به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ربیع جابر » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «ربیع جابر» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • فاطمه عباسی هفشجانی، لیلا قاسمی حاجی آبادی*، طاهره چالدره

    ما بعد الروایه او السردیه الکبری او المیتاقص احد ابرز انماط کتابه القصص قی ما بعد الحداثه. هذه الطریقه، استخدم من اجل اجتیاح مرحله الروایه الطبیعیه و المعتاد علیها إلی الروایه الإبداعیه و غیر المعیاریه. فی هذه الطریقه ما بعد الحداثه التی طرحت علی ید الکتاب بالعقود الاخیره من القرن العشرین لنفخ روح جدید فی الروایه، تستخدم عناصر داخلیه مختلفه و متعدده من اهمها و ابرزها الإتصال القصیر الذی یعنی إیجاد علاقه ذات ثلاثه اضلع و مثلثیه بین الکاتب/المتلقی، الکاتب/ القصه و الکاتب/ الشخصیه. نظرا للاستخدامات الواسعه لاسالیب ما بعد الحداثه فی الإنتاجات القصصیه لربیع جابر، یهدف هذا المقال لدراسه هذا الاسلوب فی روایه الفراشه الزرقاء لهذا الکاتب لیبین کیف یستخدم الکتاب العرب المعاصرین هذه الطریقه بشکل فنی و حدیث نظرا للمقتضیات الاسلوبیه و التیارات الادبیه العصریه فی العالم. هذا المقال بالترکیز علی الطریقه الوصفیه- التحلیلیه یقوم بدراسه مصادیق هکذا طریقه فی روایه الفراشه الزرقاء لیبین ویحلل نسبه وطریقه تطبیقها لإثبات استفاده الکاتب من هذه الطریقه. النتیجه تبین ان ربیع جابر فی الروایه المذکوره استخدم هذا الاسلوب من اجل الإبداع، الحیویه و خلق روایه حدیثه و کذلک إلقاء المضامین الهامه و العصریه و کسر التابوهات القدیمه للروایه الکلاسیکیه والتصرفات الرائجی فی ذلک و دمج الحدود ما بین الخیال و الواقع.

    کلید واژگان: روایه ما بعد الحداثه, مابعد الروایه, الإتصال القصیر, ربیع جابر, الفراشه الزرقاء}
    Fatemeh Abbasi Hafeshjani, Leila Ghasemi Hajiabadi *, tahere chaldare

    Para-narrative is one of the most obvious styles of post-modern story writing. As its title suggests, it has been used to transition from a normal narrative to an innovative and unconventional one. In this postmodern method, which was proposed by writers from the last decades of the 20th century to breathe a new spirit into the novel, various and numerous contemporary components are used, the most important and prominent of which is "short connection", which means creating a triangular and triangular connection between the author. The audience is the author of the story and the author of the character. This article discusses the wide use of postmodern techniques in Rabi Jaber's fictional works and analyzes this technique in the author's novel "Al Farasha Zarqa" to show how contemporary Arab novelists, according to the stylistic requirements and literary currents of the world, use this method technically and Industrialists are employed. The result shows that Rabi Jaber has used this method in the mentioned novel for innovation, dynamism and creation of a new and new narrative, as well as introducing important and modern themes and breaking the old taboos of the classic novel and blurring the border between fantasy and reality. It should be noted that the method used in this research is descriptive-analytical.

    Keywords: postmodern novel, para-narrative, short circuit, Rabi Jaber, Al Farashe Zarqa}
  • هومن ناظمیان*، جیلا عظیمی

    التاریخانیه الجدیده مقاربه نقدیه ظهرت کرد فعل ضد التیارات السیاقیه والتاریخانیه القدیمه. التاریخانیون الجدد یعتبرون التاریخ مجموعه من الخطابات المتصارعه ویهتمون بالاصوات المهمشه والخطابات الغایبه عن السلطه ویعتقدون بان المورخین لایسجلون الاحداث التاریخیه بعینها بل یکتبون تفاسیرهم وروایاتهم لتلک الاحداث متاثرین بخطاباتهم. فالتاریخ ذو ماهیه خطابیه ویعتبر نوعا من السرد. روایه دروز بلغراد حکایه حنا یعقوب؛ هی روایه تاریخیه للروایی اللبنانی ربیع جابر وقد نال الجایزه العالمیه للروایه العربیه عام 2011م. یهدف المقال إلی دراسه هذه الروایه وفق التاریخانیه الحدیثه؛ لدراسه العلاقات بین الروایه وصراع الخطابات التاریخیه فیها. تفید الدراسه بان الروایه تصف سته خطابات فی اواخر حیاه الإمبراطوریه العثمانیه: خطاب الحکم العثمانی، خطاب الدول الاوروبیه، خطاب انفصال البلقان، خطاب المحابیس الدروز، خطاب اللبنانیین المسیحیین وخطاب الرعایا المسلمین فی بلقان. و ترکز الروایه علی الخطابات المهمشه والغایبه عن السلطه: ضحایا العنف الطایفی والظلم الحکومی وممثلوهم فی روایه المحابیس الدروز من جهه وحنا یعقوب واسرته من جهه اخری. حاولت الروایه ان تعرض صوره إیجابیه للمحابیس الدروز المنفیین إلی بلقان علی العکس من الخطاب الرسمی للحکم العثمانی.

    کلید واژگان: دروز بلغراد, ربیع جابر, التاریخانیه الجدیده, الروایه, الخطاب}
    Houman Nazemian*, Zhila Azimi

    New historicism is an approach that emerged in response to traditional methods and traditional historicism in the late 20th century. New historians consider history a set of conflicting discourses and address the marginalized voices. They believe that what historians write is not an objective recording of the past events but the interpretation and narrative of the past events based on the discourse of historians. Therefore, history has a discursive nature and is a tradition of narration. In 2012 Rabee Jaber the Lebanese novelist won the International Prize for Arabic fiction for his novel “Druze of Belgrade”. This thesis tries to examine the novel from the perspective new historicism in order to recognize the relation of text with historical discourses. the results of the study show that there are six discourses represented in this article: the discourse of ottoman government, the discourse of European governments, the dialogue of the Balkans, the discourse of prisoners of prisoners, the discourse of Lebanese Christians, and the discourse of Muslims of the Balkans. It also shows that the novel focuses on the marginalized voices and the victims of sectarian violence and governance, whose representatives are on one side, imprisoned Druze, and by the other, Hanna Yacoub and his family. The novel tries to provide a positive image of Druze, contrary to official discourse of Ottoman Empire.

    Keywords: Druze of Belgrade, Rabee Jaber, new Historicism, Novel, discourse}
  • مهران نجفی حاجیور*
    رمان «الإعترافات» نوشته ربیع جابر، جنگ های داخلی لبنان و فشار های روحی روانی ناشی از آن را روایت می کند و نقشی که عمده اشخاص این داستان عهده دار آن هستند پرورش اندیشه های جنگ ستیزانه ونشان دادن تباهی و ویرانی های مادی و روحی متاثر از جنگ است. این رمان را می توان از جنبه های مختلف از جمله نقد روان کاوانه بررسی کرد. ربیع جابر در نشان دادن بحران روحی-روانی شخصیت ها و نمود بارز این بحران در قالب ترس و اضطراب، شیوه ها و سازوکارهای تدافعی آنها در مقابل این درگیری ها بسیار موفق عمل کرده است. در این پژوهش با روش توصیفی و تحلیل عقلانی رمان، به بررسی و تحلیل جلوه های ترس، اضطراب و سازوکار های دفاعی در رمان «الإعترافات» پرداخته شده است. هرکدام از شخصیت های داستانی در رمان «الإعترافات» برای کاهش و یا غلبه بر آسیب های روانی متاثر از جنگ های داخلی لبنان، از راه های مقابله و سازوکار های دفاعی استفاده می کنند؛ مهم ترین شیوه های مقابله با ترس و اضطراب ناشی از جنگ در رمان الإعترافات، مقابله هیجان مدار، اجتنابی و سازوکار های دفاعی است که می توانند فرد را هرچند سطحی به آرامش برسانند. هم چنین بالاترین بسامد در رفتار های مقابله ای شخصیت های رمان الإعترافات، مقابله اجتنابی است که به شکل فرار از موقعیت، ترک شهر و وطن است. شیوه مقابله دیگری که در رمان الإعترافات به کار گرفته می شود روش هیجان مدارانه است که در این رمان در شیوه ناسازگارانه با گرایش به مواد مخدر و مصرف سیگار و در شیوه سازگارانه، به صورت رفتن به کلیسا، دعا، گریه و نوشیدن چای یا قهوه نشان داده شده است.
    کلید واژگان: روانکاوی فروید, ترس و اضطراب, سازوکار دفاعی, الإعترافات, ربیع جابر}
    Mehran Najafi Hajivar *
    Abstract Since war causes the most severe forms of fear, stress, anxiety and frustration in people involved in war, subconsciously, these components develop in the course of the war. The aforementioned novel by Rabi Jabber describes the events of Lebanon's internal affairs and the psychological stresses posed by it that can be seen from various aspects of Freudian psychoanalysis. In this novel, the effects and characteristics of war and defense such as fear, anxiety, and defense mechanisms and resistance to the enemy are expressed. The purpose of this research is to investigate and analyze the effects of anxiety fear and defense mechanisms in in"Al-eterafat" novel. The present research methodology is descriptive-analytical. Some individuals have the potential to reduce the psychological and emotional distress caused by the fear and anxiety of the war to the means of confronting and the defense mechanism (albeit more conscientiously), such as the use of narcotics, memorizing, suppress memories, cursing to the enemy, resort to prayer, and their Crying for the dead.
    Keywords: Freud, s Psychoanalysis, offear & anxiety, defense mechanisms, Al-eterafat}
  • حسین کیانی، داود نجاتی*
    تسعی روایه ما بعد الحداثیه إلی التوجه نحو الاشکال الحدیثه التی لا ترسو إلی تاویل محدد، بل تفتح آفاقا جدیده امام المتلقی. تعد الواقعیه السحریه من مدارس ما بعد الحداثیه التی تروی عالما افتراضیا عجایبیا غیر مالوف، یتداخل مع الواقع، ولکنه لیس هو الواقع عینه، وفی نفس الوقت، یلغی معادلات المتلقی فی عالم الواقع. وبما ان صله الروایه الواقعیه السحریه بالواقع المعاش وتقلباته الاجتماعیه والسیاسیه تفرض علی هذا النمط الروایی تنوعا فی اشکال السرد؛ تتشعب اسالیب السرد فی حکی هذا النوع من الروایه وتتعدد طرایق بناء هندستها. هذا، ویعد المیتاقص، باعتباره ممارسه رواییه تجریبیه للنقد تحتوی فی ذاتها تعلیقا علی هویتها السردیه، من تقنیات ما بعد الحداثه التی یستخدمها کتاب الواقعیه السحریه فی بعض روایاتهم. هذه الدراسه، معتمده علی منهج تحلیل المضمون الکیفی فی عرض الماده ونقدها، تهدف إلی إبراز بعض ملامح هذا التجریب الروایی فی تاسیس روایات الواقعیه السحریه، من خلال روایه «رآلف رزق الله فی المرآه» لربیع جابر. واخیرا وصل البحث إلی ان المیتاقص یشکل خصوصیه متفرده لروایه رآلف رزق الله عبر تداخلات متعمده تشیر إلی العلاقه المعقده بین الواقع والتخییل. فالکاتب یستخدم الآلیات المیتاقصیه الاربعه، وهی: التطفل بالتعلیق علی الکتابه، وتوریط الکاتب نفسه مع الشخصیه الرواییه، ومخاطبه القاری مباشره، والمفارقه التناصیه، لیقدم للمتلقی ثراء تاویلیا عبر تحطیم ظاهره الاندماج وتقویض مبداها.
    کلید واژگان: الواقعیه السحریه, المیتاقص, ربیع جابر, روایه رآلف رزق الله فی المرآه}
  • داوود نجاتی*، احمد رضا صاعدی *، محمد خاقانی
    گونه های داستان نویسی نوین در غرب، در ادبیات داستانی امروز عربی نمود چشمگیری داشته است. از جمله آن ها، «رئالیسم جادویی» است. رئالیسم جادویی بر گونه ای از روایت رئالیستی اطلاق می گردد که از یک سو به یک داستان واقع گرا شباهت دارد؛ از سویی دیگر، وقوع رویدادهایی شگفت، اثر را از گستره واقع گرایی خارج می سازد. بنابراین، رئالیسم جادویی، روایتی واقع گراست که در بافتی سحرآمیز و جادویی رخ می دهد. ربیع جابر، رمان نویس معاصر لبنانی، از معروف ترین نویسندگان ادبیات عربی است که این نوع داستانی در آثارش تاثیر فراوان داشته است. رمان تقریر میلیس که به روایت جنگ داخلی لبنان و ریشه های اجتماعی، سیاسی و روانی آن می پردازد؛ یکی از شاخص ترین آثار داستانی ربیع جابر در حوزه رئالیسم جادویی است. در این پژوهش، پس از تعریف و تبیین مفاهیم رئالیسم جادویی، رمان «تقریر میلیس» ربیع جابر با روش توصیفی-تحلیلی، بر اساس مولفه های این گونه داستانی تحلیل گردیده و تاثیر این شگردها بر فرم و محتوای رمان مشخص شده است. نتایج به دست آمده از تحقیق حاکی از آن است که جابر در این رمان از تمهیدها و تکنیک های گوناگونی چون بزرگ نمایی واقعیت، دهشت و توجیه ناپذیری برخی وقایع، راوی های مرده، آفرینش جهان های بدیل و غیر عقلانی، خموشی نویسنده و توصیفات اکسپرسیونیستی در آفرینش اثر خود بهره گرفته است تا تلخ ترین زوایای حیات اجتماعی را برای خواننده نمایان سازد.
    کلید واژگان: ادبیات داستانی, رئالیسم جادویی, رمان تقریر میلیس, ربیع جابر}
    Davood Nejati, Ahmadreza Saedi, Mohammad Khaqani
    Techniques of writing fictions in the West have had significant effects on the Arabic fiction today. Among them, the technique of "magical realism" is noteworthy. It refers to a type of narrative realism which, on one hand, resembles a realistic story and, on the other hand, is excluded from the realm of realism by the extraordinary events that occur. Therefore, magical realism is a realistic narrative which occurs in magic patterns. Rabie Jaber, a Lebanese contemporary novelist, is among the most famous writers in the Arabic literature who uses this technique widely in his stories. The novel Mehlis Report narrates Lebanon Civil War and its social, political and psychological roots. One of his most prominent works is in the field of magical realism. In this study, after the concept of magical realism is defined, an analytical method is used to analyze the novel Mehlis Report by Rabie Jaber based on fictional elements. Then, the effects of these elements on the form and content of the novel are specifie. The research results indicate that, in this novel, Jaber has used diverse procedures and techniques such as magical phenomena, magnification of reality, unjustifiability of some events, dead narrators, creation of alternative and irrational worlds, authorial reticence, and expressionist descriptions. These elements are used to reveal the bitter aspects of social life.
    Keywords: Fiction, Magic realism, Mehlis Report, Rabie Jaber}
  • مهین حاجی زاده *، شادی ابراهیمی
    فراداستان به عنوان یکی از شایع ترین انواع داستان های پست مدرنیسم، تکنیکی است که در آن راوی در خلال داستان به فرآیند داستان نویسی و به داستان بودن داستان اشاره می کند؛ نویسنده با ورود به عرصه داستان می کوشد خواننده را از غیر واقعی بودن آن آگاه کند. ربیع جابر نویسنده، رمان نویس و روزنامه نگار برجسته و مبتکر معاصر لبنانی است که در برخی رمان هایش دارای رویکردی پست مدرنیستی است و می کوشد با شگردهای گوناگون، نوشته هایش را به سوی فراداستان سوق دهد. نگارنده این پژوهش با تکیه بر روش توصیفی - تحلیلی به بررسی مولفه فراداستان در رمان الفراشه الزرقاء از این نویسنده پرداخته است. پژوهشگر ابتدا به فرآیند شکل گیری پست مدرنیسم و ارائه تعاریفی از فراداستان بر اساس دیدگاه صاحب نظران و منتقدان و همچنین مختصری از زندگینامه ربیع جابر پرداخته و در ادامه شگردهایی که ربیع جابر برای خلق فراداستان در این رمان از آن ها بهره گرفته بررسی کرده است. این پژوهش می نمایاندکه ربیع جابر با شگردهایی چون؛ اشاره صریح راوی به داستان نویسی، مخاطب قرار دادن مخاطب، توصیف، حضور شخصیت های واقعی تاریخی در داستان، ادغام خیال و واقعیت و دادن اطلاعات درباره کتاب و نویسنده آن، توانسته است غیرواقعی بودن رمان خود را به خوانندگان القا کند و به خوبی از عهده خلق یک فراداستان برآید.
    کلید واژگان: پست مدرنیسم, فراداستان, شگردهای فراداستان نگاری, ربیع جابر, الفراشه الزرقاء}
    Mahin Haji Zadeh*, Shadi Ibrahimi
    Meta-narrative, as one of the most common types of postmodernist stories, is a technique in which the narrator, during the story, refers to the storytelling process and the narrative of the story; the writer came to the arena of the story of the reader to make him aware of its unreality. Rabi Ja'ber is a writer, novelist and journalist of Lebanese contemporary writers who has a postmodernist approach in some of his novels, and he tries to move his writings towards meta-narrative with the various techniques. The author of this research, has studied the subject of meta-narrative in the novel al-Farashett al-Zarqa due to the descriptive-analytical method. The researcher first studied the process of formation of postmodernism and provided the definitions of meta-narrative based on the viewpoints of the critics as well as a brief biography of Rabi Jaber. Furthermore, the researcher has examined Rabi Jaber’s ways to create meta-narrative in the novel. The research suggests that Rabi Jaber has used the methods such as "the explicit reference to the storyteller", "addressing the audience," "description," "the presence of real historical figures in the story," "the merging of imagination and reality," and " providing information about the book and its author "can provoke the unreality of his novel to the readers, and he thoroughly defends the creation of a meta-narrative story.
    Keywords: Postmodernism, Meta-narrative, the Methods of Writing Meta-Narrative Story, Rabi Jaber, al-Farasheta al-Zarqa}
  • جواد اصغری، فاطمه جعفری
    پژوهش حاضر، چند معنایی را در سطح واژگانی رمان دروز بلغراد؛ حکایه حنا یعقوب در سایه دیدگاه معنی شناسی واژگانی شناختی مورد بررسی قرار می دهد. هدف، تبیین چگونگی کارکرد این دیدگاه در تحلیل چندمعنایی، از طریق بررسی معانی برخی واژگان چندمعنای عربی است. بدین منظور ده واژه که در رمان با معانی متعدد به کار رفته است، انتخاب گردید و پس از تحلیل معانی آنها بر اساس اصول نظریه لیکاف و بروگمن، مشخص شد چندمعنایی از ویژگی های بنیادی واژه و نتیجه بسط استعاری معنای سرنمون است و نه حاصل کاربرد واژه در بافتی خاص و همچنین بسط استعاری معنای سرنمون ریشه در ماهیت ارتباط انسان با جهان خارج داشته و دارای بنیانی تجربی است. علاوه بر آن کارآمدی توجه به عناصر این نظریه چون طرحواره تصویری، مقوله شعاعی و سرنمون در معادل یابی صحیح واژگان چندمعنای عربی و نقش آنها در بهبود هرچه بیشتر کیفیت ترجمه نشان داده شد.
    کلید واژگان: چندمعنایی, معنی شناسی شناختی, طرحواره تصویری, مقوله شعاعی, دروز بلغراد, ربیع جابر}
    Javad Asghari, Fateme Jafari
    The present study investigated the novel Druze of Belgrade in the shadow of cognitive semantics. This research aims at determining how cognitive semantics functions in polysemic analysis through investigating the meanings of some polysemic words in Arabic. Accordingly, ten words used in the novel with various meanings, were selected and after analysis of their meanings based on the Lakoff and Brugman’s theory survaing the validity of this theory were proved. This theory claims that polysemy is one of the fundamental features of the word and is the result of metaphorical extension of the prototype meaning of the word and is not the production of using word in a particular context. Moreover, it states that the metaphorical extension is the meaning of root prototype in the nature of man's relationship with the outside world and it has an experimental basis. The efficacy of considering the elements of this approach including visual schema, radial category and prototype was proved in finding the correct meaning of polysemic words in Arabic language that is a new step to further improve quality of translation.
    Keywords: Polysemy, Cognitive Semantics, Visual Schema, Radial Category, Druze of Belgrade, Rabee Jaber}
  • مصطفی شریفی ابنوی

    در اواسط قرن بیستم و در پی افول اندیشه‌های عقل‌محور، قانون‌مدار و یا حتی مدرنیسم، پسامدرنیسم همزمان با پساساختارگرایی متولد شد و پس از چندی، علاوه بر ادبیات، سایر حوزه‌های علوم انسانی را فراگرفت و جهانگیر شد. با نفوذ اندیشه‌های پسامدرن به خاورمیانه، بسیاری از نویسندگان ایرانی و عرب نیز بدان روی آوردند. از جمله ابوتراب خسروی (اهل ایران) و ربیع جابر (اهل لبنان) که از نویسندگان صاحب سبک و موفق هستند و نوشته‌هایشان ذیل عنوان پسامدرن جای می‌گیرند. در این پژوهش، به نقد تطبیقی برخی از مولفه‌های پسامدرن پرداخته می‌شود که در رمان اسفار کاتبان از ابوتراب خسروی و الفراشه الزرقاء از ربیع جابر وجود دارد. پس از بحث درباره تطبیق نفوذ اندیشه‌های پساساختارگرایانه در این دو رمان، در مراحل بعد، حضور اندیشه‌های مربوط به «مرگ مولف»، «عنصر غالب وجودشناسی»، «فراداستان» و «فراتاریخ» در دو رمان را مورد تطبیق قرار می‌دهیم. در پایان نیز به ‌صورت مختصر شخصیت‌های هر رمان، به‌عنوان سوژه‌هایی پسامدرن تحلیل می‌شوند تا ویژگی‌های گوناگون و پسامدرن هر دو رمان با یکدیگر مقایسه شوند.

    کلید واژگان: پسامدرن, اسفار کاتبان, الفراشه الزرقاء, ابوتراب خسروی, ربیع جابر}
  • جواد اصغری
    ربیع جابر نویسنده،رمان نویس وروزنامه نگار برجسته و مبتکر معاصر لبنانی است که آثارش به زبان های بسیار از جمله زبان فرانسه و آلمانی ترجمه شده است. این مقاله ضمن معرفی مختصراین نویسنده، با بررسی هفت اثر داستانی او، شامل شای اسود، الفراشه الزرقاء، البیت الاخیر، رالف رزق الله فی المرآه، تقریر میلیس، الاعترافات و بیریتوس مدینه تحت الارض، در پی شناساندن ابعاد خلاقیت اندیشه و ابتکار در آثار این او است و در چهار بخش نوآوری های شکلی این داستان ها را نشان می دهد. بخش اول تحت عنوان زبان و واقعیت، به جنبه های پسامدرنیستی و بازی های زبانی و موضوع فراداستان در آثار ربیع جابر می پردازد. بخش دوم با عنوان طراحی زاویه دید نو، خلاقیت های نویسنده را در پاره ای مفاهیم چون راوی مرده، راوی دوم شخص و.. مورد بررسی قرار می دهد. در بخش سوم ارتباط میان متنی آثار جابر با دیگر متون داستانی مانند رمان های فرانتس کافکا نشان داده می شود. بخش چهارم به تطبیق نگرش های پسا استعماری در داستان های ربیع جابر با نظریه های پسا استعماری هومی بابا اختصاص دارد.
    کلید واژگان: ربیع جابر, داستان لبنانی, خلاقیت, پسا مدرنیسم, بینامتنیت, پسا استعماری}
    Javad Asghari
    Rabi Jabir is the great Lebanese author, novelist and journalist, whose novels have been translated to many languages, including French and German. This paper aims to define the creative aspects of his works. Starting with a summary of his life, it goes through the study of seven novels of Jabir’s works, including Black Tea, The Blue Moth, The Last House, Ralph Rizqallah in the Looking-Glass, The Mehlis’Report, Confessions and Byretus Underground City. The first section of the article entitled Language and Reality, reviews the aspects of «postmodernism» and the language games and the elements of metafiction in these works. In the second section, -Designing New Point of View- the innovations in this field -including the dead narrator and the audience narrator- are studied. In the third section, entitled Intertextuality, the textual links between the great novelists’-e. g. Franz Kafka- and Jabir’s works are pointed out. End up in the fourth section- Postcolonial Viewpoints- Homi Bhabha’s «post-colonial» theories are applied to Rabi jabir’s novel The Blue Moth.
    Keywords: Rabi Jabir, postmodernism, post colonialism, intertextuality, innovation}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال