به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « زبانشناسی فارسی » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «زبانشناسی فارسی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • جلال رحیمیان
    تاکنون، گروه اسمی فارسی در چارچوبهای نظری گوناگونی مورد تحلیل و مداقه قرار گرفته است. بر پایه تمامی این تحلیلها، هر گروه اسمی شامل یک هسته اجباری و تعدادی وابسته اختیاری است. اگرچه ماهیت وابسته ها کمابیش روشن است، وضعیت بعضی از آنها نسبت به هسته هنوز مبهم است و تحقیقی دوباره را می طلبد.
    این تحقیق پس ازمروری برمهمترین تحقیقات پیشین به تحلیل ساختی گروه اسمی فارسی برپایه نحو ایکس تیره می پردازد.براساس این نظریه، عناصر گروه اسمی در سه سطح ظاهر و با استفاده از برچسبهای ایکس"، ایکس'' و ایکس نشان داده می شود. در این تحلیل، هر گروه اسمی که با نخستین وابسته پیشرو همراه باشد در بالاترین سطح قرار می گیرد وبا علامت (ا′′) نشان داده می شود. گروه های اسمی فاقد نخستین وابسته پیشرو درسطح دوم قرارمی گیردو با علامت (ا′) نشان داده می شود. هسته در پایین ترین سطح قرار می گیرد و با (ا) نشان داده می شود. تحلیل و توصیف مصداق و جایگاه هر کدام از وابسته های گروه اسمی فارسی از مهمترین اهداف این تحقیق است.
    کلید واژگان: گروه های اسمی فارسی, نحو ایکس تیره, دستور زبان فارسی, زبانشناسی فارسی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال