به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « آنی ارنو » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «آنی ارنو» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • فرزانه کریمیان، عطیه اعرابی *

    چکیده—خودزندگی‌نامه‌نویسی که پیش از این در دهه 50 و 60 میلادی توسط جریان ساختارگرایی، به بهانه حذف نویسنده از اثر، سرکوب شده‌بود، در اواخر قرن بیستم با تنوع و خلاقیت بسیار متولد شد و در سال‌های اخیر به اوج خود رسید. خودزندگی‌نامه‌نویسی دایما دستخوش تغییر و تحولات گسترده مضمونی و ساختاری است و امروزه بواسطه ناهمگونی-هایی که حاصل عدم رعایت توازن این تولیدات ادبی با مبانی نظری رایج این سبک است، متمایز شده‌است. ازدیگر روی، این تمایل ادبی برای درون‌نگری و خلق نوآوری‌های خارج از چهارچوب نظری، بطور ویژه در بسیاری ازآثار زنان نویسنده مشهود است. مقاله حاضر برآن است تا به بررسی خودنوشتاری در آثار انی‌ارنو، کاترین‌کوسه و سیمین‌بهبانی به عنوان‌ نویسندگان ‌قرن‌ بیست‌ و ‌یکم‌ بپردازد. ‌از‌آنجایی‌که ‌در‌ زندگی‌نامه‌خود‌نوشت‌ این‌ نویسندگان انعکاسی از حضور چشمگیر "دیگری"‌‌ بحدی متبلور است که "من" نویسنده بعنوان قدرت مطلق متن شناخته نمی‌شود، این نوشتارکه دیگر متکی بر "من" نیست به نوشتاری تبدیل می‌شود که آنرا دیگری‌زندگی‌نامه‌نویسی می‌نامند. برپایه نظریه‌های نقد‌ادبی‌زنانه، این جستار می‌کوشد تا خودنوشتاری که در آثار این سه نویسنده بصورت "دیگری‌نوشتاری" ظاهر می‌شود را بررسی نماید.

    کلید واژگان: انی ارنو, خود, دیگری زندگینامهنویسی, زنانگی, سیمین بهبهانی, کاترین کوسه}
    Farzaneh KARIMIAN, Atiyeh ARABI*

    Résumé Mise au premier plan dans le champ littéraire contemporain, la pulsion autobiographique, autrefois refoulée par la vague structuraliste des années 50-60 excluant l'auteur de sa création, renaît avec une grande diversité et inventivité à cette fin du siècle et atteint son apogée pendant ces dernières années. En perpétuelle transformation quant à ses formes et à ses contenus, la pratique autobiographique d’aujourd’hui se singularise par son hétérogénéité et par ses transgressions des préceptes canoniques du genre, formalisés par les théoriciens dont Philippe Lejeune et Georges Gusdorf. D’ailleurs, cette prédilection esthétique pour l’introspection se révèle notamment dans nombre de récits, écrits par des femmes, frappant le lecteur par la façon dont elles s’écrivent.Le présent article se propose d’enquêter la mise en scène de soi dans trois ouvrages du XXIe siècle, à savoir l’œuvre autobiographique d’Annie Ernaux, de Catherine Cusset et de Simine Behbahâni, du fait qu’elle reflète une ouverture quasi-totale à autrui au point que ce n’est plus le moi qui a la pleine puissance et qui l’emporte dans le texte. Cette écriture moins concentrée sur le « je » approche ces tentatives autobiographiques de ce que l’on appelle « alterbiographie ». Chez elles, le récit de soi se manifeste comme l’écriture de l’autre que l’on se propose d’étudier à la lumière des théories de critique littéraire générique au féminin.

    Keywords: Auto-alter-biographie, études du genre(gender), féminines, Annie Ernaux, Catherine Cusset, Simine Behbahâni}
  • علی عباسی، آی ناز توانا کفاش *

    این تحقیق در نظر دارد فرآیند شکل گیری نوع جدیدی از سبک ادبی را از خلال یکی از آثار آنی ارنو به نام خاطره نویسی بیرون بررسی کند. تاثیر غیر قابل اجتناب و پررنگ تیوری های پییر بوردیو، بر مجموعه آثار ارنو و به خصوص مجموعه آثاری که تحت عنوان خاطره نویسی نامگذاری شده اند، به یکی از مشتقات سبک اتوبیوگرافی (خودنگاری) یعنی خاطره نویسی غیر شخصی (کلمه جدیدی که برای اولین بار توسط میشل تورنیه پیشنهاد شد) وسعت بخشید. دراین تحقیق، همچنین سعی داریم جوابی برای این سوال پیدا کنیم: آیا عناصر خارجی اثر مورد بررسی و عناصر مهم تیوری های بوردیو (برای مثال رابطه غالب - مغلوب بازتجدید سطوح اجتماعی) به نوآوری سبک جدید ادبی می انجامد یا تنها به قالب ساده ای از اتوبیوگرافی (خودنگاری) محدود می شود؟

    کلید واژگان: آنی ارنو, خاطرات بیرونی, خودنگاری, خاطره نویسی غیر شخصی, پییر بوردیو}
    Ali Abbassi, Aynaz Tavanakaffash*

    Ce travail de recherche envisage d’analyser la naissance d’un nouveau genre littéraire au travers d’un ouvrage d’Annie Ernaux: Journal du dehors. L’influence incontournable des théories de Pierre Bourdieu sur l’œuvre d’Ernaux et notamment ses ouvrages intitulés «journal», a donné de l’ampleur à une variation du journal intime, le journal extime (terme proposé pour la première fois par Michel Tournier). Dans le cadre de cette étude, nous allons essayer également de trouver une réponse à cette question: les éléments extérieurs de l’ouvrage en question, ainsi que les facteurs majeurs des théories de Bourdieu, tels que la relation dominé-dominant et la reproduction des classes, aboutissent-ils à une initiative générique ou se réduisent-ils à une simple forme autobiographique? Dans le cadre de cette étude, nous allons essayer également de trouver une réponse à cette question : les éléments extérieurs de l’ouvrage en question, ainsi que les facteurs majeurs des théories de Bourdieu, tels que la relation dominé-dominant et la reproduction des classes, aboutiront-ils à une initiative générique ou se réduiront-ils à une simple forme autobiographique ?

    Keywords: Annie Ernaux, Journal du dehors, Autobiographie, journal extime, Pierre Bourdieu}
  • محمد کیانی دوست

    در آثار آنی ارنو، حس حقارت خاصی مشهود است. حس حقارتی که ارنو تجربه کرده و در آثار خود بازتاب داده است، حس شرم (شرم از خود یا دیگران، عنوان یکی از آثار او) را در پی دارد. این حس درواقع، پایه و اساس زخمی است که ارنو در تمام آثار ادبی خود به طرز ماهرانه‌‌ای به تصویر کشیده است؛ یعنی جداشدن از ریشه و اصالت خود و شکاف اجتماعی. در این مقاله برآنیم به پرسش‌‌های مطرح‌‌شده در ارتباط با عقده حقارت که به‌‌طور تقریبی در کلیه آثار ارنو حس می‌‌شود، پاسخ دهیم؛ درواقع پاسخ دهیم که منشا و اساس عقده حقارت در آثار ارنو چیست؟ مظهر عینی این احساس چیست؟
    بدین منظور، در آثار ارنو مسئله زخمی که در قالب عقده حقارت متظاهر شده، قابل تشخیص و بررسی است؛ زخمی که منجر به حالتی بینابینی می‌‌شود؛ حالتی شبیه بلاتکلیفی بین دو دنیای متناقض به صورتی که به هیچ‌‌کدام تعلق نداشته باشد. این حالت در آثار ارنو به‌‌واسطه مفهوم شکاف اجتماعی متجلی می‌‌شود؛ شکافی که در پی خروج از طبقه اجتماعی خود، دنیایی بدون فرهنگ و اندیشه و ورود به طبقه بورژوا و فرهیخته و به‌‌صورت نوعی خیانت، شکل می‌‌گیرد؛ علاوه‌‌بر این مسئله تحقیق نقش جبرانی نوشتار ارنو در پردازش و درمان عقده حقارت را رمزگشایی و آشکارسازی می‌‌کند.

    کلید واژگان: عقده, حقارت, آنی ارنو, شرم, نوشتار}
    mohammad kianidust

    Dans l’œuvre d’Ernaux, un certain sentiment d’infériorité se fait sentir. L’infériorité ressentie par Ernaux engendre, sur un deuxième plan, le sentiment de la honte (le titre de l’une de ses œuvres), soit à l’égard d’elle-même, soit à l’égard d’autrui. La honte de soi est à l’origine du trauma qu’Ernaux a habilement représenté dans l’ensemble de sa production littéraire: la rupture conflictuelle et la déchirure sociale. Cet article est suscité par le souci de répondre aux questions qui se posent essentielles en termes d’un complexe qui imprègne toute l’œuvre de l’auteur y compris La place, La honte et Une femme: Quelle est l’origine du complexe d’infériorité dans l’œuvre de l’auteur ? Quelle est la manifestation concrète de ce sentiment ? A cet effet, on peut reconnaître dans l'œuvre d'Ernaux, la problématique d’un trauma configuré par le complexe d’infériorité, ce qui mène à un état de l'entre deux, et qui se traduit chez Ernaux par la rupture qu'avait constitué pour elle le passage de son milieu d’origine, un monde sans culture intellectuelle, à un monde bourgeois et cultivé. La problématique continue à décrypter le rôle compensatoire que joue l’écriture ernauxienne dans le traitement de ce complexe d’infériorité.

    Keywords: Annie Ernaux, Complexe, Écriture, Honte, Infériorité}
  • مینا رفعتی *، یاسمین محمدی
    زیبایی شناسی کلاسیک آلمان، نظریه ی رمان را در سطح تاریخی بررسی می کند. زمانی که هگل رمان را به عنوان حماسه بورژوازی مطرح میسازد، در واقع آن را نوعی هنر میداند که در درون تکامل بورژوازی، با حماسه همخوانی پیدا می کند. قهرمان مسئله دار در رمان، به تعبیر لوکاچ در جستجوی آرمان های از دست رفته ی خویش- در فضایی که ارزش های قهرمان جایی ندارند- به پا می خیزد؛ خیزشی که در آخر به شکست منجر می شود. این قهرمان دن کیشوت وار در طلب ارزش هایی است که جامعه ی بورژوازی تحققی برایشان متصور نیست. پس قهرمان مسئله دار رمان قرن بیستم، شوالیه ی جدیدی است: او میکوشد که از ورای وجود خانواده، جامعه، دولت، قوانین، گرفتاری های شغلی و غیره، به جدال با نگون بختی پیش رویش برخیزد.
    این مقاله، با پژوهش در دو رمان اتوبیوگرافیک آنی ارنو: کمدهای خالی و اتفاق ، به بررسی مفهوم قهرمان مسئله دار میپردازد و از منظر جامعه شناختی ادبی به موضوع تقابل قهرمان رمان و جامعه بورژوازی می نگرد.
    کلید واژگان: نقد جامعه شناختی, آنی ارنو, قهرمان مسئله دار, رمان اتوبیوگرافیک, اتفاق, کمدهای خالی}
    Mina RAFATI*, Yassmin MOHAMMADI
    L’esthétique classique allemande étudie le roman sur un plan historique. Quand Hegel reconnaît le roman en tant qu’épopée de la bourgeoisie, ou plutôt de moderne épopée bourgeoise, il ne fait qu’estimer le roman comme un genre artistique qui, au travers de l’évolution de la bourgeoisie, revêt un rôle et une importance identiques à ceux de l’épopée. Selon les termes lukácsiens, le héros problématique du roman, à la recherche de ses idéaux perdus, s’insurge dans un milieu où ses valeurs n’ont aucune pertinence, dans une insurrection qui ne se solde à la fin que par l’échec. Ce héros recherche, à la manière de Don Quichotte, des valeurs qui ne sont pas réalisables aux yeux de la société bourgeoise. Le présent article tente d’étudier le concept du héros problématique à travers deux romans d’Annie Ernaux, Les Armoires vides et L’Événement, traitant dans une approche sociocritique lukácsienne l’opposition du héros du roman avec la société bourgeoise et ses efforts pour s’y intégrer,,.
    Keywords: Sociocritique, Lukács, Annie Ernaux, Héros Problématique, Roman Autobiographique, L’Événement, Les Armoires Vides}
  • فرزانه کریمیان، عطیه اعرابی *
    داستان های خودزندگینامه ای زنان پیش از ظهور ادبیات و نقد ادبی معاصر، همیشه مطرود و کم ارزش انگاشته شده بود و در حاشیه قرار داشت. این کم ارزشی بیشتر ناشی از رعایت نکردن توازن این داستان ها با مبانی نظری رایج این سبک ادبی است که بر پایه اصول وحدت، انسجام و استقلال استوار هستند. داستان های خودزندگینامه ای زنان «من» غیرمتمرکز، جمعی و «رابطه ای» را ارائه می دهد که در قالب نوشتاری پراکنده و چندگونه بیان شده است. مسیر داستان های خودزندگینامه ای انی ارنو و گلی ترقی، دو نویسنده معاصر فرانسوی و ایرانی، با قالب نظری ارائه شده نظریه پردازان همخوانی ندارد. این منطبق نبودن به طور ویژه ریشه در تصویری دارد که هر دو نویسنده از «من» منتقل می کنند: «من» فراشخصی به جای «من» ای واحد و منسجم. جستار حاضر بر آن است تا با تکیه بر نظریه های فیلیپ لوژن و ژرژ گوسدرف، بخشی از تفاوت ها و نوآوری های داستان های خودزندگینامه ای را در نوشتار انی ارنو و گلی ترقی استخراج کند تا نوعی بوطیقای نوشتار خودزندگینامه ای زنانه بررسی شود.
    کلید واژگان: خودزندگینامه نویسی, زنان, نوآوری, من, انی ارنو, گلی ترقی}
    Farzaneh Karimian, Atiyeh Arabi *
    De tout temps, jusqu’à l’avènement de la littérature et la critique contemporaines, les autobiographies écrites par les femmes ont été exposées aux rejets, marginalisations et dévaluations. Cette dépréciation provient, en grande partie, de la dissemblance qui existe entre les créations autobiographiques féminines et les conventions canoniques du genre, définies par les théoriciens. Les récits autobiographiques féminins donnent à lire un «Moi» «relationnel», décentré et collectif, dessiné dans une écriture fragmentaire et protéiforme. Cette divergence, nous la constatons dans les récits autobiographiques d’Annie Ernaux et de Goli Taraghi, deux figures de littérature contemporaine française et iranienne. Basé sur la démarche théorique de Philipe Lejeune et Georges Gusdorf, le présent article cherche à démontrer, comment et sous quels aspects le parcours autobiographique de deux auteures se distingue du modèle canonique. Serait-il possible d’en dégager une certaine poétique de l’écriture autobiographique au féminin? Ainsi, à la question consistant à savoir, dans quelles mesures les autobiographies de Taraghi et d’Ernaux divergent du modèle théorisé, présentons-nous, dans cet article une réponse déterminative en disant que leur tentative autobiographique s’en détachent dans la mesure où elles représentent un «Moi» intersubjectif, «transpersonnel» voire collectif au lieu d’un moi cohérent et unifié.
    Keywords: Mots-clés: Autobiographie, féminité, transgression, moi, Annie Ernaux, Goli Taraghi}
  • محمد کیانی دوست*، اسفندیار اسفندی
    ادبیات معاصر که همچنان سرسختانه به مفاهیم جامعه شناختی گرایش دارد، شاهد پیدایش نویسندگانی مانند آنی ارنو در فرانسه و فریبا وفی در ایران است. آثار ایشان در واقع نوعی سرمایه گذاری ادبیات مدرن بر ادبیات کلاسیک است. آثار این دو رمان نویس در دوران مدرن نوشته شده است. به این معنا که این آثار، دیگر نشان دهنده تاریخ یک فرد (شخصیت قهرمان) مجزا و جدا از چارچوب ساختار اجتماعی بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی، شیوه بودن در جهان با توجه به ارتباط وی با جامعه ای که بدون آن، پرسوناژ هویت خود را از دست می دهد، نیست. شخصیت های این نویسندگان، بیشتر نشان دهنده بیماری جامعه ای است که درگیر دوره گذر از سنت به مدرنیته است.
    درواقع، حوزه های مهم در این دوره از زندگی از هم جدا هستند: سیاست، خانواده، اقتصاد و آموزش و پرورش. در این دوران، جدایی بین نهادهای اجتماعی رخ می دهد. این جدایی باعث می شود که فرد از جامعه کناره گیری کند. فردیت متمایز و جدا از هویت اجتماعی خود است؛ اما انسان مدرن می خواهد این خلا را با فرار از ریشه های خانوادگی خود پر کند و به جهانی پناه ببرد که در آن خوشبختی، مصنوعی است و پیوسته تسلیم فن آوری، مدرنیته و پیامدهای آن باشد.
    کلید واژگان: آنی ارنو, فریبا وفی, فاصله ی نسلها, هویت اجتماعی, مدرنیته, شکاف اجتماعی}
    Mohammad Kianidust*, Esfandiar Esfandi
    La littérature de l’extrême contemporain, fermement attaché aux concepts sociologiques, voit sa montée grâce aux écrivains tels Annie Ernaux en France et Fariba Vâfi en Iran, dont l'œuvre est considérée comme un passage de la littérature moderne à la littérature classique.
    La littérature de l’extrême contemporain, fermement attaché aux concepts sociologiques, voit sa montée grâce aux écrivains tels Annie Ernaux en France et Fariba Vâfi en Iran, dont l'œuvre est considérée comme un passage de la littérature moderne à la littérature classique. Les œuvres de ces deux romancières sont des produits de l'ère moderne dans ce sens quelles ne représentent plus lhistoire dun individu (personnage héros) isolé et séparé des cadres sociaux sans tenir compte du milieu, des manières d'être et des positions vis-à-vis de la collectivité sans quoi il perd son identité. Dans cet article, nous cherchons à répondre aux questions sur la place de la modernité dans toutes ces péripéties, sur la manière d’éviter la persistance de la souffrance et le sentiment de reniement de ses origines, sur l’approche de Vâfi et d’Ernaux face à la modernité, et enfin, sur la façon qu’elles adoptent en vue de réhabiliter le statut de la femme moderne à travers la littérature féminine. Les personnages de ces écrivains représentent plutôt une collectivité traumatisée par le passage dune ère de transition. Lindividu cherche à combler cette lacune par la fuite, de ses origines, et se réfugier dans un monde où lattrait du bonheur est artificiel, et ne cesse de céder place à la technologie, c’est-à-dire la modernité et ses implications.
    Keywords: Annie Ernaux, Fariba Vâfi, identité sociale, modernité, rupture}
  • فریده علوی، فاطمه غلامی*
    تخیلی یا واقعی، «خود» تعریفی از قبل تعیین شده نیست، و نویسنده نوع خودنگاری سعی بر آن دارد که زندگی بدون فرم «خود» را در فرم و ساختار نوشتار بگنجاند. اما نشان دادن تصویر موضوعی («من») که مدام در حال تغییر و حرکت است، ژانر ادبی خودنگاری را تبدیل به فضایی از تعدد «خود» می کند. در خودنگاری«من» دست به انتخاب «خود» می زند تا بتواند زندگی محدودش را تبدیل به زندگی ای غنی و چندگانه کند. این انتخاب آزادانه در معرفی «خود»، هر بار مفهومی جدید از رابطه میان تمام «خود»ها ارائه می دهد.
    در این مجال سعی بر آن داریم که به سوالاتی بپردازیم که دربرگیرنده این موارد هستند: «من»، نقش و جایگاه آن و اشکال و صداهایی که به خود نسبت می دهد تا شانس دوباره زندگی کردن را بیابد. بدین منظور، دو اثر من او رضا امیر خانی و جایگاه آنی ارنو را به عنوان دو نمونه از ادبیات معاصر فارسی و فرانسه مورد بررسی قرار خواهیم داد. هر دو اثر به نحوی دربرگیرنده «من» هستند، و با استفاده از شیوه های مختلف به صحبت درباره این «من» تکه تکه شده می پردازند، یکی از این شیوه ها بحث در مورد نگاه دیگران به «من» می باشد.نگاه دیگران و آنچه که درمورد «من» در ذهن دارند همیشه همراه با مقدار زیادی از اطلاعات در مورد جامعه ای که در آن می زیند است، بنابراین، برای شناخت بهتر این جامعه از شیوه نقد جامعه شناختی پیر زیما بهره می بریم.
    کلید واژگان: خودنگاری, اشکال و صداهای خود, آنی ارنو, رضا امیر خانی, جایگاه, من او, پیر زیما}
    Farideh Alavi, Fatemeh Gholami*
    Imaginaire ou réel, le «Moi» n’est pas une unité préconçue et accomplie, et l’écrivain du moi essaie de cristalliser son vécu sans forme, dans la forme solide de l’écriture. Mais, présenter l’image d’un objet qui change -ici le «Moi» - fait de l’écriture du moi un ensemble de multiple apparences. Cette écriture devient le choix de plusieurs «moi» par le «Moi», pour changer et rendre riche sa vie limitée et réduite. Ce libre choix dans la présentation du «moi», dévoile de nouvelles conceptions du rapport entre «Moi» et «moi-même». Dans cette recherche, nous essayons de répondre aux questionnes basées sur le «Je», son statut, les formes et les voix qu’il s’accorde pour tenter sa chance de vivre dans l’écriture. Pour ce faire, nous procéderons à une étude comparative sélective entre La place (1983) d’Annie Ernaux et Le Moi de l’Autre (1388) de Réza Amir Khani, deux œuvres littéraires, respectivement française et persane. Les deux œuvres se basent en quelque sorte sur le «Moi», ils profitent de différentes stratégies pour parler de ce «Moi» morcelé, dont l’une est le regard porté par les autres sur ce dernier. Le regard des autres et ce qu’ils pensent sur le «Moi» sont toujours accompagnés de beaucoup d’informations sur la société, ainsi, pour connaître mieux cette société nous ajustons nos pas sur ceux de Pierre Zima dans sa démarche sociocritique.
  • فاطمه توتونچیان، زهره ناصحی
    آنی ارنو پس از نوشتن جایگاه، داستانی که در آن به زندگی پدرش پرداخته است، برای خلق شیوه ای جدید، نگارشی را بر می گزیند که در جستجوی عینی گرایی تجربه ی فردی است و این کار را با کاستن از بعد ذهنی خود زندگی نامه و تاکید بیشتر بر ارزش جمعی «من» انجام می دهد. این جستجوی عینیت در گذرگاه شخصی، وقتی صحبت از نمایش بحران های عاطفی است کمتر محقق می شود. به این ترتیب، یک زن تنها اثر آنی ارنوست که با حرف تعریف نامعین آمده است. آیا او موفق به گریز از دام فردگرایی و اشاره نکردن به احساسات می شود همچنان که در خودزندگی نامه اجتماعی اش بر این امر اذعان داشته است؟ در این پژوهش برآن بوده ایم تا با استفاده از تحلیل روایی خود زندگینامه ی اجتماعی و عینیت ارنو در اثر یک زن، میزان فردیت نوشتار را در این اثر مطالعه کنیم.
    کلید واژگان: یک زن, آنی ارنو, خود نگاری, خود زندگی نامه اجتماعی, عینی گرایی, ذهنی گرایی}
    Fatemeh Toutounchian, Zohreh Nassehi
    A partir de La Place, récit consacré à la vie de son père, Annie Ernaux opte pour une nouvelle posture d’écriture, une écriture qui cherche à dépasser la singularité de l’expérience, se caractérisant par une tentative de réduire la subjectivité autobiographique et de mettre l’accent sur la valeur collective du «je». Cette recherche de l’objectivité du parcours personnel s’avérerait moins évidente lorsqu’il s’agit de l’exposition des traumatismes affectifs. De ce fait, Une Femme marquerait une différence avec les autres récits ernausiens, ne serait-ce que par le titre étant le seul dans toute l’œuvre d’Annie Ernaux à comprendre un article indéfini. Y est-elle parvenue à échapper au piège de l’individuel et à ne pas impliquer des sentiments tel que l’annonçait son auto-socio-biographie? Ainsi, après avoir étudié l’auto-socio-biographie et l’objectivité érnausienne dans Une Femme, nous nous sommes proposées d’étudier le degré de subjectivité dans cette œuvre en nous recourant à lanalyse narrative du texte.
    Keywords: Une Femme, Annie Ernaux, écriture de soi, auto, socio, biographie, objectivité, subjectivité}
  • ماندانا صدرزاده، لادن معتمدی
    واژه "رمان خانوادگی " به بازسازی داستان زندگی یک فرد از طریق رویا پردازی اشاره دارد که در آن شخص سیر تحولات داستان را بر اساس دلخواه خود نه بر اساس واقعیت به پیش می برد. لیکن مقوله رمان خانوادگی صرفا در قالب تخیل و رویا پردازی خلاصه نمی شود و در آن ارتباط تخیل با داستان زندگی فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    در مقاله حاضر که به مطالعه تخیل براساس الگوی رمان خانوادگی در داستانهای خود زندگینامه ای خانم انی ارنو می پردازد سعی شده است رویاهای دوران کودکی و نوجوانی نویسنده مورد بررسی قرار گیرد. در مرحله بعدی نشان خواهیم داد چگونه تغییر طبقه اجتماعی نزد ارنو منجر به ایجاد کشمکش های روانی شده است که با ظهور تخیلاتی بر مبنای الگوی رمان خانوادگی در دوران کودکی و نوجوانی نویسنده مشخص می شوند. این تخیلات یک مکانیسم تدافعی در مواجهه با فرودستی اجتماعی و بهترین وسیله برای بازسازی هویت نویسنده است.
    کلید واژگان: رمان خانوادگی, آنی ارنو, بازسازی, کودک}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال