امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۴۹۸
اجتماعی
۱۳
خبر

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد : دریافت پول برای ثبت نام ابتدایی ها در مدارس دولتی «ممنوع»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ مدرسه دولتی هنگام ثبت نام حق دریافت پول از والدین ندارد، گفت: هیچ مدیری اجازه ندارد دانش آموز را به خاطر معدل یا کیفیت نمره در مدرسه دولتی ثبت نام نکند؛ در صورت انجام، همکاران واحد ارزیابی عملکرد مساله را پیگیری و مشکل را برطرف می کنند.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است، گفت: اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد و خانواده ها تنها در قالب انجمن اولیا و مربیان کمک های خود را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام قبلی، کمک به مدرسه در طول سال تحصیلی از طریق انجمن اولیا صورت می گیرد، افزود: هنگام ثبت نام هیچ مدرسه ای حتی مدارس هیات امنایی که فعالیت فوق برنامه را به صورت اختیاری ارائه می دهند و بچه ها مدت زمان بیشتری در مدرسه حضور دارند، هزینه کلاس های فوق برنامه آنها در طول سال تحصیلی اخذ می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بجز پول بیمه و کتاب های درسی که از طریق سایت پرداخت می شود مدارس هنگام ثبت نام حق دریافت هیچ هزینه ای را از والدین ندارند، ادامه داد: اگر این کار انجام شود مدیر مدرسه تخلف کرده و با او برخورد می شود.