امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، شماره ۵۸۰۱
حادثه
۱۱

جنایی

مردی پس از کشتن همسر پدرزن و مادرزنش خودکشی کرد

دادستان شهربابک از وقوع یک نزاع خانوادگی و قتل 3 نفر از اعضای یک خانواده در شهربابک خبر داد و گفت: «قاتل در پایان به ضرب گلوله اقدام به خودکشی کرده است.» افشین طبخی، دادستان شهرستان شهربابک روز گذشته از وقوع یک نزاع خانوادگی منتهی به قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: «ساعت 23 و 15 دقیقه شامگاه روز یکشنبه پس از کسب گزارشی مبنی بر یک فقره نزاع منتهی به قتل بلافاصله اینجانب به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر و تحقیقات اولیه آغاز شد.» او با بیان اینکه قاتل با همسر خود دچار اختلافات خانوادگی بوده است، گفت: «متاسفانه در این حادثه فرد قاتل که به مواد مخدر اعتیاد داشته است به منزل پدر همسر خود مراجعه می کند و پس از مشاجره لفظی با یک قبضه کلت کمری اقدام به قتل همسر، پدر خانم و مادر خانم خود می کند.» دادستان شهرستان شهربابک گفت: «در این حادثه خواهر زن او نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته که با انتقال به بیمارستان و انجام کارهای درمانی خوشبختانه حال عمومی او خوب گزارش شده است.» او گفت: «قاتل در پایان به ضرب گلوله اقدام به خودکشی کرده و تنها فرزند این خانواده که یک دختر بچه است با دستور قضایی تحویل بهزیستی شده است.»

درگیری مرگبار در کهریزک

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری جوان 30 ساله که در نزاع و درگیری خیابانی، فردی 28ساله را در محدوده کهریزک به قتل رسانده بود، خبرداد. محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر گفت: «در پی اعلام خبر از سوی مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری در یکی از خیابان های محله کهریزک بلافاصله ماموران کلانتری 170 کهریزک به محل اعزام شدند.» او گفت: «باحضور ماموران در محل مشخص شد یک جوان 30ساله در پی نزاع خیابانی بر اثر ضربه چاقو جوان 28ساله ای را از ناحیه گردن به شدت مصدوم کرده است.» طرهانی در ادامه گفت: «متهم که با در دست داشتن سلاح سرد (قمه) همچنان اقدام به قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان می کرد با شلیک چند تیر هوایی ماموران کلانتری دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.» این مقام انتظامی گفت: «مصدوم این حادثه بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت ولی با وجود تلاش تیم پزشکی بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.»

ماجرای کشف اسکلت انسان در بریانک

به دنبال لوله کشی محله بریانک یک اسکلت انسان کشف شد و بدین ترتیب تحقیقات تیم جنایی آغاز شد. روز شنبه نهم تیرماه امسال، کشف اسکلت یک انسان در محله بریانک به قاضی محسن اختیاری، بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جنایی گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیم جنایی راهی محل حادثه شدند و یک اسکلت انسان را مشاهده کردند. بررسی های اولیه نیز نشان می داد که این اسکلت توسط چند لوله کش در عمق تقریبا 2متری زمین در یکی از خیابان های بریانک کشف شده است. تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که هنگامی که لوله کشی درحال انجام بوده است، رهگذری این اسکلت را مشاهده و پس از عکسبرداری از آن بلافاصله موضوع را به کلانتری محل گزارش کرده است. تیم تحقیق در نخستین گام با دستور بازپرس جنایی ماموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی بررسی های خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند. با دستور قاضی اختیاری از شعبه اول دادسرای جنایی، اسکلت انسان برای معاینات دقیق تر و تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

ضربه قیچی جان مرد جوان را گرفت

مرد خیاطی که در یکی از ساختمان های جنوب تهران مرتکب جنایتی هولناک شده بود توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد. روز سه شنبه پنجم تیرماه امسال، مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از ساختمان های جنوب تهران به مرکز فوریت های پلیسی 110، گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان نظافتچی را مشاهده کردند که هدف ضربه قیچی از ناحیه قفسه سینه قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی های اولیه هم نشان می داد مقتول در جریان درگیری با یکی از همسایه ها که خیاط بوده، قربانی جنایت شده است. بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان جنایی آغاز شد و در کوتاه ترین زمان ممکن تردد عامل جنایت ردیابی شد که خیلی زود متهم در حوالی صحنه جرم به دام افتاد. متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی خیلی زود هدف تحقیق قرار گرفت و ماجرای جنایت را این طور توضیح داد: «مقتول برای نظافت به ساختمان آمده بود اما جلوی درب خانه من تمیز نشده بود که به این موضوع اعتراض کردم اما او گفت که آنجا را دیگر تمیز نخواهد کرد و اگر شکایتی دارد با مدیر ساختمان درمیان بگذارم.» متهم در ادامه گفت: «در این میان درگیری میان ما شکل گرفت و مقتول یک اسپری اشک آور به قصد حمله از جیب خود بیرون آورد که ناگهان کنترل خود را از دست دادم و با قیچی ضربه ای را به قفسه سینه اش وارد کردم.» پس از پایان بررسی های میدانی از صحنه جرم و این اعترافات تکان دهنده متهم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی، تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند. جسد مقتول برای معاینات دقیق تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.