امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۴۹۸
حوادث
۱۵

تناقض گویی شاکی به نفع متهم تمام شد

تناقض گویی های دختر جوانی که مدعی بود از سوی پسری جوان ربوده شده و پس از شکنجه مورد تعرض قرار گرفته باعث شد قضات دادگاه کیفری تهران پس از تحقیقات دقیق تر حکم بازداشت موقت پسر جوان را شکسته و او را از اتهام آدم ربایی تبرئه کنند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مرداد سال گذشته دختر 18 ساله ای به نام سحر با مراجعه به پلیس گفت: چند روز پیش همراه یکی از دوستانم به پارک نزدیک خانه مان رفته بودیم که با پسر 21 ساله ای به نام بابک آشنا شدم. او از من خواست برای آشنایی بیشتر سوار ماشینش شوم تا کمی صحبت کنیم و اگر به توافق رسیدیم او به خواستگاری ام بیاید. من هم قبول کردم و سوار شدم اما به یکباره از یک کارگاه جوراب بافی در حاشیه ورامین سر در آوردیم. او چهار شبانه روز من را در آنجا حبس کرد و مورد آزار و اذیت قرار داد تا اینکه در فرصتی که به دست آوردم، توانستم از اسارتگاه او فرار کنم.

پس از این شکایت ماموران بابک را ردیابی و بازداشت کردند اما متهم منکر آدم ربایی، حبس و آزار و اذیت سحر شد و در تشریح ماجرا گفت: من و سحر با هم دوست بودیم و او با میل و خواسته خودش به کارگاه جوراب بافی عمویم آمد و چند شبی را میهمان من بود.

با این حال برای پسر جوان به اتهام آدم ربایی، حبس غیرقانونی و تجاوز به عنف کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه دختر جوان به جایگاه رفت اما این بار ادعای دیگری را مطرح کرد و گفت: آن روز بابک با چاقو تهدیدم کرد و به ناچار سوار موتورش شدم، بعد من را به کارگاه جوراب بافی متروکه ای برد و بدون توجه به التماس هایم 5 شبانه روز آزارم داد و شکنجه ام کرد. حالا هم حاضر به گذشت نیستم و درخواست اشد مجازات دارم.

سپس متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام ها عنوان کرد: من و سحر در پارک با هم آشنا شدیم البته پیشنهاد دوستی را هم سحر داد و او به سراغم آمد و با هم دوست شدیم. بعد از آن از زندگی اش گفت که پدرش به شیشه اعتیاد دارد و در خانه شرایط خوبی ندارد و دوست ندارد در خانه شان زندگی کند. او از من خواست تا چند روزی پیش من بماند تا فکری به حال خودش بکند. من هم در پاسخ به درخواستش گفتم شرایطم طوری نیست که بتوانم او را به خانه مان ببرم و وقتی دیدم حال خوبی ندارد، گفتم می توانم تو را به کارگاه جوراب بافی عمویم ببرم و سحر هم قبول کرد. سحر چهار روز در کارگاه بود و من هم به خانه مان برگشتم و فقط عصرها به او سر می زدم و برایش غذا می بردم. من نه او را آزار داده ام و نه شکنجه کرده ام و به همین خاطر اتهام ها را هم قبول ندارم. سحر و خانواده اش قصد دارند با اتهام زنی از من اخاذی کنند و به تازگی متوجه شده ام که او پیش از من نیز از چند نفر شکایت های مشابهی کرده است.

با ادعای متهم، قضات به بررسی پرونده پرداختند و دریافتند یک ماه و نیم قبل از این پرونده، سحر از پسر جوانی به نام حمید هم شکایتی مبنی بر تجاوز مطرح کرده و سپس در دادسرا اعلام گذشت کرده بود. همچنین یک سال قبل نیز از پسر جوانی به نام رضا به اتهام آدم ربایی شکایت کرده بود و با تحقیقات پلیسی برای متهم قرار منع تعقیب صادر شده بود.

با به دست آمدن این اطلاعات و بررسی دقیق تر سرانجام قضات دادگاه درباره اتهام آدم ربایی و حبس غیرقانونی برای پسر جوان قرار منع تعقیب صادر کردند و همچنین اتهام بابک را از تجاوز به عنف به رابطه نامشروع تغییر دادند که بدین ترتیب قرار بازداشت موقت وی نیز شکسته و قرار شد با قید وثیقه آزاد تا به اتهام رابطه نامشروع وی رسیدگی شود.

رسیدگی به اتهام رابطه نامشروع

در این جلسه رسیدگی نیز بابک به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش گفت: باور کنید من در آن چهار روز اصلا به سحر دست نزدم و فقط برایش غذا می بردم و به او سر می زدم. من بی گناه بازداشت شدم و فقط در این مدت آبرویم پیش خانواده و دوست و آشنا رفت.

سپس وکیل متهم به جایگاه رفت و گفت: با بررسی اظهارات و سوابق دختر جوان به نظر می رسد او قصد اخاذی از موکلم را داشته باشد.

شاکی یک بار گفته چهار روز و بار دیگر گفته پنج روز در اسارت بودم. یک بار گفته با ماشین من را ربوده و بار دیگر گفته با تهدید چاقو و با موتور من را به کارگاه برده که نشان می دهد اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده است. با توجه به این اظهارات متناقض و همچنین سوابق او تقاضا دارم تا قضات دادگاه در مجازات موکلم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات برای صدور رای وارد شور شدند و در نهایت پسر جوان را از اتهام آدم ربایی تبرئه کردند.