به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « سواری شخصی » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «سواری شخصی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سیمین فروغ زاده، سحر سلطانی*

    هدف پژوهش، بررسی دالی ل شهروندان مشهدی برای استفاده ی روزانه از سواری شخصی در سفرهای درون شهری است. پژوهش با رویکرد کیفی، با استفاده از مصاحبه های عمیق نیمه ساخت یافته صورت گرفت و متن مصاحبه به روش تحلیل تماتیک تحلیل شد. یافته ها نشان داد عالوه بر عادات و علایق و ناتوانی فردی، سه دسته عوامل بر تمایل افراد به استفاده از سواری شخصی موثر هستند: نخست، به صرفه بودن (از جمله پایین بودن قیمت سوخت)، دوم، مزیت اجتماعی و فرهنگی (کسب منزلت اجتماعی، لذت همراهی با خانواده، احساس امنیت در خودرو شخصی و..) و سوم، بسترهای کلی اجتماعی و فرهنگی (ناامنی در فضاها وسایل نقلیه ی عمومی، ذهنیت و نگرش منفی نسبت به وسایل نقلیه ی عمومی و...(، همچنین بسترهای مساعد نهادی از حیث امکانات و شرایط موجود برای استفاده از سواری شخصی (ارزان قیمت بودن پارکینگ و دسترسی راحت و آسان به آن در سطح شهر، قیمت پایین سوخت و...) و از حیث معایب سیستم حملونقل عمومی در سطح انسانی (رفتار رانندگان، مسافران، مدیران و پلیس) و در سطح زیرساخت (محدودیت های سازمانی و کم و کیف نامناسب خدمات و امکانات در وسایل نقلیه ی عمومی) تعیین کننده است.

    کلید واژگان: سواری شخصی, شهروندان, شهر مشهد}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال