به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "local culture" در نشریات گروه "ادبیات و زبان ها"

تکرار جستجوی کلیدواژه «local culture» در نشریات گروه «علوم انسانی»
جستجوی local culture در مقالات مجلات علمی
  • دنا کریستاوان*، سندی فردیان سیاه، میشل پیکارد

    صقه گویی دیجیتال یک رویکرد پذیرفته شده جهانی به آموزش زبان انگلیسی است. اما در بافت آموزش انگلیسی به عنوان زبان خارجی کشور اندونزی، قصه گویی به عنوان یک رویکرد آموزشی، به ویژه توانایی آن در ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگ بومی دانش آموزان و فرهنگ انگلیسی، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. ما در این مطالعه، تاثیر یک پروژه روایی قصه گویی مبتنی بر فرهنگ محلی بر روی توانایی دانش آموزان دبیرستانی اندونزیایی در معناسازی در زبان انگلیسی را گزارش می نماییم. به عنوان بخشی از یک رویکرد مطالعه موردی، از روش های مختلف جمع آوری داده های کیفی، از جمله مصاحبه های گروهی متمرکز، مجلات بازاندیشی دانش آموزان، مشاهدات کلاس درس و محصول قصه گویی، استفاده کردیم. در نهایت برای تفسیر داده ها از رونویسی چندوجهی و تحلیل محتوای موضوعی استفاده شد. این مطالعه نشان میدهد که داستان دیجیتال ابزار موثری برای بیان هویت دانش آموزان و معناسازی از طریق داستانهای فرهنگ محلی آنها است. همچنین، شرکت در این فعالیت ها به بالا رفتن انگیزه دانش آموزان منجر گردید. کار مشترک گروهی به دانش آموزان در معناسازی، تمرکز بر موضوعات مرتبط با مسایل شخصی، و کاهش استرس کمک کرد و به آنها اجازه داد تا بر برقراری ارتباطات تمرکز کنند. همچنین، استفاده از فرهنگ محلی به دانش آموزان در ایجاد پلی بین عبارات و محتوای واژگانی آشنا و واژگان و محتوی فرهنگی انگلیسی کمتر شناخته شده یاری رساند و به تعامل و موفقیت بیشتر در زبان انگلیسی منجر شد. از دیدگاه عملی نیز یادگیری مبتنی بر پروژه قصه گویی به معلمان زبان انگلیسی کمک کرد تا تجربیات یادگیری واقعی و ارتباطی را در یک برنامه درسی فشرده ادغام کنند.

    Dana Kristiawan *, Sandi Ferdiansyah, Michelle Picard

    Digital Storytelling (DST) is a globally accepted approach in teaching English. However, in the Indonesian EFL context, little attention has been paid to DST as a pedagogical approach, particularly its potential to create a bridge between the students’ primary culture and that of English cultures. We report on how DST helped Indonesian junior-school students make meaning in English through a local culture-based DST narrative project. As part of a case study approach, we used various qualitative data collection methods, including focus group interviews, students' reflective journals, classroom observations, and the DST product itself. Finally, multimodal transcription and thematic content analysis were used to interpret the data. The study shows that the digital story is an effective tool to express the students' identity and make meaning through their local culture stories. Participating in these activities also increased student motivation. Working collaboratively in a group helped them to make meaning and focus on topics that resonated with them personally, reduced stress, and allowed them to focus on communication. Drawing on their local culture also assisted to build a bridge between the familiar lexical content and terminology and the less familiar English cultural content and vocabulary, resulting in enhanced engagement and achievement in English. Practically, the DST project-based learning assisted EFL teachers to integrate authentic and communicative learning experiences into a packed curriculum.

    Keywords: digital storytelling, local culture, project-based learning, identity, vocabulary development
  • امیرحسین صادقی*
    دو مفهوم «دیگری» و «دیگری سازی» از مفاهیم پر بسامد در پژوهش های جدید در ادبیات پسا استعماری است. درونمایه اصلی رمان «همه چیز فرو می پاشد» ، نوشته چینوا آچبه، آسیب شناسی علل عدم موفقیت مقاومت فرهنگ بومی آفریقایی در برابر فرهنگ غربی است. هر چند بسیاری از منتقدین، در پرتو نظریه نقد پسا استعماری تلاش کرده اند جنبه ضد استعماری رمان و نقش غربی ها را در اضمحلال جامعه بومی آفریقایی برجسته کنند اما مقاله پیش رو بر آن است تا نشان دهد که آچبه با پر رنگ کردن نقش مخرب «دیگری سازی» در درون خود جامعه سنتی آفریقایی، آن را از جمله علل مهم مقهور شدن فرهنگ آفریقایی در برابر فرهنگ استعماری غرب معرفی کند. اصلی ترین پایه نظری نوشته حاضر، نظریات گایاتری اسپیوک (Spivak) ، منتقد هندی تبار است. اسپیوک با نقد نظریات خودمحورانه نظریه پردازان پسااستعماری و فمینیسم غربی و همینطور با برجسته کردن مفهوم «به حاشیه رانده شدگان یا نیروهای جزء» (subaltern) ، کمک می کند که بتوان آثار ادبی نویسندگان غیر غربی را با نگاه متناسب با این آثار بررسی کرد، نه صرفا با رویکرد خودمحورانه غربی. مقاله حاضر با تکیه بر این نظریات تلاش خواهد کرد تا نشان دهد چگونه فرآیند دیگری سازی در درون یک جامعه آفریقایی با ایجاد تفرقه و شکاف در درون این جامعه فرصت مناسبی را در اختیار استعمارگران بیگانه قرار می دهد تا با نفوذ و تاثیرگذاری بر به حاشیه رانده شدگان ارکان فرهنگی و ساختار قدرت تا به طور کامل در اختیار بگیرند.
    کلید واژگان: دیگری, دیگری سازی, آچبه, اسپیوک, فرهنگ بومی, مقاومت
    Amirhossein Sadeghi*
    The present article attempts to show how Chinua Achebe in Things Fall Apart has made use of the notion of "Othering" from a new perspective. Many critics have focused on postcolonial criticism to suggest that Achebe's novel is a sharp criticism of the Western colonialism in Africa. However،the present article tries to suggest that Things Fall Apart is more concerned with the internal than external "Othering". Achebe has succinctly focused on the internal dynamics of the African local culture to reveal its weak points through which the Western culture infiltrated the traditional tribal structure. The Most important aspects of this internal Othering is portrayed in the African communities' of making special parts of the society as strangers and subaltern. The Western colonizers appropriate this particular quality of societal making of strangers to bypass the structure of local power and dominate the community.
    Keywords: Internal Othering, Local Culture, Things Fall Apart, Achebe, Resistance
  • قدرت الله طاهری*
    محمود دولت آبادی یکی از داستان نویسان بزرگ ایران است. او با تلاش و جدیت در امر خلاقیت ادبی توانسته است خود را در جامعه ادبی ایران و تا حدی جهان تثبیت کند. دولت آبادی مانند هر نویسنده بزرگ دیگر مراحل رشد و تکامل هنری خود را گام به گام پیموده و از پیچ و خم های دراز دامنی گذشته است. تحت تاثیر گفتمان های متعدد و مدام نوشونده تاریخ معاصر ایران قرار گرفته و آثارش را در واکنش و پاسخ به این گفتمان ها خلق کرده است. در این پژوهش، داستان های بلند او را که به یک اعتبار میان داستان کوتاه و رمان معلق مانده اند، از نگاه تاثیر مستقیم و غیر مستقیم ایدئولوژی و گفتمان های رایج در دهه های چهل و پنجاه هجری بررسی کرده ایم. این آثار به لحاظ زیباشناختی دارای ضعف هایی است، اما نویدبخش نویسنده ای بزرگ هستند که با نگارش کلیدر، جای خالی سلوچ و روزگار سپری شده مردم سالخورده به حقیقت می پیوندد. اما از نظر درونمایه و پرداخت شخصیت های داستانی، دولت آبادی شاید بدون آنکه خود اشرافی بر این امر داشته باشد، در دامنه اثرگذاری ایدئولوژی و گفتمان های روزگار خود قرار می گیرد و مضامینی را به دنیای داستان هایش وارد می کند که با محیط فرهنگی خود چندان سنخیتی ندارند و آدم های او نیز ریشه های خود را از سرزمین فرهنگ بومی کنده اند و غرب پروردگانی هستند که تنها زبان و لباس بومی بر تن کرده اند.
    کلید واژگان: نقد ادبی, ادبیات داستانی معاصر, ایدئولوژی, گفتمان, محمود دولت آبادی, درونمایه, شخصیت پردازی, فرهنگ غیر بومی
    Ghodratolah Taheri*
    One of the greatest Iranian novelists is Mahmoud Dowlatabadi, who is celebrated enough in the literary society of Iran and to some extent in the world due to his creative works. He has also gone forward in his works step by step, like every other author. In fact, he has been affected by various and continually renovating discourses of contemporary history of Iran in such a manner that a part of his works has been written in response to theses discourses. In this research, the direct and indirect impacts of ideology and common discourses on Dowlatabadi’s novelettes in 40th and 50th decades are studied in terms of their being between novel and short story. These works were promising with a great author regarding to the writing of Kelidar, Missing Soluch, Bygone Days of the Elderly, although they might have a range of weak points as well. Furthermore, in choosing the themes and the characters which he has created and developed through his novelette, he may have been influenced by the ideology and discourses of his own time without being conscious. Finally, the topics used in his novelettes as well as the characters are not in harmony with their roots and their local culture, that is, they are not created for the referred culture and the characters just speak in Persian and wear local cloths without having any other common root with the country they live.
    Keywords: Literary criticism, contemporary fictional literature, ideology, discourse, Mahmoud Dowlatabadi, theme, characterizing, non, local culture
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال