به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « muhammad ahmad khalafallah » در نشریات گروه « تاریخ »

تکرار جستجوی کلیدواژه «muhammad ahmad khalafallah» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • فرهاد صبوری فر، محمدحسن بیگی*، عبدالواحد قادری، آذر جلیلیان

    محمد احمد خلف الله یکی از اندیشمندان معاصر مصری است که در قرن بیستم میلادی، یافته های ادبی و سیاسی خود از قرآن مجید را در محافل علمی و دانشگاهی مصر ارایه کرد. این پژوهش سعی دارد تا با واکاوی آثار سیاسی این متفکر و نقد و بررسی اندیشه سیاسی او در خصوص مفهوم اسلام، جایگاه دین و دولت را از دیدگاه او مورد مداقه قرار دهد. این پژوهش با روشی توصیفی-تحلیلی در پی پاسخ گویی به این پرسش است که از دیدگاه خلف الله، اسلام به چه معناست و چه نوع رابطه ای میان دین و دولت وجود دارد؟ یافته های پژوهش حکایت از آن دارد که خلف الله، اسلام را به دو مفهوم، یکی به عنوان دین و دیگری به مانند یک قلمرو سیاسی و قومی تفسیر کرده و در آثار و نوشته های خود بر جدایی ساحت دین و دولت از یکدیگر تاکید کرده است.

    کلید واژگان: اسلام, اندیشه سیاسی, دین و دولت, محمد احمد خلف الله.ت}
    Farhad Saboorifar, Mohammad Hassan Beigi*, Abdulwahid Qaderi, Azar Jalilian

    Muhammad Ahmad Khalafallah is one of the contemporary Egyptian thinkers who presented his literary and political findings from the Holy Quran in Egyptian scientific and academic circles in the 20th century. This research seeks to answer the question of what Islam means and what kind of relationship exists between religion and state from Khalafallah’s point of view with a descriptive-analytical method. Findings of the research suggest that Khalafallah has interpreted Islam in two concepts, one as a religion and the other as a political and tribal territory, and he has emphasized the separation of the realm of religion and state from each other in his works and writings.

    Keywords: Islam, Political Thought, Religion, State, Muhammad Ahmad Khalafallah}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال