به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تروا » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «تروا» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • نیما نادر خانی
    آشنای با ابزارهای که توسط مرتکبان جرم از آنها استفاده میشود، میتواند ما را در اتخاذ تدابیر مناسب در واکنش به جرم ارتکابی مساعدت نماید. این امر بویژه در مورد جرایم نوینی چون جرایم رایانه ای که ابزار و شیوه های به کار گرفته شده و ارتکابشان بسیار متفاوت از سایر جریام است، اهمیت بیشتری پیدا میکند. علاوه بر انها، در جرایمی چون جرایم رایانه ای که درآنها وسیله یا شیوه ارتکاب حایز اهمیت میباشد و اصولا درصورت عدم به کارگیری آنها اصلا جرم رایانه ای محقق نخواهد شد؛ آشنایی با ابزارها و شیوه های مخرب را انهای از قبیل ویروسها و ترواهای نرم افزاری، مسلما در تحلیل حقوقی و یا جرم شناختی جرایم مزبور، نقشی ویژه ای را ایفا مینماید لذا پر واضح است که روش های مبتنی بر رایانه در ارتکاب این جرایم باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد. علاوه بر اینها آشنایی با بد افزارهای مجرمانه نقش زیادی را در پیشگری از جرایم رایانه ای بویژه تخرب و تروریسم رایانه ای ایفا مینماید و این خود نشانگر آن است که هر کاربری خود میتواند عاملی مهم در پیشگری از وقوع جرایم را انهای باشد و با اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب عرصه را برای خرابکاران رایانه ای تنگ تر نماید. قانون جرایم رایانه ای نیز در این راستا به وضع مقرراتی چند پرداخته است و بدین سان گامی شاسته را در راستای مبارزه با ترویج استفاده از بدافزارهای رایانه ای برداشته است.
    کلید واژگان: جرم رایانه ای, تخریب رایانه ای, بد افزار رایانه ای, ویروس, کرم, تروا, بمب منطقی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال