به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « Simpson » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «Simpson» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • زهرا سادات طاهری قلعه نو

    هدف پژوهش حاضر آن است که انواع مولفه‏ های سبک‏شناسی روایت را در چند حکایت‏ بررسی کند. این پژوهش بر روی هفت حکایت منظوم عرفانی از عطار با محوریت شخصیت رابعه انجام شده است. پرسش‏های بنیادین پژوهش این است: الف) مولفه‏ های سبکی- روایی مبتنی بر کدام سازوکارهای سبک‏شناسی روایت تبیین می‏شود؟ و ب) این مولفه‏ ها چگونه در گفتمان روایی نمود پیدا می‏کند؟ این پژوهش به روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‏ای و به شیوه توصیفی- تحلیلی است و از متدلوژی سیمپسون در کتاب سبک‏شناسی بهره گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد که با تحلیل فرایندها، میزان مشارکت شخصیت‏های داستان مشخص می‏شود.

    کلید واژگان: سبک‏شناسی, سبک‏شناسی روایت, سیمپسون, رابعه, حکایت‏های عطار}
    Zahra Sadat Taheri Ghaleno

    The fundamental questions of the research are: a) The stylistic-narrative components are explained based on which stylistic mechanisms of the narrative? and b) How do these components appear in narrative discourse? The results of the research showed that by analyzing the processes, the level of participation of the characters in the story is determined. The point of view in some stories is the third person of the reflector, in some the third person of the narrator, and in the story of "Intention to make the Kaaba of Rabia" the third person is the reflector-narrator. Descriptive suspense and delay are visible, for example in expressing the hardships of the Hajj journey and Rabia's fear of worldly possessions and self-deception.sometimes a mystic who teaches others and sometimes a seeker who learns by himself. The relations between actors or participants of the discourse are formed as an unequal, formal, public and equal relationship

    Keywords: stylistics, Narrative stylistics, Simpson, Rabia, Attar's Stories}
  • محمد رضا پهلوان نژاد*، ریحانه احمدی، سجاد باقری
    یکی از روش های بررسی تحول گفتمان در آثار ادبیات داستانی، تحلیل کاربرد زبان بر پایه نظریه دستور نقش گرای هلیدی در چارچوب انتخاب گری در زبان و همچنین مولفه های سبک شناسی روایت بر اساس نظریه سیمپسون است. این تحقیق بر روی داستان سووشون اثر سیمین دانشور انجام شده و این دیدگاه ها در داستان مورد بررسی قرارگرفته اند. روش تحلیل بر اساس دستور نقش گرای هلیدی بر مبنای فرانقش اندیشگانی و تجربی، فرایند افعال و وجه، و نظریه سبک شناسی روایت سیمپسون، بر مبنای شخصیت پردازی، الگوهای جامعه شناختی زبان، ساختار متنی و بینامتنیت، انجام گرفته است. این تحقیق به روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و به شیوه تحلیلی انجام شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که انتخاب نوع واژگان، فرایند افعال و همچنین کاربرد وجه در داستان سووشون و نحوه معرفی ویژگی شخصیت های داستان ارتباط معناداری وجود دارد که با تحلیل فرایندها و نحوه بازنمایی شخصیت های داستان مشخص شده است که سبک و انتخاب های نویسنده در زمینه مولفه های شخصیت پردازی، الگوهای جامعه شناختی زبان، ساختار متنی و بینامتنیت، به صورت دقیق و جزیی تر ویژگی شخصیت های داستان را معرفی و متمایز می کند.
    کلید واژگان: سبک شناسی روایت سیمپسون, دستور نقش گرا هلیدی, سووشون, شخصیت داستانی}
    Mohammad Reza Pahlavannezhad *, Rayhaneh Ahmadi, Sajjad Bagheri
    A Study on the Characters of “ Souvashoon ” through the Lens of Simpson ’s Narrative Stylistics and Halliday’s Functional GrammarAbstractThis paper employs Halliday Functional Grammar and Simpson ' s framework to conduct a stylistic analysis of Simin Daneshvar ' s " Souvashoon ". The analysis utilizes Systemic Functional Grammar to examine the novel's ideational and experiential meta function, verbal processes, and Mood. Additionally, Simpson's narrative stylistics is employed to analyze the characters, sociolinguistic codes, textual structure, and intertextuality. Data for this research is collected using library methods. The results indicate a significant correlation between word choice, verbal processes, Mood, and the representation of characters in " Souvashoon ". Based on these findings and evaluations, it is evident that the representation of characters can be discerned through an investigation of sociolinguistic codes, textual structures, and intertextuality.Keywords: Narrative Stylistics, Simpson, Functional Grammar, Halliday, " Souvashoon ", Character s
    Keywords: Simpson', s Narrative Stylistics, Halliday', s Functional Grammar, Souvashoon, Characters}
  • اسماعیل فلاح، محمود فیروزی مقدم *، مهیار علوی مقدم، حمیدرضا سلیمانیان

    زمینه و هدف

     نادر ابراهیمی یکی از برجسته ترین شخصیتهای ادبی فارسی زبان در دوران معاصر است که در زمینه های گوناگون به خلق آثار پرداخته است. او بعنوان نویسنده ای مردمی به بازنمایی رویکردهای خود در ارتباط با شرایط جامعه و لایه های جمعیتی آن پرداخته و خواسته های فردی و گروهی را در آثار خود بازتاب داده است که از جمله این آثار، غزلداستانهای سال بد است. در تحقق این هدف، استفاده از وجهیت موثر بوده است. در میان منتقدان ادبی که نظرات مبسوط و قابل تاملی در مورد وجهیت ارایه کرده اند، پاول سیمپسون جایگاه ویژه ای دارد. او ضمن معرفی چهار وجه امری، التزامی، معرفتی، و ادراکی، برای هر کدام مولفه هایی را شرح داده است. هدف پژوهش حاضر، بررسی مصداقهای وجهیت چهارگانه در اثر مذکور و تبیین اغراض ثانویه ابراهیمی از کاربست هر وجه است.

    روش مطالعه

     مقاله با استناد به منابع کتابخانه ای و روش توصیفی-تحلیلی تدوین شده است.

    یافته ها

     ابراهیمی بیشتر از وجوه معرفتی و ادراکی در این اثر استفاده کرده و با کاربست قیدها، صفتها و فعلها شرایط را از دید خود بازنمایی کرده است. همچنین مشخص گردید نویسنده فرایند اثرگذاری بر مخاطب را از لایه های ساختاری متن آغاز کرده و به لایه های ژرفساخت انتقال داده است تا کلام خود را –که عمدتا بار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی داشته است- در لایه های لفظی و محتوایی تقویت نماید.

    نتیجه گیری

     ابراهیمی با کاربست مقوله وجهیت، سعی کرده است نقدهای خود را تشریح کند و با استفاده درست از ظرفیتهای نظامهای وجهی، مبانی نظام سیاسی وقت را به چالش بکشد.

    کلید واژگان: نادر ابراهیمی, غزل داستانهای سال بد, سیمپسون, وجهیت, روایت}
    E. Fallah, M. Firouzi Moghadam*, M. Alavi Moghadam, H.R. Soleimanian
    BACKGROUND AND OBJECTIVES

    Nader Ebrahimi is one of the most prominent literary figures of the Persian language in the contemporary era, who has created works in various fields. As a popular writer, he has represented his approaches in relation to the conditions of the society of the time and its demographic layers and has reflected individual and group demands in his works, among these works are the Ghazal stories of the bad years. In the realization of this goal, the use of means has been effective. Paul Simpson has a special place among the literary critics who have provided extensive and thoughtful comments on the subject. While introducing the four aspects of imperative, commitment, epistemology and perception, he has described components for each. The aim of the present research is to investigate the examples of the four aspects in the mentioned work and to explain the secondary purposes of Ebrahimi from the work of each aspect.

    METHODOLOGY

    The article was compiled based on library sources and descriptive-analytical method.

    FINDINGS

    Ebrahimi has used more epistemic and perceptual aspects in this work and has represented the conditions from his point of view by using adverbs, adjectives and verbs. Also, it was found that the author started the process of influencing the audience from the structural layers of the text and transferred it to the deeper layers in order to strengthen his speech - which mainly had a political, social, and cultural charge - in the verbal and content layers.

    CONCLUSION

    Ebrahimi has tried to explain his criticisms by using the concept of Mode and challenge the foundations of the political system of the time by properly using the capacities of Mode systems.

    Keywords: Nader Ebrahimi, Ghazal stories of the bad years, Simpson, Mode, Narration}
  • سمانه پاسبان وطن، فاطمه حیدری*
    این پژوهش به شیوه تحلیلی- توصیفی می کوشد تا دیدگاه روایتگری را در رمان عباس معروفی با عنوان «سمفونی مردگان» بررسی کند. این مطالعه براساس الگوی پیشنهادی سیمپسون 1993م. صورت می گیرد که در آن روایت و دیدگاه روایی به شکلی نظام یافته و روشمند بررسی می شوند. ابتدا تلاش بر آن است که دریابیم راوی در این داستان براساس الگوی سیمپسون، از چه نوعی است و سپس بررسی کنیم که آیا وجهیت داستان مثبت، منفی و یا خنثی است. فرض ما براین است که راوی سوم شخص و وجهیت داستان در متن براساس تقسیم بندی های سیمپسون، مثبت است. در این تحقیق داده ها بر اساس گفته ها و ابزارهای تحلیلی بیان شده در نظریه مذکور، مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه این پژوهش   درمی یابیم که راوی میان اول شخص و سوم شخص در تغییر است که هرکدام در پیشبرد روایت تاثیرداشته است. وجهیت غالب در متن داستان براساس تقسیم بندی های سیمپسون، مثبت است که نشان از تعهد و اعتمادبه نفس راوی درباره ماجراهای داستان و دیدگاه قاطع او در مورد جهل و تعصب درتقابل با روشنفکری وآگاهی است. نظام وجهی به کاررفته در رمان امری و التزامی است که بااستفاده از فعل های وجهی-واژگانی، کلمات احساسی مانند صفات و قیود ارزیابی کننده، افعال گزارشی که بیانگر افکار و کنش هاست و جملات تعمیم دهنده، آن را نشان داده است. البته در برخی قسمت های داستان وجهیت منفی است که حاکی از تردید و دودلی شخصیت های داستان است.
    کلید واژگان: عباس معروفی, سیمپسون, سمفونی مردگان, روایت شناسی, وجهیت}
    Samaneh Pasban Vatan, Fateme Heydari *
    This research tries to examine the narrative viewpoint in Abbas Maroufi's novel entitled "Symphony of the Dead" in an analytical-descriptive way. This study is based on the model proposed by Simpson in 1993. It takes place in which the narrative and the narrative viewpoint are examined in a systematic and methodical way. First, we try to find out what kind of narrator is in this story based on Simpson's model, and then we examine whether the modality of the story is positive, negative or neutral. By studying this research, we find that the narrator is changing between the first person and the third person, each of which has had an effect on the advancement of the narration. The dominant modality in the story,based on Simpson's categorization is Positive, Which illustrates the commitment and self confidence of the narrator about the story's adventures and his decisive view about ignorance and prejudice in contrast to intellectual and consciousness. The Modal System used in the novel is imperative and implicit that it shows by modal-word verbs, emotional words such as Adjective and evaluative Adverb, verbs of reporting that represent thoughts and behaviors and statements the generalizations.Of course, in some parts of the story, there is a negative modal that points to the skepticism of the characters of the story.
    Keywords: Abbas Maroufi, Simpson, The Symphony of the Dead, Narratology, modality}
  • فاطمه فولادی، فردوس آقاگل زاده*، ارسلان گلفام

    برخی نظریه های زبان شناسی، ازجمله انگاره زبان شناختی ادبی سیمپسون، مدعی اند که ظرفیت لازم جهت توصیف و تبیین انواع روایت ها را دارند. پژوهش حاضر به روشی توصیفی تحلیلی، شیوه روایت پردازی رمان شبممکننوشته محمدحسن شهسواری را براساس انگاره مذکور بررسی کرده تا ویژگی های ساختار روایی این اثر پسامدرن مشخص گردد و همچنین ظرفیت مدل تحلیل روایت سیمپسون در توصیف و تحلیل رمان های پسامدرن سنجیده شود. پس از استخراج ابزارهای زبانی مورد نیاز، مانند جملات غیرفارسی، گویش های فردی، فرایندهای معنایی، شیوه های ارایه گفتار و تفکر شخصیت ها، واژه های نشان دهنده وجهیت، تاخرها، تقدم ها و روابط بینامتنی، و بررسی آن ها مشخص شد که این اثر براساس پنج واحد از مدل تحلیل روایت سیمپسون قابل بررسی است: جملات غیرفارسی و گویش های فردی شخصیت ها بیانگر سطح اجتماعی و فرهنگی آن هاست؛ فرایندهای مادی بیش از دیگر فرایندها در این رمان به کار رفته است؛ این اثر به صورت اول شخص و از دیدگاه شخصیت راویان شرکت کننده در این داستان روایت شده است؛ در این متن روایی، تفکر مستقیم آزاد بیش از دیگر گونه های ارایه گفتار و تفکر خودنمایی می کند؛ وجه غالب سایه روشن وجهیت منفی است و انواع روابط بینامتنی در حوزه های مختلفی همچون مکان، شخصیت ها و آثار ادبی، هنری و فلسفی در آن به چشم می خورد. اما ساختار متنی این رمان از طریق انگاره مورد نظر سیمپسون قابل تحلیل نیست.

    کلید واژگان: شب ممکن, رمان پسامدرن, سیمپسون, روایت شناسی}
    Fatemeh Fouladi, Ferdows Aghagolzadeh *, Arsalan Golfam

    Some linguistic theories claim that they have the capacity of describing and explaining all kinds of narratives, one of which is Simpson's linguistic-literary model. This essay, in a descriptive-analytic method, studies narratorial mode of The Possible Night by Mohammad Hassan Shahsavari according to the model mentioned, in order to show characteristics of the narrative structure of this postmodern novel and also evaluate the efficiency of Simpson's narrative analysis model in studying postmodern novels. Extracting essential textual instruments like languages and intra-lingual variations, different types of process, modes of speech and thought presentation, words signifying modality, analepses, prolepses and intertextual relations and analyzing them, it showed that this novel is analyzable according to five units of Simpson’s model. Languages and idiolects of characters represent their social and cultural levels, material process has been used more than other processes, this story is narrated in the first-person and from the viewpoint of participating character-narrators, free direct thought is found more than other types of speech and thought presentation, dominating modality is negative and this story involves intertextual relations in different fields such as places, characters and literary, artistic and philosophical works. However, textual structure of this novel is not analyzable through Simpson's model.

    Keywords: The Possible Night, postmodern novel, Simpson, Narratology}
  • زهراسادات طاهری قلعه نو، حسین آقاحسینی*، سید علی اصغر میرباقری فرد

    هدف پژوهش حاضر آن است که انواع مولفه های سبک شناسی روایت را در چند حکایت بررسی کند. این پژوهش بر روی سه حکایت منظوم عرفانی از عطار با محوریت شخصیت حلاج انجام شده است. پرسش های بنیادین پژوهش این است: الف) مولفه های سبکی روایی مبتنی بر کدام سازو کارهای سبک شناسی روایت تبیین می‎شود؟ و ب) این مولفه ها چگونه در گفتمان روایی نمود پیدا می کند؟ این پژوهش به روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‎ای و به شیوه تحلیلی است و از متدلوژی سیمپسون در کتاب سبک‎شناسی بهره گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد که با تحلیل فرایندها، میزان مشارکت شخصیت های داستان مشخص می شود. درخصوص زاویه دید زمانی نیز چون هر سه حکایت حول محور شخصیت حلاج است، به زمان خاصی اشاره نمی شود. درنگ توصیفی مثال دیگری از این زاویه دید است و تداوم متن در حکایات طولانی تر از تداوم داستان است. البته، در حکایت دوم روایت خلاصه و فشرده بیان می شود. طبیعتا از منظر زاویه دید مکانی و روانی اشاره به مکان چندان موضوعیت ندارد؛ چون تبیین جایگاه و مقام حلاج مدنظر نویسنده است. وجهیت در حکایات حلاج چند ویژگی دارد: اول، چون راوی با گفتار مستقیم احساسات و حالات حلاج و شخصیت عاشق را روایت می کند، وجهیت مثبت است. این موضوع را می توان با الگوی فالر آسپنسکی تبیین کرد. درخصوص گویش فردی، واژگان به کار رفته عکس العمل عاشق بعد از رویارویی با خاکستر معشوق (حلاج) و یافتن نشانی از او را بیان می کند که بسیار با بافت عارفانه داستان هم خوانی دارد. هر سه حکایت حلاج در قالب «ساختار متنی» لباو قابل بررسی است. درخصوص بینامتنیت نیز دو حکایت «حلاج بر سر دار» و «حلاج با سر بریده در خواب» در متون دیگر نقل شده اند.

    کلید واژگان: سبک شناسی روایت, سیمپسون, رمز زبانی جامعه شناختی, شخصیت پردازی, ساختار متنی, بینامتنیت}
    Zahra Taheri, Hosain Aghahosaini*, Aliasghar Mirbagherifard

    This study aims to examine the elements of stylistics in three stories. They include three poetical narratives by ʿAṭṭār in mystical genre pivoting around the character of Ḥallāj. The main research question of are: a) According to which stylistic mechanisms of narrative are the narrative-stylistic elements explained? And b) How are these elements reflected in the narrative discourse? This study hypothesis check the components of Simpson's narrative discourse to determine the stylistic features. Therefore, analysis of the texture of these narratives showed that in total, material processes with 16 applications had more performance than verbal process with 3 cases, mental process with 13 cases and behavioral process with 1 case. The research uses library method for collecting data and is analytical in nature, employing the methodology proposed by Simpson in his Stylistics approach. The results indicate the extent of characters’ collaboration by analysing the processes. In terms of point of view on the temporal plane, there is no specific time since all three narratives revolve around Ḥallāj. The descriptive pause is another example of this point of view and narrative time in the stories is longer than story-time. In the second story, however, the narrative is denser and more concise. An example of a point of view on the temporal plane can be seen in the three discourses of narration using "the use of past verbs", "descriptive pause" and "narrative time" in two narratives, and the narrative of “ tashte khakestar va amadane ashegh" is rejected. Naturally, from the spatial point of view, referring to space is not pertinent because it the prestige of Ḥallāj which is the focus of the author. All three narrative discourses confirm Hallaj's high position on psychological plane . The point of view is the third person in all three stories. In the first and third stories, the third person perspective is reflective, and in the second story, the third person perspective is prominent. Modality has some features in narratives of Ḥallāj: since the narrator narrates Ḥallāj’s emotions and the Lover’s character by direct speech, it has a positive shading. This may be explained using Fowler-Uspensky model. In terms of idiolect, the words uttered as the Lover’s reaction to see the Beloved’s (i.e. Ḥallāj’s) ash and finding a trace of the latter are in line with the mystical context of the story. All three stories of Ḥallāj can be discussed in view of Labov’s ‘textual structure’. Therefore, in future research, it is possible to examine the textual structure of the elements of this model in the narrative context by examining the structure of the text in other anecdotes of mystical poetry and consider the anecdotes related to elders. The results of this study showed that in almost these three stories, the result , the solution and the terminal phase are the same, and the reason is Attar's advice, which replaces any kind of analysis. With regard to intertextuality, two stories ‘Ḥallāj in the gallows’ (Ḥallāj bar sar-i dār) and ‘Ḥallāj decapitated in sleep’ (Ḥallāj bā sar-i burida) are referred to in other texts. The results of this study clearly show that the study of narrative stylistics and the application of its components have mechanisms that are suitable for analyzing different levels of narrative discourse context. In addition, this study provided an understanding of the style of Hallaj's narratives that had not been previously explored.

    Keywords: Narrative stylistics, Simpson, Sociolinguistic code, Characterizations, Textual structure, Intertextuality}
  • امید وحدانی فر*، فاطمه فرخی

    شعر نیمایی «قصه شهر سنگستان» سروده مهدی اخوان ثالث، یکی از بهترین منظومه های روایی مجموعه از این اوستا است که علاوه بر دارا بودن ویژگی های ادبی، به دلیل زبان روایی، از نظر روایت شناسی حایز اهمیت است. مضمون این شعر، داستان آوارگی شهریار شهر سنگستان است که به گونه ای هنرمندانه و گاه نمادین از زبان دو کبوتر بیان شده است. هدف اخوان در این شعر، توصیف جامعه به بن بست رسیده عصر خودش است. در واقع، اخوان در این شعر یاس حاکم بر آن جامعه را روایت کرده است. در مقاله حاضر شیوه روایت و وجهیت شعر قصه شهر سنگستان بر اساس دیدگاه «وجهی- روایی» سیمپسون مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس شواهد موجود در این شعر، مشخص گردید که به دلیل تغییر دیدگاه در بند های مختلف شعر، گاهی از سوم شخص روایتگر، گاه سوم شخص بازتابگر و بعضی مواقع، از اول شخص استفاده شده است که هر کدام به نوعی در پیشبرد روایت موثر بوده اند؛ بنابراین، راوی در آن تلفیقی از این سه نوع روایتگر است. همچنین، به نظام های وجهی زبان این شعر بر اساس نظام وجهی سیمپسون که عبارت اند از: امری، تمنایی، معرفتی و ادراکی پرداخته شده است. به عقیده سیمپسون این چهار نوع نظام وجهی بدون در نظر گرفتن این که کدام راوی شعر را روایت می کند، درباره آن چه می گوید؛ می تواند دیدگاه های: مثبت، منفی و یا خنثی داشته باشد. حاصل بررسی نظام های وجهی در این شعر نشان می دهد، به دلیل استفاده بیشتر از نظام های وجهی«امری» و «التزامی»؛ وجهیت غالب از نوع «دیدگاه مثبت» است.

    کلید واژگان: روایت, قصه شهر سنگستان, اخوان ثالث, سیمپسون}
    Omid Vahdanifar*, Fatemeh Farokhi

    Modern poetry "story of Sangestan" perspicacious poetry Mehdi Akhavan, one of the best narrative poem collection "of the Avesta", which in addition to having the characteristics of literary language due to its validity, in view of narratology is also important. The theme of this poem, story displacement is Sangestan citychr('39')s artistic and sometimes as a symbolic language expressed two pigeons. The objective poetry Akhavan described in this society of his age is deadlocked. In fact, Akhavan in the poetry of despair over that society has narrated. This article narrative style and narrative poetry modality of Sangestan According to "plane composed of fused narrative" Simpson is studied. There is evidence that in this poem, it was determined that due to changes in the views of different sections of the poem, sometimes a third-person narrator, sometimes reflective and sometimes a third person, the first person that has somehow been effective in advancing the narrative have. Therefore, the combination of these three types of narration narrator. Also, in this poetic story of Sangestan intermodal systems based on the Simpson-faceted system that include: system-sided affair, desire, knowledge and understanding to be explored. Simpson believes the four-dimensional system, regardless of what the narrator tells poem about what it says, you can view: positive, negative or neutral is. Search result modal systems in the poetry of Sangestan story is that because more of planar systems, "an" and "commitment" are used, it seems that the dominant modality in the lyrics of "positive view" is.

    Keywords: Narrative, story of Sangestan, Akhavan, Simpson}
  • نرگس خادمی
    سیمپسون (Simpson) از جمله افرادی است که در حوزه سبک شناسی و زبان شناسی انتقادی به فعالیت پرداخته است. یکی از مباحثی که او به گونه ای دقیق و روشمند به بررسی آن پرداخته است مبحث دیدگاه روایی است. دیدگاه روایی از نظر او، به معنای میزان دخالت روای در عمل روایت کردن بوده و از سه بخش جزئی تر دیدگاه مکانی، دیدگاه زمانی و دیدگاه روان-شناختی تشکیل می شود. زمینه ساز پیوند این سه نوع جزئی عناصر وجهی به کار گرفته شده در متن توسط نویسنده-راوی روایت است. سیمپسون در ادامه با طرح دیدگاه های روایی چهار گانه ی مطرح شده توسط ژنت و همچنین دیدگاه های چهارگانه روایی مطرح شده توسط آسپنسکی- فالر و با بررسی دقیق تر عنصر وجهیت در متن، در نهایت الگوی دیدگاه های روایی نه گانه ی خود را ارائه می نماید. همچنین از نظر سیمپسون با بررسی سه دیدگاه مکانی، زمانی و روان شناختی به کار گرفته شده در متن روایت، می توان به تحلیلی از نوع دیدگاه ایدئولوژیکی نویسنده نیز رسید.
    کلید واژگان: سیمپسون, دیدگاه روایی, دیدگاه مکانی, دیدگاه زمانی, دیدگاه روان شناختی, وجهیت}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال