به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « comic language » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «comic language» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • محمدباقر موحدی مهرآبادی*
    بازخوانی و نقد تحلیلی آثار نویسندگان نسل دوم داستان نویسی معاصر ایران، با ابزار و روش های نوین نویسندگی، جدا از کشف برخی از زوایای پنهان این آثار، برخی از توانایی ها یا کاستی های فن داستان نویسی نویسنده را نیز روشن می سازد. در این پژوهش، کلیه داستان های رسول پرویزی از زاویه هشت عنصر مهم داستان نویسی، به تفصیل نقد و بررسی شده است.روش مطالعه پژوهش حاضر، کتابخانه ای با رویکرد تحلیلی-توصیفی و با استقراء تام صورت پذیرفته است. نتایج به دست آمده در این تحقیق بیانگر آن است که رسول پرویزی از به کارگیری شگردهای مدرن داستان نویسی، بهره نبرده است؛ بدین معنا که شخصیت ها اغلب ایستا هستند؛ پیرنگ ها بیشتر باز و خاطره گونه اند و داستان ها دارای وحدت موضوع و وحدت زمان و مکان نیستند. در مقابل، به کارگیری زبان طنز، شناخت کامل از شخصیت های داستان در یک جغرافیای واحد و صمیمیت در روایت، مابه ازای مناسبی است برای جبران فقدان صناعات جدید در مسیر جذابیت داستان.
    کلید واژگان: رسول پرویزی, عناصر داستان, ایجاز, زبان طنز}
    Miohamad Movahedi *
    The review and analytical critique of the works of the writers of the second generation of Iranian contemporary story writing with the new means and methods of writing clarify some of the abilities or drawbacks of story writing technique of a writer apart from the discovery of some of the hidden aspects of these works. In this research, all of Rasoul Parvizi's stories have been criticized and analyzed in detail based on eight important elements of story writing. Methodologically, the present study is a library one with an analytical-descriptive approach and through constant presence. The results of this research demonstrate that Parvizi seldom uses the new styles of story writing and using them in some cases is due to the nature of his writing and unconsciousness rather than his contemplation and previous thought. In contrast, using comic language, the full recognition of the characters in a single geography and intimacy in narration compensate for the lack of new styles in attracting audiences.
    Keywords: Rasoul Parvizi, Story Elements, writing style, comic language}
  • رشید اسدی
    Rashid Asade

    Considering that in categorizations of literary genres, comic is considered as a kind of lyrical literature, in the actual study, the factors that led this kind of literature to be considered as a subset of lyrical literature are first examined; then language, the goals and forms of comic are analyzed as the main bases of this kind of literature. The most important questions that these researches answer them are: 1. Why is comic in categorizing literary types as the subset of lyrical literature? 2. How is the language of comic? 3. What are the purposes and the tools of comic? The result is that comic, unlike most species of lyrical literature that reflects the personal emotions of the author of the work, expresses the emotions and social concerns of the author, and its main purpose is to attack painful matters in the public interest and reform the community. The language of comic is a common language and the images are ridiculous, and the function of time.

    Keywords: Lyrical Literature, Literary Types, Comic, Comic Language, Comic Tools}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال