امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳، شماره ۵۸۶۹
ورزش
۵
چهره

گریزمان پس از یک دهه از تیم ملی خداحافظی کرد

مهاجمی که پاسور بودن را بیشتر دوست داشت

به گزارش «اعتماد»، آنتوان گریزمان ستاره خوش تیپ فرانسوی در یادداشتی احساسی با هواداران تیم ملی این کشور خداحافظی کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، «امروز با احساساتی عمیق خداحافظی ام از تیم ملی فرانسه را اعلام می کنم. بعد از 10 سال باورنکردنی پر از موفقیت ها و لحظات باورنکردنی، زمان آن رسیده این فصل از زندگی ام را تمام کنم و فضا را برای نسل جدید باز کنم. پوشیدن این پیراهن برای من یک فرصت ویژه و افتخار بود. از ماه مارس 2014 تا سپتامبر امسال، این فرصت را داشتم لحظاتی باورنکردنی را در کنار همبازیان استثنایی ام تجربه کنم. ما در موفقیت های زیادی سهیم شدیم که برای همیشه در ذهن ما حک شده است.»

دلنوشته ای که برای دوستداران خروس ها شاید حس دوگانه را داشته باشد. اول از این جهت که با خداحافظی این مهاجم 33 ساله جا برای جوانان باز می شود و یادآوری خاطرات گریزمان که دوست داشت «گریزی» صدایش کنند فرانسوی ها را سر ذوق می آورد و دیگری اینکه فوتبال آنقدر بی رحم است که گریزمان با 10 سال سابقه و انجام 137 بازی ملی باید پشت سر امباپه به زمین مسابقه می آمد، چراکه دشان در این اواخر چندان به آنتوان اعتنا نمی کرد! اما فوتبال اگرچه برای ما گاهی دراماتیک می شود ولی به طور حتم تئوریسین های کادرفنی نگاه منطقی به جزییات آن دارند و بازیکنان هم درک کاملی از شرایط موجود دارند برای همین هم خداحافظی یک ستاره بزرگ تا همین حد در خاموشی و به دور از جنجال انجام می شود. گریزمان در 137 بازی ملی 44 گل را به ثبت رساند. با این حال او با ارسال 33 پاس گل برای همبازیانش، نشان داد پاس گل دادن را بیشتر از گلزنی دوست داشت! ثمره از خودگذشتگی این بازیکن که برای دیدیه دشان در چند پست مختلف بازی کرد این شد که حالا برترین پاسور تاریخ تیم ملی فرانسه به حساب می آید.

از دیگر افتخارات گریزی با خروس ها می توان به قهرمانی در جام جهانی 2018 و قهرمانی در لیگ ملت های اروپا در سال 2021 اشاره کرد. وی همچنین دو نایب قهرمانی در جام جهانی و جام ملت های اروپا هم در دوران پربارش در تیم ملی دارد.چهار بار روی سکو رفتن در رقابت های مهم دنیای فوتبال در مدت 10 سال یادآور دوران باشکوه این بازیکن بی حاشیه است.

هر چه بود دوران ملی این بازیکن به سر رسید. با این حال علاقه مندان فوتبال این بازیکن می توانند او را همچنان با پیراهن اتلتیکو مادرید در مستطیل سبز ببینند و از تماشای بازی های او لذت ببرند هر چند با توجه به سن و سال این بازیکن شاید فقط یکی، دو سال دیگر او را در زمین فوتبال ببینیم.