به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « روایت زنانه » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «روایت زنانه» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • ابراهیم محمدی، مهدی رحیمی، عفت غفوری*
    هدف پژوهش حاضر بررسی تطبیقی و سنجش شیوه ی روایت در رمان کوچه ی مدق، اثر نویسنده موفق مصری، نجیب محفوظ و فیلم سینمایی کافه ستاره، نخستین اثر اقتباسی سامان مقدم، کارگردان شناخته شده ی ایرانی است. از این رو می توان گفت، این پژوهش بر تبیین چیستی و کیفیت دگرگونی های روایت از ادبیات تا سینما، در دو اثر ادبی و سینمایی متمرکز است. در اثر سینمایی در جدال با فرادست و کشمکش های اجتماعی-اقتصادی برساخته ی فرادست، حضور روایت زنانه آشکار است. حال آنکه این شیوه ی روایت در اثر ادبی یعنی کوچه ی مدق به روشنی دیده نمی شود؛ ستیز فرودست با فرادست، نوشتار/روایت فیلم را زنانه تر کرده است. در مجموع روایتگری در فیلم به شیوه ای خلاقانه تغییر یافته است: حضور پررنگ شخصیت های زن، به تصویر کشیدن همدلانه ی وضعیت زنان، تعدد راوی، تجلی رمانتیک عشق، رویانگاری شخصیت های داستان، بیان نمادین، مکان محدود داستان، جزئی نگری و مردستیزی، روایت کافه ستاره را زنانه کرده است، حال آنکه تنها برخی از این مولفه ها مانند بیان نمادین، مکان محدود داستان، جزئی نگری و مردستیزی در کوچه ی مدق دیده می شود. نکته ای که نباید از نظر دور داشت اینکه پدیدآورنده ی هر دو اثر جنسیت مردانه دارند.
    کلید واژگان: مطالعات بین رشته ای, اقتباس, فمنیسم, دگردیسی, روایت زنانه, کوچه ی مدق, کافه ستاره}
    Ebrahim Mohammadi, Mahdi Rahimi, Effat Ghafoori *
    The aim of the present study is to compare and evaluate the narrative style in the novel Alley of Medaq, by the successful Egyptian writer Najib Mahfouz(winner of the 1998 Nobel Prize in Literature) and the film Cafe Setareh, the first adaptation of the well-known Iranian director Saman Moghadam. Therefore, it can be said that this research focuses on explaining the nature and quality of narrative transformations from literature to cinema in both literary and cinematic works. In the work of cinema, which is the product of the interaction of literature and cinema and narrates a slice of women's lives(as part of the lower class of society) in the struggle with superiors and socio-economic conflicts made above, the presence of female narrative is obvious, while this method of narration There is no clarity in the literary work, ie the alley; Inferior people give birth to inferior offspring and, thus, propagate their inferiority. Overall, the narrative in the film has changed in creative ways:
    Keywords: Interdisciplinary Studies, Adaptation, Metamorphosis, Kuche Medaq, Cafe Stareh}
  • کوثر دانش، عبدالحسین فرزاد*، احمد خاتمی

    انتشار مجموعه خاطرات من زنده ام نوشته معصومه آباد، جریانی جدید در خاطره نویسی ادبیات دفاع مقدس ایجاد کرد، جریانی که تلاش دارد در کنار روایت مردانه، روایتی زنانه از دوران اسارت ارایه کند. مجموعه خاطرات من زنده ام ، اثری کاملا زنانه با نثری عاطفی، معناگرا، پرمایه و سالم است. در این پژوهش به تحلیل ساختار و محتوای کتاب من زنده ام پرداخته می شود. پژوهش حاضر به روش توصیفی تحلیلی و از منظر ساختارگرایی به بررسی این اثر ارزنده پرداخته است. نتایج پژوهش نشان دهنده آن است که جنسیت راوی بر لحن، گفتار و رفتار شخصیت ها تاثیر زیادی گذاشته است. من زنده ام نقطه عزیمت روایت زنانه در آثار دوران اسارت است و به گونه ای برگرفته از الگوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) است. زبان و نثر داستان با تلفیق سایر عناصر مانند طرح، زمان، شخصیت پردازی دقیق و حساب شده، تعلیق و انتظار، همه بیانگر مهارت نویسنده در داستان نویسی است.

    کلید واژگان: خاطره نویسی, اسارت, ساختارگرایی, روایت زنانه}
    Kowsar Danesh, Abdolhoseyn Farzad *, Ahmad Khatami

    The collection of my memoirs, I am alive, is a completely feminine work with emotional, meaningful, meaningful and healthy prose. The book has a respectful tone, rhythm, smooth expression, clear sentences, clarity of language and an attractive and readable finish. The extensive use of verbal and spiritual arrays, original sensations, appropriate hints and assurances, good suspension, observance of similes and eloquent expressions, have made the book readable and pleasant. The present research has investigated this precious work by descriptive-analytical method and from the perspective of structuralism. . "I am alive" is the starting point of the female narrative in the works of captivity and it is derived from the model of patience and perseverance of Hazrat Zainab (PBUH). The language and prose of the story combined with other elements such as plot, time, accurate and calculated characterization, suspense and expectation, all express the author's skill in story writing.

    Keywords: Memoir writing, Captivity, Structuralism, female narrative}
  • حسین محمدیان، سید علی سراج

    نویسندگان زن در ایران و کشورهای عربی توانسته اند موقعیت خود را در نوشتن آثار داستانی ابراز کنند و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرند. داستان نویسان زن تاکید داشته اند که زنان معنی ای خاص از تجربه زنانه را به خواننده نشان می دهند، که ادبیات مردانه قادر به توصیف و بیان آن نیست؛ از این رو کوشیدند آثاری بنویسند که مستقیما مربوط به تجربه های زنان باشد. در پژوهش حاضر، بر پایه مکتب ادبیات تطبیقی آمریکایی، زمینه های شکل گیری و تحول جریان زنانه نویسی در ادبیات داستانی این دو سرزمین بررسی شده است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که دوره اول داستان نویسی زنانه در ادبیات فارسی و عربی، بیانگر بی عدالتی ها و رنج و محرومیت زنان است. دوره دوم، دوره بازیابی هویت زنان است و مساله حق انتخاب، آزادی زن و تمایز بخشیدن به هویت زنانه مطرح است. آزادی زن، خروج از انفعال، ارتقای نقش پذیری زن از محیط خانه به سطوح مختلف جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و انتخاب قهرمان داستان از بین زنان، از مهم ترین ویژگی های آثار داستانی زنان در دوره سوم زنانه نویسی در ادبیات فارسی و عربی است. تلاش نویسندگان زن برای نمایش روایتی زنانه و بازنمود هویت زنان به شیوه های گوناگون در سطوح مختلف متن؛ ازجمله کاربرد واژگان، شخصیت پردازی، انتخاب قهرمان و روایت گر زن ارایه شده است.

    کلید واژگان: ادبیات داستانی, جنسیت, زنان داستان نویس فارسی و عربی, روایت زنانه}
    Hossein Mohammadian, Seyyed Ali Seraj

    Women writers in Iran and Arab countries have always been able to express their stance in writing their fictional works and were welcomed by the public in this respect. Story writers emphasized that women show the reader a special meaning of the female experience that male literature is not able to reveal. Accordingly, they tried to write works directly related to the experiences of women. The current study was conducted in the fields of formation and development of women's writing in the fictional literature of two countries based on the American School of Comparative Literature and the descriptive-analytical method. The results of the research indicate that the first period of women fiction writing in Persian and Arabic literature expresses the feelings of oppression, suffering, and deprivation. The second stage, is the period of restoration of women's identity and raises the issue of the right to choose, women's freedom, and discrimination of women's identity. Getting out of negativity and promoting the acceptance level of the women's role from the home environment to different levels of society, including political, economic, social, and cultural features, and choosing the hero among women, are among the most important features of women’s fictional works in the third period of women’s writing in Persian and Arabic literature. The women writers' efforts to show a female narrative and represent women's identity are presented in different ways at different levels of the text such as the use of words, characterization, and the choice of the female hero and narrator.

    Keywords: fiction literature, gender, women narrators in Persian, Arabic literature, women's narration}
  • تورج دشمن زیاری، سید محمود سیدصادقی*، سید احمد حسینی کازرونی

    به دلیل ماهیت جنگ در ذهن زنان و مردان، شباهت ها و تفاوت های قابل توجهی میان استعاره های مفهومی و طرحواره های به کار رفته در روایت زنانه و مردانه از جنگ وجود دارد. در شکل گیری استعاره های مفهومی در روایت های زنانه و مردانه از حوزه های مبدا مختلفی در روایت های زنانه و مردانه از دفاع مقدس استفاده شده است. معنای فرهنگی دفاع مقدس در روایت های زنانه دارای تفاوتهایی با معنای فرهنگی این پدیده در روایت های مردانه دارد. پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی- تحلیلی است که با روش کتابخانه ای به بررسی استعاره های مفهومی و طرحواره های فرهنگی در روایت های زنانه و مردانه از دفاع مقدس پرداخته است، محقق در این پژوهش در پی پاسخگویی به این پرسش هاست که تفاوت مفهوم سازی های مردانه و زنانه از جنگ را می توان در قالب نظریه استعاره مفهومی و طرحواره ها بررسی کرد؟ چه شباهت ها و تفاوت هایی میان استعاره های مفهومی و طرحواره های به کار رفته در روایت زنانه و مردانه از جنگ وجود دارد؟ در شکل گیری استعاره های مفهومی در روایت های زنانه و مردانه از چه حوزه های مبدا استفاده شده است؟ معنای فرهنگی جنگ در روایت های زنانه چه تفاوتی با معنای فرهنگی این پدیده در روایت های مردانه از جنگ دارد؟ نتایج پژوهش بیانگر آن است که تفاوت های مفهوم سازی های مردانه و زنانه از جنگ، در قالب نظریه استعاره مفهومی و طرحواره ها قابل بررسی هستند.

    کلید واژگان: استعاره های مفهومی, طرحواره های فرهنگی, روایت زنانه, روایت مردانه, دفاع مقدس}
    Touraj Doshman Ziyari, Seyyed Mahmoud Seyed Sadeghi *, Seyed Ahmad Hosseini Kazerouni

    Due to the nature of war in the minds of men and women, there are significant similarities and differences between the conceptual metaphors and schemas used in the male and female narratives of war. In the formation of conceptual metaphors in female and male narratives, different areas of origin in female and male narratives of sacred defense have been used. The cultural meaning of sacred defense in female narratives is different from the cultural meaning of this phenomenon in male narratives. The present study is a descriptive-analytical study that has studied the conceptual metaphors and cultural schemas in the feminine and masculine narratives of the sacred defense with the help of the library method. And the femininity of war can be examined in the form of conceptual metaphor theory and schemas? What are the similarities and differences between the conceptual metaphors and schemas used in the male and female narratives of war? What areas of origin have been used in the formation of conceptual metaphors in male and female narratives? What is the difference between the cultural meaning of war in female narratives and the cultural meaning of this phenomenon in male narratives of war? The results indicate that the differences between male and female conceptualizations of war can be examined in the form of conceptual metaphor theory and schemas.

    Keywords: conceptual metaphors, cultural schemas, female narrative, male narrative, Sacred Defense}
  • سید علی سراج*

    پژوهشگران جامعه شناسی زبان و منتقدان فمینیست، به ویژه فمینیست های پسامدرن، نظریاتی درباره ویژگی های زبانی آثار زنان و تفاوت آن با آثار مردان ارایه کرده و کوشیده اند به این پرسش پاسخ دهند که «آیا اساسا زبان زنانه وجود دارد یا نه؟». در پژوهش حاضر، ضمن بررسی و نقد رویکردهای مختلف درباره ویژگی های زبانی آثار زنان، بر الگوی زبانی مشترک آثار نویسندگان زن، به عنوان روشی برگزیده در تحلیل ویژگی های زبانی، ادبی و اندیشگانی این آثار، تاکید شده است. مطالعه موردی این پژوهش، رمان های عادت می کنیم (زویا پیرزاد)، انگار گفته بودی لیلی (سپیده شاملو) و پرنده من (فریبا وفی) است. این رمان ها، بر اساس رویکرد زبانی سارا میلز، بررسی و تحلیل شده اند. یافته های پژوهش حاکی از آن است که زبان زنانه در این آثار با بهره گیری ازاین گونه تمهیدات بازگفته شده است: استفاده از توصیف، جزیی نگری، زاویه دید زنانه، انتخاب شخصیت های متعدد زن و نشانه های فرازبانی که خاص زنان است، در ساختار و در سطح اندیشگانی و محتوایی، به چالش کشاندن فرهنگ مردانه در برابر قالب های شخصیت زنانه، تحول در شخصیت زنان نسبت به دوره های قبل و ارتقای جایگاه زنان به عنوان کنشگری اجتماعی.

    کلید واژگان: آثار داستانی زنان, الگوی زبانی مشترک (Community of Practice), روایت زنانه, گفتمان غالب}
    Seyyed Ali Seraj*

    Based on the question "whether as womenchr('39')s literature, there is a category of chr('39')Different approaches to womenchr('39')s fiction is formed. Language and linguistics community of researcherchr('39')s social and feminist critics, especially feminist and postmodern, linguistic theories about the characteristics of women and men of the differences are presented. In this study various approaches regarding the review and critique of linguistic features, Women light on the analysis of womenchr('39')s fiction, as a method of feature selection in linguistic, ideational literary works, has been emphasized. Its novel, "habit - we", "like you said Lily," and "My Bird" is selected. The research method is descriptive - analytical studies based on feminist approach style, these works are analyzed.  The findings of the study suggest that authors of works on different levels of the text: the literal (term), the syntactic level (use of words) and level discourse (text and point out features of s) feminine narrative provided and try to have the representation of female identity.

    Keywords: female fiction, linguistic pattern, gender differernces, discourse}
  • تیمور مالمیر*، رضوان صفایی صابر
    «رویای تبت» مثل آثار قبلی فریبا وفی، داستانی موفق بوده، اما همچنان دغدغه‌های پیشین وی را تکرار کرده است. توفیق اثر در عین تکرار، ایجاب می‌کند به طرح، شیوه و شگردهای تازه نویسنده برای روایت موثر مضمون و دغدغه وی توجه کنیم. بدین منظور، روش‌ها و شگردهای روایت‌گری و طرح کلی رمان را بررسی کرده‌ایم تا نحوه پیوند درونمایه با شگردهای مختلف نویسنده را برای پیشبرد رمان تبیین کنیم. درونمایه رمان، بیان اهمیت گفت‌وگو و عشق در زندگی است. طرح رمان نیز مبتنی بر گفت‌وگو است؛ نویسنده از یک سو به عوارض عدم گفت‌وگو و عدم ایجاد مجال گفت‌وگو پرداخته است و از سوی دیگر، برای شناخت عوامل بحران زندگی بدون گفت‌وگو به گفت‌وگو روی آورده است تا در پرتو این گفت‌وگو، عواملی را کشف کند که زندگی زنان را دچار بحران می‌کند. نویسنده همچنین برای شناخت موقعیت زن و عوامل موثر در زندگی زنان از شخصیت‌پردازی و شیوه‌های روایی متکی بر تجلی و نوعی معماسازی استفاده کرده است. زاویه‌دید دوم‌ شخص و راوی زن نیز منطبق با این طرح و درونمایه انتخاب شده است. راوی در اصل ماجرا دخالتی ندارد و وظیفه‌اش فقط روایتگری برای کشف راز بحران زندگی زنان است.
    کلید واژگان: درونمایه, روایت زنانه, رؤیای تبت, زاویه‌دید, ساختار, گفت‌وگو}
    Teimor Malmir *, Rezvan Safaeisaber
    "Dream of Tibet" like previous works of Fariba Wafi has been a successful story, but still has reiterated her earlier concerns. The success of this work at the same frequency lies on paying attention to plan, method and the new styles of author for effective writing of her contents and concerns. Due to achieving this, methods, plans and outline of the novel are to be considered due to analyzing relationships between themes and innovations of the novelist to advance the novel. Theme of the novel represents the importance of dialogue and love in life. The plot of the novel is based on dialogue. The author has studied the effects of lack of dialogue and the creation of an opportunity for dialogue, on the other hand to understand the causes of the crisis of a life without dialogue turned to dialogue, in which of this dialogue discovers the factors that make their life critical. The author also has used characterization and narrative modes of expression based on mystery to know the status of women and the factors affecting women's lives. First person point of view and female narrator coincided with tis layout and content are selected; the narrator is not involved in the main story, and she just narrates the story to uncover the secret of a woman's life crisis.
    Keywords: theme, Feminist narration, Fariba Wafi, Dream of Tibet, Dialogue}
  • تیمور مالمیر، رضوان صفایی صابر
    چراغ ها را من خاموش می کنم، نخستین رمان زویا پیرزاد است که در فضای داستانی اقلیت دینی ارمنی می گذرد. در این مقاله، روش، طرح و شیوه های روایتگری نویسنده بررسی شده و در آن سعی شده است پیوند درونمایه با نحوه روایتگری و شگردهای مختلف نویسنده بررسی و تبیین شود. ژرف ساخت رمان به نوعی حاوی این نکته است که زمان می گذرد و ما تماشاگر گذر وقت هستیم. عنوان، شیوه فصل بندی کتاب و انتخاب راوی با این ژرف ساخت تناسب دارد. نویسنده برای بیان وضعیت زنان، از راوی اول شخص زن استفاده کرده است تا بتواند میان روند شکل گیری شخصیت راوی با درونمایه داستان ارتباطی ایجاد کند. راوی، محور اصلی داستان است و چراغ ها را خاموش می کند اما با باقی شخصیت ها تفاوتی ندارد؛ فقط بار بیشتری بر دوش دارد و از ناچاری انتخاب شده است. کنش های راوی، همه در حوزه خانه و خانه داری است؛ توصیف های وی نیز بیشتر حالت محور هستند. مجموع این شیوه ها و شگردها برای تبیین وضعیت زنان در جامعه، رمان را اثری صادقانه و خواندنی ساخته است.
    کلید واژگان: چراغ ها را من خاموش می کنم, درونمایه, روایت زنانه, شخصیت پردازی, راوی}
  • تیمور مالمیر*، چنور زاهدی
    نویسندگان زن در حوزه ادبیات داستانی در برابر تقسیم بندی جامعه به مردانه و زنانه مقاومت می کنند، به مشکل هویت و جایگاه زن ایرانی در یک مرحله تغییر و تحول اجتماعی می پردازند و تلاش زنان برای خودیابی را با انتقاد از جامعه مردسالار درمی آمیزند، اما نوع و چگونگی این ایستادگی نیازمند تبیین است. هر نویسنده ای برای بیان اندیشه ها و مفاهیم خود علاوه بر انتخاب موضوع از روش، طرح، نشانه و شیوه های روایتگری خاص استفاده می کند. فریبا وفی از داستان نویسان پرکار عصر ماست که مهم ترین دغدغه اش مسایل زنان است. رمان پرنده من اولین رمان اوست که با شیوه ای خاص، به صورت جدی به مسایل زنان پرداخته است. در این مقاله، بر اساس روایت شناسی ساختاری به تبیین پیوند ژرف ساخت و نحوه روایتگری این رمان پرداخته شده است. نویسنده با استفاده از زاویه دید من راوی، داستان را از زبان یک زن بازنمایی کرده است تا بتواند اعتراض زنان نسبت به مقام و موقعیت آنان را بیان کند. گاهی اعتراض های راوی نسبت به وضعیت زنان در قالب توصیف وضعیت موجود و به صورتی آشکار جلوه می کند، اما بسیاری از مفاهیم و ژرف ساخت داستان در قالب اطلاعات تلویحی به مخاطب عرضه شده است. راوی با ترسیم وضع ناگوار زن در جامعه و خانواده، مخاطب را از این وضع آگاه می سازد و این آگاهی بخشی برای بهبود وضعیت زنان است. بسامد نقل حالت محورها و توصیفات، به نسبت عمل محورها بیانگر آن است که زن دایم در خانه و آشپزخانه است و مجالی ندارد جز «نقل»، آن هم از شیشه پنجره آشپزخانه یا فکر و خیال کردن یا نامه نوشتن درباره همان مسایلی که دایم با آنها دست به گریبان است.
    کلید واژگان: روایت شناسی, ساختارگرایی, روایت زنانه, خانواده, اعتراض}
    Teymoor Malmir*, Chonor Zahedi
    Female writers in the field of fictions resist to social division into male and female; they deal with the problem of identity and the status of Iranian woman in a social change and combine the criticism of patriarchic society with the women’s effort to find themselves. However, the type of this resistance needs to be explained. Every writer uses a specific narration method, design, sign to express his/her thoughts and concepts. Fariba Vafi is a hard-working story-writer in the contemporary time, whose main concern is the issue of women. My Bird is her first novel, which seriously deals with women’s issues with a specific method. In this paper, the connection between deep structure and the method of narration in this novel is explained. Using the first person narrative, the writer represents the story from the viewpoint of a woman, so that she could express women’s objection to their status. Sometimes, the narrator’s objections about women’s situation are reflected in form of description of the current status quo in an obvious manner. However, many concepts and deep structure of the story are presented as implicit information. By drawing the unpleasant situation of woman in society and family, the narrator informs the reader of this situation, which leads to improvement in the conditions. The frequency of quotations about the situation and the descriptions in comparison with actions indicate that the woman is constantly at home and in the kitchen and has no other time but to quote out of the kitchen window, to think and ponder or to write letter about the issues she always deals with.
    Keywords: narratology, structuralism, feminine narration, family objection}
  • ناصر نیکوبخت، سیدعلی دسپ، سعید بزرگ بیگدلی، مجتبی منشی زاده
    نویسندگان زن بر این باورند که در ادبیات مردان، نقشی که به زنان داده می شود، نقشی فرعی است و زن در بیشتر آثار ادبی، عبارت از «دیگری» مرد است و به همین دلیل در ادبیات مردمحور، موضوع تجربه زنان مورد توجه قرار نمی گیرد. این موضوع باعث شد که نویسندگان زن بر این نکته تاکید کنند که زنان به دلیل برخورداری از امتیازات خاص بیولوژیکی، معنی خاصی از تجربه زنانه به خواننده نشان می دهند که ادبیات مردانه قادر به توصیف و بیان آن نیست. زنان داستان نویس در ایران توانستند موقعیت خود را در نوشتن آثار داستانی ابراز کنند و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرند. این پژوهش به شیوه توصیفی– تحلیلی مبتنی بر چارچوب نظری زبان به مثابه نظامی نشانه شناختی- اجتماعی، به تحلیل دو رمان سووشون سیمین دانشور و عادت می کنیم زویا پیرزاد پرداخته است. مهم ترین نتیجه حاصل از کاربست این نظریه در تحلیل رمان های مذکور، تلاش نویسندگان آن ها برای نمایش روایتی زنانه و بازنمود هویتی زنان به شیوه های مختلف در سطوح مختلف متن (نحوی، معنایی و اندیشگانی) است. در دو رمان مذکور تحول در نقش زن از همسری خانه دار تا نیروی کنشگر و فعال در عرصه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی سوق داده شده است
    کلید واژگان: رمان, روایت زنانه, نشانه شناسی اجتماعی, سووشون, عادت می کنیم}
    Naser Nikoubakht, Seyyed Ali Dasp, Saeed Bozorg Bigdeli, Mojtaba Monshizadeh
    With the advent of linguistic researches in the early seventies on the conditions of the women in language, an overwhelming turn came into the sociolinguistics. The most important rationale behind this attitude was the surge in Feminist movements in the modern times. Women authors strongly believe that masculine/male literature reinforces traditional sexual clichés and that in their works, portrays women as dependent and victim. They contend that the image depicted by men in their works of women is more frequently than not unrealistic. In other words, women/females in most of the literary works are considered as “others” to men/males and, henceforth, in male-dominated literature, the women question and the women experience are not dealt with. Quite on the contrary, the role assumed for women is what men ascribe to them and deem more suitable. This led to women arguing that, since they are endowed with special biological features and feminine experiences like sympathizing, cooperation, sensitivity and special power to observe, they are more likely to convey a special aspect of femininity to the reader, which is absent from male/masculine writing/écritude. Female writers in Iran could establish their place in writing fictional works and, hence, be widely received by the audience. This paper, via applying the Theory of Language and Social Semiotics, tries to delve into two novels: ‘Sovashon-by Simin Daneshvar-and ‘Adat mikonim'-by Zoya Pirzad. The methodology is descriptive-analytic. This paper substantiates the claim that women in different strata (syntactic, semantic and cognitive) of these two novels struggle to represent their identity in various ways
    Keywords: Language system, Code, Pragmatic variant, Syntactic stratum, layer, Semantic stratum, layer, Cognitive stratum, laye}
نمایش نتایج بیشتر...
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال