به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « طلا و مس » در نشریات گروه « علوم سیاسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «طلا و مس» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حسن محمد میرزایی *، نسرین بحرینی، محمدرضا مجیدی، محمدعلی حسین زاده

    انتقال ارزش ها در کشوری مثل ایران که دارای جامعه و نظام سیاسی مبتنی بر دین است از اهمیت دو چندانی برخوردار است. سینما به عنوان یکی از اصلی ترین و تاثیر گذارترین رسانه های دنیای امروز است که با بومی سازی آن در کشور، می توان سینمایی مبتنی بر اصول و نظام ارزشی انقلاب اسلامی را شکل داد. البته در این میان، رصد و ارزیابی مستمر تولیدات این حوزه اهمیت فراوانی می یابد. لذا در این مقاله سعی شده با تحلیل محتوای یکی از تولیدات این حوزه و سنجش ابعاد دین داری به کار رفته در آن، گامی در این مسیر برداشته شود. در این نوشته سعی می گردد با استفاده از مدل پنج بعدی (اعتقادی، مناسکی، تجربی، پیامدی و شناختی) دین داری "گلاک و استارک" و با بهره گیری از روش تحلیل محتوای کمی، ابعاد و مقولات دین داری به کار رفته در فیلم سینمایی «طلا و مس» با رویکردی توصیفی تحلیلی مورد سنجش قرار بگیرد. نتایج بدست آمده در این پژوهش، حاکی از آن است که ابعاد مناسکی (7/45 درصد) و اعتقادی (5/29 درصد)، به ترتیب بیشترین، و بعد شناختی (7 درصد) کمترین سهم را از مقولات دینی به خود اختصاص داده است.

    کلید واژگان: دین, انقلاب اسلامی, سینما, جوانان, سینمای انقلاب اسلامی (دینی), تحلیل محتوا, طلا و مس}
    Hasan Mohammad Mirzaee*, Nasrin Bahrainy, Mohammad Reza Majidi, Mohammad Ali Hoseinzadeh

    The transmission of values in a country like Iran, which has a society and political system based on religion, has a twofold importance. Cinema in our country can be improved by localizing it - as one of the most basic and most impressive media of the modern world- based on the Islamic Revolution values and principles. It is evident that the continuous monitoring and evaluation of products in this area becomes more serious. The present study is an attempt to analyze the content of one of the cinematic products and evaluate different dimensions of religiosity used in it. By making use of the five dimension model of religiosity of Glock and Stark (doctrinal, ritual, experiential, cognitive, and the one related to outcome) and by implementing the quantitative content analysis, the thrust of this research is to evaluate the dimensions and categories of religiosity used in the "The Gold and the Copper" movie through a descriptive-analytic approach. The main question of the article is: What dimensions of religiosity lie in this film and how have they been reflected in it? The results illustrate that the ritual and doctrinal dimensions (45/7% and 29/5% respectively) have the highest degree of contribution of the religious categories used in the film, while the cognitive dimension has the lowest degree (7%).

    Keywords: Religion, Cinema, Religious Cinema, Youth, the Gold, the Copper}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال