امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳، شماره ۸۵۶۸
ورزشی
۱۷
سوال و جواب

با طلای ناگویا ناکامی هانگژو را جبران می کنم

محسن سیفی: عاشق مبارزه هستم

گفتگو: فائزه زمانی
محسن محمد سیفی ووشوکار ملی پوش، چند وقتی است در MMA مبارزه می کند، او با شکست حریف الجزایری به یک قدمی کمربند قهرمانی سازمان PFL رسیده است. او که به گفته خودش عاشق مبارزه است، فعلا تمام دغدغه اش کسب کمربند قهرمانی است. سیفی با اینکه در MMA مبارزه می کند اما فعلا قصد خداحافظی از تیم ملی ووشو را ندارد و از حالا طلای بازی های آسیایی ناگویا را نشانه گرفته است.
با اینکه مبارزه سختی مقابل حریف الجزایری داشتی اما با پیروزی مقابل او یک قدم دیگر به کمربند قهرمانی نزدیک شدی.

حریفم خیلی قدرتمند بود و در مسابقه قبلی اش احمد حمیر قهرمان دسته 70 کیلوگرم سازمان BRAVE را شکست داده بود. در این بازی هم آمده بود که ببرد و فینالیست شود اما خداراشکر با تمرینات و شرایط خوبی که داشتم، برنده این مبارزه شدم و به فینال صعود کردم.

حس و حالت برای مبارزه فینال چگونه است و چقدر برای گرفتن کمربند قهرمانی مصمم هستی؟

بازی بعدی 9 آذر است که اگر در این مبارزه هم پیروز شوم، کمربند قهرمانی را می گیرم. تمریناتم را دوباره چند روز قبل شروع کردم. حریف فینالم که لبنانی است، به خوبی می شناسم. او هم مثل من سال های سال در ووشو فعالیت داشته و برنز قهرمانی جهان را هم در کارنامه دارد. با او رفیق هستم و به خوبی می شناسمش. تمام تلاشم را خواهم کرد تا 9 آذر بهترین خودم باشم و کمربند قهرمانی و 100 هزار دلار را تصاحب کنم.

اگر باز هم به عقب برگردی کنار ووشو، در MMA هم مبارزه می کنی؟

من عاشق مبارزه هستم و لذتی که داخل قفس می برم با هیچ چیز برایم قابل مقایسه نیست. شاید هم این موضوع به خاطراین است که 25 سال در ووشو مبارزه کرده ام و یک جورهایی حس عاشقانه ای نسبت به آن دارم. بنابراین اگر به عقب برگردم باز هم همین مسیر را انتخاب می کنم. علاوه بر آن، هرکسی هم در زندگی، نیم نگاهی به مسائل مالی دارد که من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

در مسابقات قهرمانی آسیایی ووشو حضور نداشتی، برنامه ای برای بازگشت به تیم ملی داری؟

من همیشه در ووشو هستم و هیچ گاه از آن جدا نمی شوم، اما معمولا در قهرمانی آسیا شرکت نمی کنم و آخرین بار12 سال پیش در این رقابت ها حاضر شدم. از طرفی تصمیم گرفتم در این مسابقه نباشم تا میدان برای جوان ترها باز شده و فرصت محک خود را داشته باشند.جام جهانی ووشو اواخر آبان ماه برگزار می شود و از طرفی هم فینال کمربند قهرمانی 9 آذر است. از آنجایی که این فینال خیلی برایم مهم و حساس است، باید جلسه ای با کادرفنی و مسئولان فدراسیون برگزار کرده و در این باره تصمیم بگیریم. من هرچه در زندگی دارم از ووشو است و حداقل تا پایان بازی های آسیایی 2026ناگویا در تیم ملی می مانم تا بتوانم ناکامی هانگژو و طلایی که نقره شد، را جبران کنم بلکه با این طلا به آرامش برسم.