امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۸۰۲
حوادث
۱۹

کوتاه از حوادث

دستگیری فروشنده سلاح به قاتل

مردی که سلاح کلت را 30میلیون تومان به مردشیشه ای فروخته بود و او با تیراندازی سه مامور را شهید کرده ورهگذری را به قتل رساند، به اتهام فروش سلاح غیرمجاز دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جام جم، مرد25ساله مسلحی شامگاه سی ام اردیبهشت امسال استواریکم فرزاد روزبهانی را در محله نارمک هدف شلیک گلوله قرار داد و به شهادت رساند، سپس فرار کرد و ساعتی بعد دردومین درگیری با ماموران، دو مامور کلانتری نارمک را به شهادت رساند که خودش هم زخمی و درمسیر بیمارستان فوت شد. او علاوه براین باعث زخمی شدن پنج رهگذر هم شده بود که آنها در بیمارستان تحت درمان بودند. بعد از گذشت چند روز ازاین ماجرا،یکی ازمردان زخمی در بیمارستان فوت کرد وتعداد قربانیان به چهار نفر رسید. در جریان تحقیقات پلیسی قضایی هویت عامل شهادت سه پلیس ومرد رهگذرشناسایی شد.با تحقیق از دختر مورد علاقه قاتل معلوم شد او سلاح را از فردی خریده و برای ترساندن افراد دیگری نیز سمت شان تیراندازی کرده و آنها را به وحشت انداخته است. تحقیقات پلیسی برای شناسایی فردی که سلاح وفشنگ ها را به قاتل فروخته بود ادامه داشت تا این که او دو روز پیش در یکی از محله های جنوبی تهران شناسایی و بازداشت شد. او دیروز برای ادامه تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در اظهاراتش گفت: یک سال ونیم قبل با مرد جوان لوسترفروش که معتاد بود آشنا شدم. به من زنگ زد و سفارش سلاح کلت داد. مدعی بود که آن را برای تیراندازی تفریحی درکوهستان می خواهد.با اصرارهایش سلاح و تعدادی فشنگ رااز مردی گرفتم و به او 30میلیون تومان فروختم اما فکر نمی کردم اوسه مامور پلیس را با همان سلاح به شهادت برساند.

امیرحسین علیمردان، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهرن با تایید این خبر به جام جم گفت: با اعتراف این مرد او در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از او در حالی ادامه دارد که خانواده قربانیان و مصدومان حادثه به دادسرا آمده و شکایت کردند.

قتل همسر با ساطور

زن جوانی که همسر خود را با ضربات ساطور به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

سرهنگ علی کرمی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه دراین باره به ایلنا گفت : پس از وقوع قتل جوانی 36 ساله در شهر کرمانشاه و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، تحقیقات دراین باره آغاز شد. در تحقیقات بعدی مشخص شد مرد جوان توسط همسر 34 ساله اش به وسیله ساطور به قتل رسیده و قاتل متواری شده است. ماموران پس از چند ماه کار اطلاعاتی سرانجام توانستند مخفیگاه این زن را در یکی از نقاط شهر کرمانشاه شناسایی کنند و اوبازداشت شد. متهم زن به قتل همسرش اعتراف و انگیزه اش را از این کار اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

پایان فرار قاتلان مادربزرگ

مردی که 16سال قبل با همدستی همسرش و یکی ازدوستان شان مادربزرگ میانسال خود را به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

​​​​​​​سردار جلیل موقوفه ای، فرمانده انتظامی استان سمنان در این باره به سایت پلیس گفت : 16سال قبل زن 90 ساله ای در شهرستان بابل به قتل رسید. پرونده ای در باره این جنایت در دادسرای بابل تشکیل و تحقیقات در این باره آغاز شد. با گذشت 16 سال از این جنایت سرانجام ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد یکی ازنوه های مقتول در این ماجرا نقش داشته است که او تحت تعقیب قرار گرفت و با همسرش در گرمساراستان سمنان بازداشت شدندواعتراف کردند،16سال قبل با همکاری یکی از دوستان شان به منزل مادربزرگ رفته و بعد از بستن دست و پا و دهان وی، او را کشته و طلاهایش را سرقت کردند.