آرشیو دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳، شماره ۱۰۹۶۵
سیاسی
۳

لزوم مطالبه از سازمان های بین المللی جهت اقدام فوری و قاطع علیه رژیم صهیونیستی مطرح شد: جامعه جهانی درصدد حمایت از مردم لبنان و فلسطین

به تازگی جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری فوری نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شد. همچنین در نشست سالانه وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی در حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد و گفت: ایران بار دیگر حمایت بی قیدوشرط خود را از آرمان فلسطین و تحقق حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین از طریق تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمامی سرزمین های اشغالی با پایتختی قدس شریف و عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد اعلام می کند.غریب آبادی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دانست و بیان داشت که باید جلوی وحشی گری و جنایات این رژیم را گرفت. مطابق اظهارات مسئولان دستگاه دیپلماسی سیاسی، پیگیری از مسیر مجامع بین المللی گامی حائزاهمیت است و می بایست در دستورکار دولت های اسلامی قرار گیرد. خوشبختانه وحدت و همبستگی برای همراهی و همدلی با مردم مظلوم فلسطین و لبنان و لزوم مطالبه برای اقدام قاطع و فوری علیه رژیم صهیونیستی ضرورتی است که حالا از سوی کشورهای مختلف و ملت های مسلمان موردتوجه قرارگرفته است. دراین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صبح روز یک شنبه پس از نطق رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد شهادت سید حسن نصرالله شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند تا همراهی شان با خانواده شهدا و مردم فلسطین و لبنان در پیشگاه جهانیان طنین انداز شود. فعالان و کارشناسان سیاسی نیز براین باورند که در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین می بایست مهم مطالبه گری از سازمان های بین المللی به عنوان رکن مهم و دستورکار جدی موردتوجه قرارگیرد تا این بار جامعه جهانی در مقابل این رژیم ایستادگی کند و به همراهی امت اسلامی به دفاع از حق مردمان مظلوم و خون شهدای گرانقدر بپردازد. در بررسی بیشتر این موضوع و لزوم مطالبه از سازمان های بین المللی جهت اقدام فوری و قاطع علیه رژیم صهیونیستی به گفت وگو با مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی و قائم مقام حزب موتلفه اسلامی پرداختیم که در ادامه می خوانید.
مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس: آتشی که صهیونیست ها روشن کردند ختم به نابودی شان خواهد شد

مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، سید شهیدان مقاومت بیان کرد: آمریکای خبیث و سگ هار آن در منطقه بدانند که همان خداوندی که پس از رحلت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای پرچم داری انقلاب و آرمان های اسلامی آماده و برگزید و پس از شهادت سید عباس موسوی، سید حسن نصرالله را بیش از 30 سال برای رهبری مقاومت آماده ساخت، امروز نیز راه سید مقاومت را پرقدرت استمرار خواهد بخشید تا روزی که نابودی رژیم صهیونیستی رقم بخورد. وی افزود: بدیهی است که داغ عالم وارسته ای همچون سید حسن نصرالله از دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان به راحتی پاک نخواهد شد و ماندگار خواهد بود اما آمریکایی ها و هم پیمانانشان بدانند که بازی خطرناکی را آغاز کرده اند که ختم به نابودی رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا در منطقه خواهد شد. یوسفی تصریح کرد: نهادهای بین المللی و سازمان های مدعی حقوق بشر ببینند و بدانند که رژیم صهیونیستی مرتکب چه جنایتی شده است و چندین تن بمب بر سر یک منطقه مسکونی ریخته و هزاران هزار فرد بی گناه را به شهادت رسانده است. طی یک سال گذشته این رژیم سفاک به صورت شبانه روزی علیه مردم بی گناه فلسطین اقدام کرده و هزاران زن، مرد و کودک بی گناه و بی دفاع غزه را شهید کرده است. بی تفاوتی نهادهای بین المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سبب شد تا حالا این رژیم وقیحانه دست به چنین اقداماتی در لبنان بزند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: آتش جنگی که اسرائیل در منطقه روشن کرده است، به شرط نابودی این رژیم و منافع آمریکا خاموش خواهد شد.او با تاکید بر لزوم خروج آمریکایی ها از منطقه یادآور شد:سگ هار آمریکایی ها در منطقه، رژیم سفاک صهیونیستی نشان داده است که تنها زبان زور را می فهمد و چنانچه با زور با آن ها برخورد نشود، دست از جنایات خود نخواهندکشید. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اقدام عملی کشورهای مسلمان همچنین ادامه داد: عدم اقدام عملی کشورهای مسلمان علیه رژیم صهیونیستی سبب استمرار وقاحت و قضاوت تاریخ از سوی آیندگان خواهد شد. باید اقدام عملی داشت و پشتیبان مردم مظلوم اما مقتدر فلسطین و لبنان بود. او بیان کرد: امروز دل مردمان کشورهای غربی نیز به درد آمده و علیه رژیم سفاک صهیونیستی درصحنه حضور یافته اند. در حقیقت ملت ها از دولت ها عبور کرده اند و اکنون چهره پلید این رژیم برای جهانیان مبرهن گشته است. یوسفی در پایان این گفت وگو همچنین اظهارکرد: آتش این جنگ موجب پشیمانی رژیم جعلی صهیونیستی و هم پیمانا نشان خواهد شد. کشورهای اسلامی بدانند که ید واحده می باشند و باید سرافرازانه تا نابودی رژیم صهیونیستی کنار یکدیگر و مردم فلسطین و لبنان بایستند.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی: دولت های اسلامی خواستار محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان های بین المللی شوند

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی و قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با حمله به ضاحیه در جنوب لبنان و تسلیت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، بیان کرد: اگرچه هیچ امیدی به سازمان ها و مجامع بین المللی برای اقدام قاطع و فوری علیه رژیم صهیونیستی و رسیدگی به این جنایات وجود ندارد اما می بایست جبهه مقاومت و ملت لبنان درخصوص این تجاوز ارضی صهیونیست ها و ضاحیه ایجادشده در جنوب لبنان که موجب شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان شد به دیوان لاهه و سازمان ملل شکایت خود را اعلام بدارند و این اقدام را یک جنایت جنگی تلقی کنند. در این مسیر کشورهای اسلامی نیز می بایست همراه و پشتیبان باشند تا اقدامی قاطع و فوری علیه رژیم سفاک صهیونیستی در دستورکار قرارگیرد. وی افزود: متاسفانه طی سال های اخیر سازمان های بین المللی و حقوق بشر اقدام قاطعی علیه رژیم صهیونیستی نداشته اند و به داد مردم مظلوم و بی پناه در فلسطین و لبنان نرسیده اند. عدم توجه به این موضوعات سبب شده تا رژیم صهیونیستی وقیحانه عمل کند اما به منظور ثبت در تاریخ می بایست مستحکم ایستاد و از سازمان های بین المللی مطالبه گری کرد. ترقی تصریح کرد: اکنون که جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری فوری نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شده است، می بایست مطالبه گری داشت و در اجلاس مذکور نسبت به قطع روابط کامل سیاسی و اقتصادی با رژیم جعلی صهیونیستی اقدام کرد. فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین باید با محوریت قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی در دستورکار قرار گیرد و چنانچه کشوری موافق با این روند نبود، با محدودیت هایی روبه رو گردد. قائم مقام حزب موتلفه اسلامی متذکر شد: قطع کامل روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی و مطالبه از سازمان های بین المللی برای اقدام قاطع می بایست عملیاتی گردد و مورد پیگیری قرار گیرد. او یادآور شد: به طورحتم در سازمان ملل و شورای امنیت، موضوع قطع کامل روابط از سوی کشورهای مختلف و دولت های اسلامی قابل طرح خواهد بود. همچنین می بایست دولت ها خواستار مجازات و دستگیری سران رژیم صهیونیستی شوند. ترقی همچنین بیان کرد: قطع کامل روابط و اقدام بین المللی راه مهار این سگ هار است. مطابق بیانات مقام معظم رهبری، مهم ترین عامل برای مهار صهیونیست ها، اتحاد و انسجام ملت های اسلامی و همبستگی کامل است. او در پایان این گفت وگو بیان کرد: دولت های اسلامی می بایست با وحدت و یکپارچگی قاطع کامل روابط را در دستورکار قرار دهند و همواره در کنار مردم فلسطین و لبنان سرافرازانه بایستند و کمک ها و پشتیبانی لازم برای ادامه راه پرقدرت مقاومت را در دستورکار قرار دهند تا انتقام خون شهدای گرانقدر به ویژه رهبر عالی قدر حزب الله لبنان از جنایتکاران گرفته شود.