به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « متی » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «متی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • دره دادجو
    مسیح و سیاوش به عنوان انسان هایی که معصومیت و پاکدامنی آنان در تضاد با واقعیت زمانه آنهاست، زندگی خویش را زیر فشار جبری ویران گر می فرسایند و با همه تفاوت هایی که در شیوه زندگی دارند در مرگی معصومانه با یکدیگر این همانی می یابند. کشمکش بین دو بعد تن و جان، عنصر مشترک حیات و هستی آن دو است و از آن جا که شیوه و فلسفه مرگ آنان زندگی را معنا و مفهوم می بخشد، پژوهش حاضر از منظری اسطوره ای و حماسی، بیشتر مرگ این دو شخصیت را مورد تحقیق و تطبیق قرار می دهد.
    کلید واژگان: اسطوره, حماسه, نقد تطبیقی, تراژیک, مسیح, قربانی, متی, لوقا, انجیل, خویشکاری}
    Dorreh Dadjou
    Christ and Siavash represent people whose innocence and chastity are in opposition with the truth of their age. They spend their lives under oppression and desolation، and despite the differences in their manner of living، become kindred spirits in death. The struggle between the two dimensions of body and soul is the shared element of their life and being; and since the manner and philosophy of their death give meaning and significance to their life، the present study examines and compares the death of these two personalities from a mythical and epic aspect.
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال