جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "new wave cinema champ" در نشریات گروه "علوم سیاسی"
تکرار جستجوی کلیدواژه «new wave cinema champ» در نشریات گروه «علوم انسانی»جستجوی new wave cinema champ در مقالات مجلات علمی
-
پی یر بوردیو، به زمینه ای که کنشگران و گروه هایی که در یک فضای خاص و تحت قواعد حاکم در آن فضا، به کنش می پردازند؛ میدان اطلاق می کند. میدان سینمایی دوره پهلوی، از میادین اصلی هنر و فرهنگ دوره معاصر است. این میدان به واسطه سیاست گذاری های کلان اجتماعی و فرهنگی به دو میدان متمایز، بدل شد. میدان سینمای عامه پسند و میدان سینمای موج نو. در هر میدان کنشگران، به واسطه منش و سرمایه هایشان، استراتژی هایی را در پیش گرفتند؛ کنشگران میدان سینمای عامه پسند بیشتر در پی کسب سرمایه اقتصادی و درآمدزایی بودند و همین امر بر کیفیت و کمیت تولیداتشان تاثیر گذاشت. سینمای موج نو، در واکنش به نزول فرم ومحتوای آثار سینمایی عامه پسند، به تولید آثاری با کیفیت های فرمی و محتوایی پرداخت. در این بین تمایز و دوگانگی هایی که ماحصل سیاستگذاری های کلان بود و از تحولات اجتماع چون رشد شهرنشینی، دگرگونی طبقاتی، مصرف گرایی، رشد صنعت سرگرمی و... شکل گرفت و در شکل گیری و تمایز دو میدان سینمایی تاثیر داشت و هم در محتوای آثار سینمایی نمود یافت. در این مقاله با روش توصیفی- تحلیلی و توصیفی- تطبیقی به مطالعه تمایز بین دو میدان سینمایی دوره پهلوی دست زده. نحوگردآوری اطلاعات اسنادی است و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی از زندگی نامه کنشگران اصلی هر میدان استخراج شده است.کلید واژگان: میدان سینما عامه پسند, میدان سینمای موج نو, تمایز, منش, سرمایه فرهنگی, سرمایه اجتماعیPierre Bourdieu, the context in which actors and groups operate in a particular space and under the rules that govern that space; Refers to the field. The cinema field of the Pahlavi period is one of the main fields of art and culture of the contemporary period. This field became two distinct fields due to macro-social and cultural policies. Popular cinema field and New Wave cinema field. In each field, the actors adopted strategies because of their character and capital; The actors of the popular cinema field were mostly looking for economic capital and income generation, and this affected the quality and quantity of their productions. In response to the decline in the form and content of popular cinematic works, New Wave Cinema produced works with formal and content qualities. In the meantime, the distinctions and dichotomies that were the result of macro-policies and were formed from the developments of society such as urban growth, class transformation, consumerism, the growth of the entertainment industry, etc., and had an effect on the formation and differentiation of two cinema fields. Also appeared in the content of cinematic works. In this article, the descriptive-analytical and descriptive-comparative methods are studied to distinguish between two cinematic fields of the Pahlavi period. The way information is collected is documentary, and social and cultural assets are extracted from the biographies of the main actors in each field.Keywords: Popular Cinema Champ, New Wave Cinema Champ, distinction, Habitus, Cultural capital, Social Capital
نکته
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.