به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « درونی شدن ارزش ها » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «درونی شدن ارزش ها» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • نادر امیری، منوچهر رشادی، منصور اخلاقی پور، مهدخت عنبری روزبهانی
    هویت مقوله ای که در اجتماع و در رابطه با دیگران شکل می گیرد. این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانشجویان که از سه بعد دینی، خانوادگی و ملی شکل گرفته است، به بررسی رابطه بین متغیرهای جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی، میزان رضایت از خود، درونی شدن ارزش ها، هماهنگی ارزش های گروهی، تایید دیگران و تاثیر آنها بر هویت اجتماعی دانشجویان پرداخته است. این پژوهش به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه رازی است که 13122 نفر هستند و از این تعداد به کمک فرمول کوکران 375 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) صورت گرفته است که نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل (میزان رضایت از خود، درونی شدن ارزش ها، هماهنگی ارزش های گروهی و تایید دیگران) با متغیر وابسته هویت اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد و بین متغیر پایگاه اقتصادی- اجتماعی و جنسیت با هویت اجتماعی رابطه معناداری وجود نداشت.
    کلید واژگان: هویت, پایگاه اقتصادی - اجتماعی, درونی شدن ارزش ها, هماهنگی ارزش های گروهی, تایید دیگران, رضایت از خود, هویت اجتماعی}
  • احمدعلی فروغی، محبوبه صادق زاده
    انسان موجودی اجتماعی است و اجتماعی بودنش دارای ابعاد فروانی بوده که موضوع مطالعات اجتماعی قرار گرفته است. هویت شرط لازم برای زندگی اجتماعی است و بدون چارچوبی برای تعیین هویت اجتماعی، انسان ها نمی توانند به صورتی معنادار و پایدار با یکدیگر ارتباط برقرار کند. این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از: پایگاه اقتصادی – اجتماعی، رضایتمندی از خود، درونی شدن ارزش ها، هماهنگی ارزش های گروهی، تایید دیگران و جنسیت که بر هویت اجتماعی دانشجویان موثرند. این پژوهش به شیوه پیمایشی و با از تکنیک پرسشنامه اطلاعات آن جمع آوری شده است. جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه آزاد خوراسگان است که حدود 10000 نفر جامعه آماری جمعیت دارد و بر اساس جدول لین 375 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل (رضایتمندی از خود، درونی شدن ارزش ها، هماهنگی ارزش های گروهی و تایید دیگران) با متغیر وابسته هویت اجتماعی رابطه معنادار مثبت وجود داشت.
    کلید واژگان: هویت, پایگاه اقتصادی - اجتماعی, درونی شدن ارزش ها, هماهنگی ارزش های گروهی, تایید دیگران, رضایتمندی, هویت اجتماعی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال