امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، شماره ۸۵۰۰
سیاسی
۲

اخبار

روایتی از تلاش شهید رئیسی برای حل مشکلات کشور فقط با یک تماس

مخبر همچنین در برنامه ای به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهید آیت الله رئیسی و همراهانش گفت: وقتی دولت را شروع کردیم با مشکلات زیادی روبه رو بودیم. وضعیت فوتی های کرونا و وضعیت نابسامان درآمدها و کالاهای اساسی از این دست چالش ها بودند. در بعضی از استان ها به اندازه 12 روز گندم داشتیم و تقریبا تمام کالاهای اساسی کشور در وضعیت خط قرمز بودند. چرا که از پول هایمان در کشورهای مختلف نمی توانستیم استفاده کنیم و این پول ها بلوکه بودند. در دوره ای بیش از 80 کشتی در بنادر کشورمان پهلو گرفته بودند اما پول آنها را نداشتیم. شبی آیت الله رئیسی با من تماس گرفتند و گفتند باید با این وضعیت چه کرد؟ من به ایشان گفتم با پذیرفتن یک سری ریسک ها می توان این کالاها را تهیه کرد. ایشان گفت هر طور که شده باید این کار را انجام داد. در نهایت توانستیم از کشورهایی که ارتباط خوبی نیز با آنان نداشتیم، کالاهای اساسی را وارد کنیم. شهید رئیسی خیلی از نیازها به کشورها را با یک تماس حل می کرد. به همین دلیل لیست تماس سران برای تسلیت شهادت آیت الله رئیسی بی سابقه بود.

ابلاغ و اجرای مصوبات سفر دوم دولت مردمی به سیستان

سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات ویژه شهید رئیسی نسبت به مردم و نیازهای این استان گفت: با وجود اینکه سفر دوم آیت الله رئیسی به سیستان و بلوچستان انجام نشد، اما مصوبات تصمیم گیری شده در خصوص این سفر حتما ابلاغ و اجرایی خواهد شد. سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه همچنین پس از استماع نیازهای استان سیستان و بلوچستان، دستورات لازم جهت حل مسائلی نظیر خرید خدمت حدود 6 هزار نفر از معلمان، پیگیری پیشرفت راه آهن زاهدان- چابهار، درخواست ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرهای مرزی و تامین تجهیزات تولیدی کارخانه بافت بلوچ را صادر کرد. مخبر همچنین، سازمان برنامه را مکلف کرد تا موضوع بسته 60 همتی توسعه و پیشرفت استان را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید.در این جلسه محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از روند پیشرفت و اجرای مصوبات دور اول سفر استانی شهید آیت الله رئیسی و میزان توسعه، آبادانی، عمران و ارتقای امکانات و توانمندی های زیرساختی این استان در دولت سیزدهم ارائه کرد. در ادامه این دیدار نمایندگان سیستان و بلوچستان ضمن طرح برخی مسائل استان، حل این مشکلات و همچنین رفع برخی موضوعات استان از قبیل افت فشار برق، ساخت و تجهیز سالن های ورزشی و خطوط انتقال بنزین و گازوئیل از کرمان به سیستان و بلوچستان را خواستار شدند.

شهادت یک مرزبان در سیستان و بلوچستان

مرزبانان هنگ مرزی جکیگور که برای تامین امنیت مناطق مرزی در حال پایش و کنترل نوار مرزی بودند، دچار سانحه شدند. در این ماموریت، متاسفانه شهید مدافع وطن امیرحسین شیخ هادی بر اثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید شیخ هادی متولد سوم خرداد 82 و اهل مشهد بود.