به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تاجر ونیزی » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «تاجر ونیزی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حسین محسنی*

    در کمدی های ویلیام شکسپیر، خشونت نقش غیرفیزیکی ولی موثری در خوار شمردن و محروم نمودن شخصیت های به حاشیه رانده شده دارد. به موجب ذات غیرفیزیکی اش، می توان این نوع خشونت را بوسیله دیدگاه اسلاوی ژیژک پیرامون وجوه عینی و شخصی خشونت مورد بررسی قرار داد، وجوهی که در کنار یکدیگر گفتمان خشونت را شکل می دهند. با تمیز دادن گفتمان خشونت در کمدی های منتخب شکسپیر - رام کردن زن سرکش، تاجر ونیزی، و رویا در نیمه شب تابستان - مطالعه حاضر عمق پست شمردن حاشیه رانده شده ها را در این کمدی ها نشان خواهد داد. همچنین، مطالعه این مهم را بررسی خواهد کرد که چگونه عاملیت شخصیت های به حاشیه رانده شده با وجود اینکه در مواقعی موفق به چالش کشیدن نظام پدرسالار هستند همواره تحت سلطه وجه عینی و وجه شخصی خشونت قرار می گیرند. در استفاده از دیدگاه ژیژک در مورد خشونت، مطالعه حاضر از ایده او پیرامون مفهوم تعارض نیز استفاده خواهد کرد. در پایان، مطالعه با تعریف دو نوع خنده، نشان می دهد که گفتمان خشونت هم اعمال کننده خشونت و هم و به حاشیه رانده شده را به چالش می کشد.

    کلید واژگان: کمدی, خشونت, خنده, اسلاوی ژیژک, رویا در نیمه شب تابستان, رام کردن زن سرکش, تاجر ونیزی}
    Hossein Mohseni *
    Introduction

    In order to insist upon discursive reconfiguration of violence in Shakespeare’s comedies, critics bring examples of civic and political violence, and matrimonial/domestic and erotic manipulations in plays’ real and fantastic worlds. In plays such as The Merchant of Venice, The Taming of the Shrew and A Midsummer Night’s Dream, the manifests of non-physical violence could be identified in an epitomical manner, and afterwards one could see how such manifests of violence could be recognized in Shakespeare’s other comedies.

    Approach and Methodology

    Considering the reconfiguration of violence and elimination of physical violence, the present study reads violence in Shakespeare’s aforementioned comedies as a discursive violence. For devising a definition of this kind of violence, it uses Slavoj Zizek’s ideas on the issue of violence and how he defines violence discursively. In his definition, Zizek discriminates between the objective violence, which comes from impersonal, exclusive, systematic and so-called objective nexuses of power and subjective violence, which comes from subjective rendition of each individual from implementation of violence in sites for which objective violence has not defined any containment strategy. In the case of subjective violence, intentions and motivations behind violence are murky and uncontainable, giving its operation the necessary fluidity. While discussing the manifests of subjective violence, the present study finds instances of what Zizek calls to be antimonies; discursive points around which two rational arguments can be represented without any promise of resolution.Literature ReviewIn the first part entitled “Objective and Subjective Violence in Shakespeare’s Comedies”, the study discerns between two kinds of violence in Shakespeare’s comedies through the utilization of Zizek’s notions on violence in Violence: Six Sideway Reflections. In “The Antimony of Victimization in Shakespeare’s Comedies”, the study utilizes Zizek’s notion of antimony next to notions of other critics such as Dympna Callaghan in Shakespeare without Women, Natasha Korda in “Household Kates: Domesticating Commodities in The Taming of the Shrew, Emily Detmer in “Civilizing Subordination: Domestic Violence and The Taming of the Shrew”, Michael Taylor in “The Darker Purpose of A Midsummer Night’s Dream” and Lisa S. Starks-Estes in Violence, Trauma and Virtus so that a less optimistic interpretation of seemingly emancipative and empowering moments for the marginalized characters – or the plays’ others – could be represented, which in turn, could show the workings of non-physical yet effective violence and subjugation against such characters. Finally, in “Discursive Laughter in William Shakespeare’s Comedies”, the present study brings Edward Berry’s discussion of Carnivalesque and Hobbesian laughter and locate Shakespearean laughter in the middle of them.

    Conclusion

    In the present study, it is indicated that the domain of the marginalized characters of Shakespeare’s comedies is in a site where the objective violence has no authority and it is subjects themselves that need to inflict the violence on them on the basis of their rendition of it. Zizek observes that these renditions are affected by what is not included in the symbolic order of the objective violence and that is why Petruchio starts not behaving in a physically violent manner, Shylock is not treated in a conventional legal term and Hermia and Helena are not contained through rational means of recuperation. It is as if all of these characters need to be dealt within antimonic sites where every possibility of resilience and liberation can be recuperated through subjective interpretations of the suppressors.

    Keywords: Comedy, Violence, Laughter, Slavoj Zizek, Midsummer Night Dream, The Taming of the Shrew, The Merchant of Venice}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال