به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « آموخته های انضمامی » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «آموخته های انضمامی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • محمد علی صفورا، اصغر فهیمی فر، مجید بلادپس*
    هدف این نوشته آشکار نمودن منشاء و بنیان های روایت سینمایی، یعنی امکان ها و ضرورت های آن، است. روایت سینمایی به مثابه رفتار انسان ریشه در ذات و نحوه هستی انسان دارد و ضرورتا برآمده از ذات انسان است. در این مقاله از منظر پروای وجود، یعنی از منظر یکی از وجوه بنیادین انسان، و با راهنما قرار دادن نگرش کلی هایدگر به هستی به ماهو و هستی انسان و حقیقت یا ناپوشیدگی و با روشی توصیفی-تحلیلی سعی در تبیین ضرورت ها و امکان های روایت به مثابه زبان، امکان ها و ضرورت های مونتاژ سینمایی بر مبنای حضور نامتعین و آموخته های انضمامی برآمده ایم، و در نهایت و پس از بررسی روایت از این سه زاویه روشن خواهد گشت که پروای وجود به مثابه سرشت ذاتی انسان که دغدغه حقیقت یا ناپوشیدگی موجود و وجود را دارد، و از آن رو که باهم-بودن و لذا زبان به ماهو زبان، و نیز آموخته های انضمامی را ضرورت می بخشد، مبنای بروز رفتاری همچون روایت سینمایی در انسان است.
    کلید واژگان: روایت, روایت سینمایی, زبان, حضور امر حاضر, آموخته های انضمامی}
    Mohammad Ali Safoora, Ali Asghar Fahimifar, Majid Beladpas *
    Aim of this article is to bring to light the grounds and the origins of film narratives, namely its possibilities and necessities. Film narratives as the work and behavior of human being is necessarily originated in and grounded on the essence and the mode of his Being. In this article from the viewpoint of care of Being, that is, one original characteristics of human beings, and regarding to Heidegger's general thought of Being as such, essence of human being, and truth or unconcealment, has been tried to explicate the necessities and the possibilities of narratives as language, the necessities and the possibilities of cinematic montage on the basis of indeterminate presence and concrete acquisitions. Finally, researching the narratives from these three viewpoints, it will be shown that the care of Being as the primordial essence of human beings that cares truth or unconcealment of entities and Being, is the origin and ground of film narratives as the human being's behavior, that is, if the care of Being that necessitates Mitsein [being-with] and accordingly the language as such, and also necessitates concrete acquisitions which are essential in order for human being and other living beings to remain constantly as what they already are, was not the essence of human being then the cinematic montage and editing would not be possible at all
    Keywords: Narratives, Film Narratives, Language, The presence of what is present, Concrete Acquisitions}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال