به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « گروه های اسلام گرای نظامی » در نشریات گروه « علوم سیاسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «گروه های اسلام گرای نظامی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • مهدی بخشی شیخ احمد

    بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر به برج های دوقلوی سازمان تجارت جهانی از سوی القاعده، واژه «جهاد» به طور وسیعی در رسانه های غرب به کار رفت که در اغلب موارد، معنای واقعی آن تحریف شده و بعضا اسلام را مترادف با خشونت نشان می داد. این مقاله به سیر تکوینی معنای «جهاد» از صدر اسلام تا عصر حاضر و بیشتر به معنای «جهاد» در گروه های اسلام گرای نظامی تکیه خواهد کرد. در این مقاله این مطلب تبیین شده است که برداشت کسانی از قبیل اسامه بن لادن از جهاد با معنای آن در میان شیعه متفاوت است.

    کلید واژگان: جهاد, گروه های اسلام گرای نظامی, القاعده, 11 سپتامبر}
    Mahdi Bakhshi Sheikh Ahmad

    After the September 11th terrorist attacks to the twain towers of World Trade Organization by Al-Qaedah, the Western media started utilizing the word “Jihad” widely. However, in most cases, they distorted its real meaning and occasionally represented Islam equal to jihad and violence. The present paper presents the evolutionary semantic changes of “Jihad” from the early Islamic era to the present time, concentrating more on the meaning of Jihad in the military Islamist groups. The paper emphasizes that conception of people such as Osamah Bin Laden from Jihad is different from the conception of the Shiites.

    Keywords: jihad, military Islamist groups, Al-Qaedah, September 11th}
  • مهدی بخشی شیخ احمد
    بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر به برجهای سازمان تجارت جهانی از سوی القاعده، واژه «جهاد» به طور وسیعی در رسانه های غرب به کار رفت. در اغلب این موارد معنی واقعی جهاد تحریف شده و بعضا اسلام مترادف با جهاد و خشونت دانسته شده است. این مقاله نگاهی به سیر تکوینی معنی «جهاد» از صدر اسلام تا عصر حاضر خواهد داشت، و بیشتر بر معنی «جهاد» در گروه های اسلام گرای نظامی تکیه خواهد کرد. زیرا برداشت رهبران تندرویی از قبیل اسامه بن لادن از جهاد با معنی واقعی آن در سنت و قرآن و به ویژه در میان اهل شیعه متفاوت است...
    کلید واژگان: جهاد, گروه های اسلام گرای نظامی, القاعده, 11 سپتامبر}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال