به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « هویت در دانشگاه » در نشریات گروه « علوم سیاسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «هویت در دانشگاه» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • عبدالمطلب عبدالله
    ایران کشوری است که در آن اقوام گوناگونی زندگی میکنند. جوانان دانشجو، قشری از جمعیت را تشکیل میدهند که تنوع قومی جمعیت ایران در میان آنان بازتاب یافته و دانشگاه، به اصلی ترین مکان برای حضور و تعامل همه جوانان از هر قوم و ناحیه کشور تبدیل شده است.
    جوانان دانشجو که از مناطق مختلف کشور به تهران میآیند تجربه حضور در دانشگاه و تعامل با دیگران را فرصتی مغتنم جهت انواع بازتاب و باز بینی ها در هویت های قومی و ملی خویش می دانند. این پژوهش به بررسی میزان توجه هویت قومی و ملی ایرانی در دو گروه از دانشجویان کرد و آذری در دانشگاه های تهران اختصاص یافته است. نتایج این تحقیق میزان تعلق خاطر دانشجویان کرد و آذری به هویت های قومی خویش و میزان درک و تعلق هر دو گروه به هویت ملی ایرانی را در این طیف از دانشجویان نشان میدهد. یافته های این تحقیق نشان از چندبعدی بودن مولفه های هویتی افراد است. یک دانشجوی آذربایجانی و یا کردستانی به طور همزمان خود را هم مسلمان و هم ایرانی میداند. پاسخ های ارائه شده از سوی دانشجویان کرد و آذری به روشنی حاکی از اهمیت دادن آنها به بعد قومی هویت خویش است. بر پایه سنجه هویت قومی در این تحقیق، میانگین هویت قومی آذری ها بیش از کردها است، اما در زمینه خواسته های قومی این دو گروه تفاوت معناداری دیده نمی شود.
    کلید واژگان: هویت, هویت قومی, هویت آذری, هویت کرد, هویت در دانشگاه}
    Abdolmotaleb Abdollah
    Iran is home to different ethnic groups. Young student representing ethnic diversity find university a suitable place to manifest their ethnic characteristics. Many students from different origin find university and its experiences as an arena for presenting their attitudes. Due to the extensive range of issues and ethnic distribution of students across the country, this study tries to analyze the attention of ethnic Kurdish and Azeri students of universities in Tehran to their regional and national identity. The results shows that these students believe in national and religious identity along with regional and ethnic characteristics. Although Azaries highlighted ethnic tendencies more than Kords, both reflects the same type of tendency in other matters.
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال