امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۵۰۰
فناوری
۱۰
ترفند

مراقب گوشی هایتان در تابستان باشید

با توجه به گرمای بی سابقه در جهان و تغییرات چشمگیر آب و هوایی، کاربران باید از گوشی خود مراقبت های ویژه ای داشته باشند تا مجبور به هزینه اضافه و خرید یک گوشی جدید نشوند.برخی کاربران در این هوای گرم از خاموش شدن ناگهانی گوشی خود شکایت دارند. در پاسخ باید گفت که این واکنش گوشی به گرمای بیش از حد است تا از باتری گوشی شما حفاظت شود. بهترین راهکار دوری از گرما و نور مستقیم خورشید است.

هرگز گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید یا روی داشبورد داغ خودرو قرار ندهید چراکه قرار دادن گوشی در خودروی گرم حتی به مدت نیم ساعت می تواند باعث متورم شدن باتری شود که آسیب های جدی به دنبال دارد. حتی این گرما می تواند منجر به آتش گرفتن گوشی و بروز یک آتش سوزی گسترده شود. بنابراین بهتر است در سفرهای طولانی، از قرار دادن گوشی خود روی داشبورد خودرو، خودداری کنید تا شاهد حوادث تلخ نباشید.

بهتر است کاربران در گام نخست، یک پشتیبان از اطلاعات و داده های گوشی خود در فضای ابری یا یک دستگاه ذخیره سازی خارجی داشته باشند تا شاهد از دست رفتن اطلاعات به دنبال خراب شدن گوشی خود نباشند.

برخی افراد به دنبال داغ شدن گوشی، آن را برای لحظاتی در یخچال یا فریزر قرار می دهند که کاملا اشتباه است و می تواند منجر به ترک خوردن صفحه نمایش شود. بهترین راهکار، قرار دادن آن در مکانی خنک همچون جلوی پنکه یا کولر است.

در هوای گرم نور نمایشگر گوشی را کم کنید. هرقدر نور گوشی بیشتر باشد، انرژی بیشتری برای تولید نور استفاده می شود و گرمای گوشی بالاتر می رود.

در هوای گرم با گوشی خود بازی نکنید. بازی های موبایلی انرژی زیادی از پردازنده گوشی می گیرند به همین دلیل تلفن همراه شما داغ می شود.

وسایل الکترونیکی را در هوای گرم روی هم قرار ندهید چون همه این دستگاه ها از خود گرما خارج می کنند و می توانند این گرما را به دستگاه های دیگر هم منتقل کنند.

به دلیل عرق کردن و همچنین استفاده از کرم های ضدآفتاب در فصل تابستان، لایه ای از چربی روی سطح گوشی ایجاد می شود که هم می تواند به گوشی آسیب برساند و هم باعث انتقال آلودگی به پوست شود.بهتر است سطح گوشی را با استفاده از دستمال های مرطوب یا پارچه های میکروفایبر پاک کنید و برای این کار از دستمال کاغذی استفاده نکنید چراکه باعث ایجاد خط و خش روی صفحه نمایشگر می شود. آلوده شدن گوشی به انواع بدافزار یا باج افزار هم می تواند در هوای گرم مشکلات گوشی را چندین برابر کند. بدافزارها درست مثل برنامه های پس زمینه عمل می کنند و باتری را هدر می دهند.برای مقابله با این مشکل کاربران باید همه برنامه های گوشی را از منابع معتبر دانلود و نصب کنند و بر لینک های ناشناس کلیک نکنند. استفاده از آنتی ویروس های به روز شده هم با مدیریت برنامه ها به بهبود مصرف انرژی و محافظت از گوشی در برابر گرما کمک می کند.