امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۵۰۰
زیست بوم
۱۱

خبر در خبر

  • میراث آریا : علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دولت سیزدهم موفق شد در ثبت آثار ناملموس رتبه پنجم جهانی را کسب کند و امسال با پیگیری امور به رتبه چهارم صعود خواهد کرد.
  • ایرنا : داوود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تحقیقات نشان داده که بیشتر از90 درصد عامل آتش سوزی ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، انسانی بوده است. برای کاهش این آسیب باید آموزش کشاورزی را به جدیت پیگیری کرد و برای فرهنگسازی، تاثیرگذاری و تغییر نگرش در این حوزه کارهای آموزشی را دنبال کرد و جایگزین های مناسب برای آن ایجاد کرد.
  • میراث آریا : عطا حسن پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از توسعه گردشگری در روستای وناب شهرستان دلفان خبر داد و گفت: روستای وناب به دلیل همجواری با کوه گل اندام از پنج سراب دائمی برخوردار است که همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان شهرهای اطراف بوده است. این اداره کل آمادگی همکاری با اهالی برای ایجاد و احداث مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و یا سنتی و مجتمع پذیرایی را دارد و در این راستا از سرمایه گذاران بومی این منطقه حمایت می کند.
  • ایرنا : تصویر پنجمین پلنگ در منطقه حفاظت شده دربند مشکول شهرستان کوثر در استان اردبیل توسط دوربین های تله ای محیطبانان ثبت شد.