها در این بخش متوقف شد.مقامات راه آهن روسیه علت احتمالی وقوع این حادثه را بارندگی های شدید اعلام کرده اند، با این حال تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

خارج شدن روده از بدن بعد از عطسه

در اتفاقی بشدت نادر در فلوریدای امریکا، «دل و روده» یک مرد 63 ساله سر میز غذا و در پی یک عطسه شدید از بدنش خارج شد.به گزارش ایندیپندنت به نقل از مجله پژوهشی گزارش پرونده های پزشکی امریکا، این مرد 63 ساله حدود دو هفته پیش از حادثه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و برای درمان عوارض سرطان پروستات، بخشی از مثانه اش برداشته و با یک لوله جایگزین شده بود.براساس این گزارش، فرد بیمار و همسرش برای جشن گرفتن «جراحی موفقیت آمیز» به رستوران رفته بودند که عطسه و سرفه های شدید مرد 63 ساله آغاز شد. پس از چند ثانیه او احساس درد شدید و رطوبت در ناحیه زیر شکم کرد و متوجه شد که بخشی از اعضا و جوارحش از بدن خارج شده است. او خود را به بیمارستان رساند و تحت مداوا و جراحی قرار گرفت.پزشکان بیمارستان فلوریدا برای جلوگیری از تکرار این حادثه، لوله کوتاه تری را در مثانه بیمار جایگزین کردند.

شلیک مرگبار به معاون مدرسه

پسر دانش آموز دبیرستانی در یکی از شهرهای ترکیه در اقدامی هولناک معاون مدرسه اش را به قتل رساند.به گزارش شبکه خبری تی آر تی ترکیه، این مرد میانسال که ماهیر چوغاچ نام داشت و به عنوان دستیار مدیر در دبیرستانی در کوجایلی کار می کرد، در حالی که در خیابان مشغول رانندگی بود، توسط دانش آموز 17 ساله خود هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. تحقیقات درباره این حادثه و انگیزه پسر دانش آموز ادامه دارد.

زمین لرزه شدید در پرو

رسانه های جهان از وقوع یک زمین لرزه قدرتمند در سواحل پرو و احتمال وقوع سونامی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش العربیه، زلزله ای به قدرت 7.2 ریشتر جمعه مناطق نزدیک به سواحل پرو را به لرزه درآورد. بر اساس اعلام مرکز زلزله شناسی امریکا، این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است. مرکز هشدارهای سونامی نیز در ابتدا اعلام کرد که خطر سونامی بعد از وقوع این زمین لرزه وجود ندارد اما کمی بعد نسبت به حرکت امواج دریا به ارتفاع سه متر در برخی مناطق ساحلی هشدار داد.

2 کشته در تیراندازی بروکسل

تیراندازی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک، 2 کشته و سه زخمی داشت. به گزارش بروکسل تایمز، یکی از مجروحان جراحات جزئی داشته و حال 2 نفر دیگر وخیم گزارش شده است. به نقل از سخنگوی پلیس بلژیک، این حادثه ساعت یک تا 2 بامداد پنجشنبه در محدوده ایستگاه میدی واقع در منطقه سنت ژیل بروکسل رخ داده است. همان منبع خبری اعلام کرده که مظنون یا مظنون ها متواری هستند. این حمله در محله ای رخ داد که به عنوان یکی از کانون های قاچاق مواد مخدر در پایتخت بلژیک شناخته می شود. در چند سال اخیر، بلژیک شاهد افزایش خشونت های مسلحانه مرتبط با رقابت بین شبکه های قاچاق مواد مخدر بوده است. مقام های شهر بروکسل امسال سنت ژیل را به عنوان کانون مواد مخدر در میان 14 منطقه دیگر پایتخت شناسایی کردند.پلیس تاکنون ارتباطی بین این تیراندازی و تجارت غیرقانونی مواد مخدر در شهر پیدا نکرده است.

پیگیری بزرگترین پرونده کلاهبرداری پزشکی

وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد که 193 نفر را به دلیل مشارکت در کلاهبرداری 2.75 میلیارد دلاری در حوزه خدمات درمانی و پزشکی تحت پیگرد قرار داده است.

به گزارش رویترز، 76 پزشک، پرستار و سایر اعضای کادر درمانی از جمله افرادی هستند که علیه آنها پرونده کیفری تشکیل شده است.

برخی از این افراد به موارد متعددی شامل توزیع غیرقانونی میلیون ها قرص محرک «آدرال» و تجویز نادرست داروهای سوءمصرف الکل و مواد مخدر نیز متهم هستند. آدرال معمولا برای درمان اختلال نقص توجه بیش فعالی و اختلال خواب تجویز می شود. مریک گارلند وزیر دادگستری امریکا در کنفرانسی خبری گفت: این وزارتخانه متخلفانی را که از امریکایی ها کلاهبرداری کرده و پول برنامه هایی را که توسط مالیات دهندگان تامین شده، دزدیده اند و به خاطر منفعت خود مردم را در مخاطره قرار داده اند، به پای میز عدالت می کشاند. دولت امریکا در این پرونده از متخلفان، بیش از 231 میلیون دلار پول نقد، خودروهای لوکس، طلا و سایر دارایی های ارزشمند را مصادره کرده است. واحد ضدکلاهبرداری در وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، اداره خدمات انسانی بازپرس ویژه، اف. بی. آی و اداره داروی امریکا نهادهایی هستند که در تشکیل این پرونده نقش داشته اند.

مهار آتش در پالایشگاه نیجریه

آتشی که کارخانه پساب پالایشگاه نفت «دانگوت» واقع در کشور نیجریه را طعمه حریق گسترده ای کرده بود، خاموش شد.به گزارش آژانس فرانس پرس، شعله های آتش از این پالایشگاه زبانه می کشید و صدای انفجارهای متعددی نیز از آن به گوش می رسید.این آتش سوزی بزرگ در پالایشگاهی واقع در منطقه Ibeju-Lekki در ایالت لاگوس نیجریه رخ داده است. چند ساعت بعد نیز آتش سوزی که کارخانه پساب پالایشگاه دانگوت در لاگوس را تحت تاثیر قرار داده بود، خاموش شد. سخنگوی این شرکت، آنتونی چیجینا در بیانیه ای تایید کرد که هیچ آسیبی به خود پالایشگاه وارد نشده است زیرا آتش نشانان و اولین امدادگران به سرعت به محل حادثه رسیدند.