به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « بازنمایی اجتماعی » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «بازنمایی اجتماعی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سید ابوالحسن ریاضی، آنیتا صالح بلوردی*
    فضاهای شهری و فرهنگ های موجود در آنها بستر و مکان بروز کنش های شخصیت ها در داستان ها هستند و خود نیز به عنوان شخصیت نقش ایفا می کنند. ازاین رو، فیلم با رویکردهای نقدمحور، تعامل انسان با محیط پیرامونش را به تصویر می کشد. لایه های پنهان فضایی که از لابه لای سطور شاهکارهای ادبی می توان دید، ازجمله راه های شناخت فرهنگ ها هستند. با این رویکرد، تهران در دوره ها و شرایط خاص قابل ارزیابی و توجه است. حال پرسش این است که ابزار ما در برابر بازنمایی فضایی به مثابه متن و تصویر چیست و بازنمایی تهران و جامعه معاصر شهری در فیلم فروشنده، اثر اصغر فرهادی، چگونه است؟ هدف از این تحقیق شناسایی عناصر تحلیل فضایی به کمک رویکردی بینارشته ای از جغرافیای انسانی، بوطیقای فضا و نشانه شناسی کدهای فضا است. بدین شکل، قادر خواهیم بود ایدئولوژی فیلم ساز و گفتار مقاومتی و اجتماعی او را در چارچوب کدهای مذکور شناسایی کنیم. نتایج حاصله حاکی از آن است که فضای تخیل شناسی، کدهای عام تصویری، کدهای سینمایی و فضای شعری به ترتیب بر خوی حیوانی، نزول، تردید و گسستگی و درنهایت به از میان رفتن روح خانه در جامعه امروزی دلالت دارند.
    کلید واژگان: بازنمایی اجتماعی, زبان فضایی, تصویر سینمایی, فیلم فروشنده, اصغر فرهادی}
    Seyed Abolhassan Riazi, Anita Saleh Bolourdi
    From ancient times, cities have been the location and place of appearance of paper characters actions in novels and stories. Urban story / film as a literary genre pictures man’s cinematic encounter with critically oriented approaches, the birth of a modern urban man and the contradictions and changes in his performance in interacting with his environment. Urban spaces and existing cultures make up a large part of the daily lives of citizens. Now, the first question is what is our tool against the spatial representation as a text and an image? Undoubtedly, the metropolis faces the difficulty of presenting and representing its audience due to its complex nature. This theme naturally shows itself when creating an artwork in its various fields. Reading cross-levels, diverse facets and hidden layers of space from the lines of literary masterpieces, including ways to recognize cities, have been in different historical periods. Now, the question is that in the Asghar Farhadi movie of the seller, how is the representation of Tehran and the contemporary urban community depicted. In recent years, studies on space-time issues have been discussed and were fulfilled in various aspects. Examining such spaces requires a multidisciplinary tool and approach
    Keywords: Social representation, Spatial language, Cinematic image, Seller movie, Asghar Farhadi}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال