به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ma tabaqqa lakom novel » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «ma tabaqqa lakom novel» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • احمدرضا صاعدی
    رمان «ما تبقی لکم» اثر غسان کنفانی، شاعر و داستان نویس معاصر فلسطینی، بر اثر کاربست تکنیک های جدید داستان نویسی، در زمره نخستین رمان های مدرنی به شمار می رود که توانسته است در روند نوآوری و شکوفایی ادبیات داستانی عربی سهم بسزایی داشته باشد؛ از آن جا که این رمان در زمره ادبیات داستانی جریان سیلان ذهن قرار می گیرد، گسستگی زمان حاکم بر این نوع داستانی موجب شده است که روایت داستان در صحنه های مختلف توسط راویان متعدد و از زاویه های گوناگون روایت شود، بنابراین؛ انتظار می رود که فرم و شکل غالب سنتی زاویه دید و راوی در این رمان برخلاف داستان های کلاسیک، پیوسته در نوسان و تغییر باشد؛ به همین علت در این مقاله سعی شده است تا از میان عناصر داستان، راوی و کانونی سازی، بر اساس برخی از دیدگاه های منتقدان ساختارگرا مانند ژرار ژنیت و تودوروف، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
    کلید واژگان: غسان کنفانی, ماتبقی لکم, جریان سیلان ذهن, راوی, درجه کانونی سازی}
    Ahmad Reza Saedi
    New techniques of storytelling are applied in the novel «Ma Tabaqqa Lakom» written by Ghassan Kanafani، contemporary Palestinian poet and novelist. It is one of the first modern novels of Arabic fiction which has played a considerable role in the innovation and flourish of Arabic fiction. Since the technique of stream of consciousness is used in this novel; and as a result of interruption of time in this kind of fiction، the story is narrated in different scenes، by various narrators، and from several points of view; it is expected that the dominant traditional form of point of view and narrator، in contrast with classical fiction، be in a constant fluctuation in this novel. Therefore، this study attempts to examine narrator and the degree of canonization، among elements of fiction، according to the views of some of structuralist critics such as Gerard Genette and Todorov. In this paper، stream of consciousness and narrator، different kinds of narrator and point of view are explained briefly. Then، it uses these elements in order to challenge the novel.
    Keywords: Ghassan Kanafani, Ma Tabaqqa Lakom Novel, Stream of Consciousness, Narrator, Degree of Canonization}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال