امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۵۰۰
حوادث
۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت سرباز هنگ مرزی جکیگور

یکی از سربازان هنگ مرزی جکیگور واقع در سیستان و بلوچستان هنگام پایش و کنترل مرز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان؛ شهید امیرحسین شیخ هادی از مرزبانان هنگ مرزی جکیگور بود که برای تامین امنیت مناطق مرزی در حال پایش و کنترل نوار مرزی بودند اما دچار سانحه شد.

در این ماموریت، متاسفانه شهید مدافع وطن امیرحسین شیخ هادی بر اثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید متولد سوم خرداد 82 و اهل مشهد بود.

دستور دادستان در پرونده حمله به یک وکیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از پیگیری حادثه حمله به یک وکیل دادگستری در تبریز تا حصول نتیجه نهایی خبر داد.

اوایل هفته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر برای یک وکیل دادگستری در شهرستان اسکو، ایجاد مزاحمت کرده و در حضور خانواده اش با وی درگیر شدند.

در خبرهای منتشر شده در رابطه با این موضوع ادعا شده است که به دلیل طرفداری وکیل مورد اشاره از یک نامزد خاص، وی و خانواده اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در این ارتباط به میزان گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی با عنوان حمله به یک وکیل دادگستری به صورت همه جانبه در حال بررسی است و دستورات لازم برای پیگیری تمام ابعاد این موضوع صادر شده است. در رابطه با این موضوع شکایتی ثبت و دستور شناسایی و دستگیری عوامل حاضر در این فیلم صادر شده است. دادستانی این موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی افراد پیگیری خواهد کرد. با شناسایی متهمان، ابعاد حادثه مشخص و حقیقت روشن می شود.

دستگیری قاتلان مادربزرگ بعد از 16 سال

زن و شوهری که 16 سال قبل با همدستی یکی از دوستان شان پیرزنی را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. سردار «جلیل موقوفه ای» فرمانده انتظامی استان سمنان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: 16 سال قبل، زنی 90 ساله در شهرستان بابل به قتل رسید. خانواده پیرزن که پس از چند روز بی خبری به خانه وی رفته بودند، جسد او را پیدا کرده و به پلیس خبر دادند. با شروع تحقیقات و با وجود تلاش های ماموران انتظامی برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل به نتیجه ای نرسید تا اینکه چند روز قبل با توجه به اینکه پرونده همچنان تحت پیگیری بود، کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار با اشرافیت اطلاعاتی موفق به شناسایی قاتلان پیرزن 90 ساله در این شهرستان شدند.

پس از احراز هویت قاتلان و محل اختفای آنان، کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار به همراه ماموران انتظامی پاسگاه لجران، با تشکیل تیم های تخصصی طی عملیات غافلگیرانه زوج قاتل فراری را در مخفیگاه شان دستگیر کردند، متهمان در تحقیقات پلیسی، اعتراف کردند 16 سال قبل با همکاری یکی از دوستان شان به منزل مقتول رفته و بعد از بستن دست و پا و دهان وی، طلاهای پیرزن را سرقت کردند و از محل متواری شدند. متهمان انگیزه خود را سرقت طلاهای پیرزن عنوان کردند و ضمن تکمیل پرونده، متهمان با دستور قضایی روانه زندان شدند.فرمانده انتظامی استان در پایان تصریح کرد: تلاش ها برای شناسایی و دستگیری یکی دیگر از قاتلان همچنان ادامه دارد.

یک کشته در تصادف جاده میانه چاراویماق

تصادف خودروی پژو و ایسوزو در محور قره آغاج به میانه یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت. محمد عبدی، رئیس جمعیت هلال احمر چاراویماق گفت: این تصادف منجر به آتش سوزی خودروی پژو پس از برخورد با ایسوزو در کیلومتر 40 محور قره آغاج به میانه شد. در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر نیز مصدوم شد که با کمک نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات، آتش سوزی مهار و مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

خودکشی مرد معتاد بعد از قتل عام خانواده همسر

مرد معتاد در اقدامی جنون آمیز همسرش و پدر و مادر او را با شلیک گلوله به قتل رساند و خودکشی کرد. افشین طبخی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت 23:15 شامگاه یکشنبه پس از کسب گزارشی مبنی بر یک فقره نزاع منتهی به قتل بلافاصله همراه کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر و تحقیقات اولیه آغاز و در بررسی ها مشخص شد مردی 34 ساله که به مواد مخدر اعتیاد داشته، به منزل پدر همسر خود مراجعه کرده و پس از مشاجره لفظی با یک قبضه کلت کمری همسرش، پدر 54 ساله و مادر زن 51 ساله اش را با شلیک گلوله به قتل رساند. وی با بیان اینکه قاتل با همسر خود دچار اختلافات خانوادگی بوده، اعلام کرد: در این حادثه خواهرزن 16 ساله نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته که با انتقال به بیمارستان و انجام کارهای درمانی حال عمومی وی خوب گزارش شده است. قاتل پس از خروج از خانه در همان اطراف با شلیک گلوله اقدام به خودکشی کرد و تنها فرزند این خانواده که یک دختربچه است، با دستور قضایی تحویل بهزیستی شد.

کشف اشیای تاریخی از خانه دو حفار گنج در ماهان

دو جوینده گنج در ماهان کرمان در حالی دستگیر شدند که مقدار زیادی اشیای تاریخی نیز از خانه آنها کشف شد.

مسلم ایرانمنش، سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در پی گزارش دریافتی میراث بانان افتخاری شهر ماهان مبنی بر حفاری غیرمجاز در ارتفاعات جوپار، با هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی به محل عزیمت و 2 حفار غیرمجاز دستگیر شدند. برابر دستور مقام قضایی در بازرسی از منزل متهمان بیش از 140 قطعه شیء تاریخی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: اشیای مکشوفه توسط کارشناسان اداره کل بررسی و برطبق نظریه کارشناسی شامل 9 قطعه سکه تاریخی مربوط به ادوار مختلف از اوایل تا اواسط اسلامی و قاجار و پهلوی، چهار عدد کوزه و ظرف سفالی مربوط به دوره پیش از تاریخ و اسلامی، زنگوله مفرغی دوره متاخر اسلامی، تعدادی حلقه و النگو فلزی دوره اسلامی و 121 مهره تراش خورده است.

دستگیری سارق موتور کولرهای آبی

سارق موتور کولرهای آبی در شهرستان شاهرود دستگیر شد. سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شاهرود گفت: درپی چند فقره سرقت مشاعات ساختمانی در یکی از منطقه های شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 12 بسیج این شهرستان قرار گرفت.

ماموران کلانتری 12 با پیگیری ها و گشتزنی های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک نفر مشکوک شدند و با پیگیری ظن خود و بازرسی از مخفیگاهش، شش موتور کولر سرقتی کشف و متهم همراه وسایل سرقتی به مقر انتظامی انتقال داده شد که در ادامه روند تحقیقات پلیس به 9 فقره سرقت موتور کولر اعتراف کرد.