به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « مقام قرب الهی » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه « مقام قرب الهی » در نشریات گروه « علوم انسانی »
  • فاطمه محمدی، غلام رسول محسنی ارزگانی
    زن با تکیه بر فطرت پاک و الهی خویش می تواند نقش کلیدی و حساسی را در نظام آفرینش ایفا کند. مولوی، با استناد به قرآن کریم و با توجه به عنایت به زندگی زنان برگزیده و الهی مانند حضرت مریم(علی ها السلام)، آسیه همسر فرعون، مادر موسی(علیه السلام) و بلقیس نشان می دهد که این زنان چگونه با توکل به خداوند و تکیه بر تقوا توانستند به مقام قرب الهی دست یابند. برای دست یابی به ملکات انسانی فرقی میان زن و مرد نیست. زن، هم می تواند خود را تا مقام خلیفه اللهی برساند و هم نردبان عروج مرد باشد. زن نیز همچون مردان می تواند منازل صعود به عالم ملکوتی را طی کرده و حتی مقتدای ایشان باشد; اما چنانچه از این مرتبه غافل گردد، به وادی هلاکت خواهد افتاد.
    کلید واژگان: زن, مولوی, مقام قرب الهی}
    Dr Fatima Mohammadi, Gholām Rasool Mohseni Azargāni
    Relying on their God given nature, women can play a crucial role in Creation. Mawlawi, the famous Iranian poet and mystic, by referring to Qoranic versus and the life history of holy women such as the Virgin Mary, Āsiya, the Pharaoh's wife, Mose's mother and Belgheys, tells us how such blessed ladies were able to get close to God. There is no different between men and women in possessing human virtues and getting close to God. Women may also lead men in this respect, but ignorance may cause their fall.
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال