به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « mahdavi universalism » در نشریات گروه « علوم سیاسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «mahdavi universalism» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سید حسین فخر زارع*
    جهانیشدن و جهانیسازی، از رویدادهای مهمیاست که در دهه های اخیر، در تمام عرصه های جوامع امروزی ریشهدوانده و تاکنون توصیف دقیق و جامعی از تمام زوایای پیدا و پنهان آن صورت نگرفته است و به رغم آن که ابعاد دقیق این رخداد هنوز به خوبی مشخص نشده، اکثر حوزه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد جوامع را در چنبره نفوذ خود فرو برده است. آنچه در مواجهه با این جریان سهمگین مهم است، این است که هر جامعه به تناسب فرهنگ و شرایط اجتماعی، خود پیامدهای منفی و مثبت آن را به خوبی توصیف و تبیین کرده و ضمن پرهیز از آسیبهای آن، برای بهرهگیری از فرصتها و دستاوردهای مثبت آن آماده شود.
    این نوع مواجهه، به انضمام استراتژی های مختلف دیگر، در فرهنگ و جامعهای که هستیشناسی جامعه بر دین و دینداری استوار است، قابل ملاحظه بوده و به ویژه درجوامع اسلامی که در منابع و آموزه های گوناگون، دین اسلام، دینی جهانی، جامع و جاودانه معرفی میشود، از اهمیت فوقالعادهتری برخوردار است.
    این که چرا اسلام به عنوان یک نظریه سرآمد، تاکنون کمتر توفیق یافته در سطح جهان استیلای خود را بگسترد و نیز این که در طی چه راهبردهای اساسی و مهمی، اسلام خواهد توانست به عنوان یک گفتمان و دال برتر مطرح گردد، از جمله دغدغه های مهم این نوشتار است.
    کلید واژگان: اسلام, جهانی شدن, جهانی سازی, جهان اندیشی اسلامی, استراتژی های فعال, جهان گرایی مهدوی}
    Seyed Hosein Fakhr Zare*
    Globalization, is of significant events in recent decades, in all spheres of modern societies, and yet there is no comprehensive descriptions of all aspects of it, although the exact dimensions of this event is still not well defined, Most areas of culture, politics and the economy plunged into its influence. What is important Faced with this tremendous progress is that each community according to their culture and social context, have described its positive and negative consequences, and have prepared to take advantage of its opportunities and positive outcomes, While avoiding its damages. This type of exposure, plus various other strategies, Was significant in a culture and society where the ontology is based on religion and religiosity, particularly in the Muslim community that in the resources and the teachings of Islam, is presented a religion of universal, comprehensive and eternal. The major concern of this Article is, Why Islam as a superior theory, is less succeeding spread its hegemony globally and through which fundamental and important strategies, Islam could be considered as a top slab and discourse.
    Keywords: Islam, Globalization, Islamic world thinking, Active strategies, Mahdavi Universalism}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال