جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "improvement" در نشریات گروه "ادبیات و زبان ها"
تکرار جستجوی کلیدواژه «improvement» در نشریات گروه «علوم انسانی»-
امروزه افراد در دنیای دیجیتالی زندگی می کنند و همه از کودکان گرفته تا افراد بزرگسال قادر به استفاده از فناوری های رایانه ای و موبایلی هستند. در طی سال های اخیر، استفاده از بازی های موبایلی به یکی از موضوعات جذاب مورد پژوهش در حوزه تدریس زبان خارجی تبدیل شده است. هدف این پژوهش بررسی اثر استفاده از بازی های موبایل بر بهبود واژگانی زبان آموزان خردسال بود. یک طرح تحقیق ترکیبی و نیمه تجربی با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. نمونه پژوهش شامل 30 زبان آموز خردسال دختر و پسر در مرکز کانون زبان ایران کرمانشاه بود. داده های کمی با آزمون تی مستقل تحلیل شدند. داده های کیفی با مصاحبه جمع آوری و با برنامه کاربردی مکس کیو دیا تحلیل شدند. نتایج تفاوت آماری معناداری بین گروه های شاهد و آزمایش از لحاظ بهبود دانش واژگانی نشان داد. گروه آزمایش عملکرد بهتری را در مقایسه با گروه شاهد داشت. اما، مشخص شد که تفاوت آماری معناداری بین زبان آموزان دختر و پسر از لحاظ بهبود دانش واژگانی وجود نداشت. نتایج بخش کیفی نیز نشان داد زبان آموزان دختر و پسر نگرش مثبتی را نسبت به استفاده از بازی های موبایل داشتند. مشخص شد که استفاده از بازی های موبایل در افزایش انگیزه زبان آموزان خردسال برای یادگیری واژگان موثر است. افراد شرکت کننده در حین استفاده از بازی های موبایل از خود علاقه، انگیزه و اشتیاق مضاعفی را نشان دادند. آن ها نسبت به افزایش دانش واژگانی خود با بازی موبایل علاقه مند بودند. به علاوه، انجام بازی های موبایل موجب تسهیل حفظ کردن واژگان جدید میان افراد گروه آزمایش شد. یافته های این پژوهش می تواند برای آموزش زبان مفید باشد.
کلید واژگان: بازی, انگلیسی, ارتقا, دانشToday, people live in a digital world and everyone from children to adults is able to master technology in the form of computers and gadgets. In recent years, the use of gamification has been an important focus of attention in English as foreign language learning. This study aimed to examine the influence of using mobile games on the vocabulary improvement of young learners. A mix- quasi-experimental pre-test – post-test design was implemented in which 30 male and female young learners studying English as a foreign language at Iran Language Institute in Kermanshah were participated. The quantitative data was analyzed using the independent samples t-test. The qualitative data was gathered through interviews and analyzed using Maxqudia software. The results indicated a statistically significant difference between the control and experimental groups in terms of vocabulary achievement. The experimental group performed better and achieved higher results compared to the control group. However, it was found that there was no statistically significant difference between male and female students regarding their improvement in vocabulary. The results of qualitative part indicated that both male and female students exhibited a positive attitude towards the use of mobile games. The participants expressed interest, enthusiasm, and motivation while playing the mobile games. They displayed a keen desire to expand their vocabulary knowledge and acquire new words. Moreover, the mobile games facilitated easier memorization of the words. The findings of this study can be useful in language education.
Keywords: Game, English, Teaching, Improvement, Knowledge
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.